AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Problem davranis teorisi nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Problem davranış teorisi nedir?​

Problem Davranış; çocuğun sosyal ilişkilerine, iletişimine ve öğrenmesine engel olan, bazen kendine, ailesine, yaşıtlarına ve diğer yetişkinlere zarar vermesine sebep olan süreklilik halini kazanmış davranışlardır. Bu davranışlar; öfke nöbetleri, şiddet eğilimi, ağlama krizleri gibi durumlar olarak ortaya çıkar.

Risk faktörleri nelerdir?​

Risk faktörleri dört grupta toplanabilir.
- Davranışsal Risk Faktörleri: Sigara içmek, diyet, egzersiz ve alkol tüketimi gibi değiştirebileceğiniz risk faktörleridir.
- Biyolojik Risk Faktörleri: Biyolojik Risk Faktörleri; yaş, cinsiyet ve ırk gibi fiziksel özelliklerdir.

Psikolojik risk faktörleri nelerdir?​

Psikolojik risk faktörleri nelerdir?
İş Kaynaklı Psikososyal Tehlikeler:
- İşin mahiyeti. Fazla çalışma ya da atıl kalma.
- İş yükü ve iş temposu. İşte çeşitliliğin az olması
- İş programları Vardiyalı çalışma.
- 4.Kontrol. Çalışanların kararlara düşük katılımı
- 5.Çevre ve ekipman.
- Kurum kültürü
- Kişilerarası ilişkiler.
- İşyerindeki görev.

Kişilik sistemi içinde yer alan risk faktörleri nelerdir?​

Kişilik sistemi içinde yer alan risk faktörleri nelerdir?
PBT’ye göre Kişilik Sistemi içerisinde yer alan risk faktörleri depresif duygu durumu, yaban- cılaşma duygusu, günlük yaşamda algılanan stres, okulu bırakma düşüncesi, risk alma eğilimi, alkol kullanma nedenleri’dir.

Psikolojik Saglamlik teorisi nedir?​

Psikolojik sağlamlık kuramı 1970’lerde ilk defa ortaya çıktığında, bir kişilik özelliği olarak değerlendirilmiştir. Bireylerin psikolojik sağlamlığı ailelerine, içinde yaşadıkları sosyal çevreye ve topluma bağlıdır. Psikolojik sağlamlık, -Belirgin risk faktörlerine rağmen pozitif sonuçlar elde etme sürecidir.

Kansere neden olan biyolojik faktörler?​

Güneş ışınları (UV ve mor ötesi ışınlar), iyonize radyasyona maruz kalma, mikrodalgalar, aşırı dozda röntgen ışınına maruz kalma (X-Ray ışınları) gibi kansere neden olan etmenler ise fiziksel karsinojenlerdir. Virüs ve bakteriler gibi infeksiyöz ajanları biyolojik karsinojenler olarak bilinirler.

Okul çevresel risk faktörleri nelerdir?​

Okul çevresel risk faktörleri nelerdir?
Okul güvenliğini olumsuz etkileyen etmenlerin başında vandalizm, şiddet, zorbalık, akran zorbalığı, siber akran zorbalığı, ekonomik şiddet, hırsızlık, bağımlılık, teknoloji ve internet bağımlılığı gibi olaylar gelir. Okul ortamını güvensiz kılan bu etmenler öğrenciler için kaygı, korku ve güvensizlik hissi yaratır.

Hangisi psikososyal risk etmenidir?​

Hangisi psikososyal risk etmenidir?
İşyerinde psikososyal risk etkenleri: Çalışma ortamı koşulları, çalışma süresinin uzun olması, ücret yetersizliği, sendikalaşmanın olmaması, stres, tacizler, ayrımcılık ve baskı, yönetsel ve çalışanlarla ilgili faktörler, genç çalışanların varlığı, işyerinde çalışan gebeler-lohusalar, işyerindeki kreş, gündüz …
Iş yaşamında ruh sağlığına olumsuz etki yapan etmenler nelerdir?​
Aşağıda iş yerinde stres yaratan etkenler sıralanmaktadır.
- Yöneten ve yönetilenlerin amaç konusundaki fikir ayrılığı
- Personel değerlendirmede belirsizlikler.
- Kişiler arası rekabet, kayırmacılık, güç savaşı
- Yetki ve sorumluluk belirsizliği.
- Etkin kayıt ve iletişim sistemi olmaması
Bireyin sergilediği problem davranışların kaynakları arasında neler vardır?​
Bu teoriye göre bireyin sergilediği problem davranışlar kişilik sistemi, algılanan çevre sistemi ve davranış sisteminden kaynaklanmaktadır (Jessor, Turbin ve Costa, 1997).

Okullarda verilen yaşam becerileri eğitiminin avantajları nelerdir?​

Okullarda verilen yaşam becerileri eğitiminin avantajları nelerdir?
Diğer bir anlatımla yaşam becerisi eğitiminin başarılı bir şekilde uygulanması için öğretmen eğitimi gerekir.
 
Problem davranış teorisi, çocukların sosyal ilişkilerine, iletişimine ve öğrenmesine engel olan, bazen kendilerine, ailelerine, yaşıtlarına ve diğer yetişkinlere zarar veren sürekli davranışlar olarak tanımlanabilir. Bu davranışlar genellikle öfke nöbetleri, şiddet eğilimi, ağlama krizleri gibi durumlar şeklinde kendini gösterebilir. Risk faktörleri ise genellikle davranışsal, biyolojik, psikososyal ve çevresel faktörler olarak sınıflandırılabilir.

Psikososyal risk faktörleri, iş kaynaklı psikososyal tehlikeler gibi unsurları içerebilir. İşin mahiyeti, iş yükü, iş temposu, iş programları, kontrol eksikliği, çevre ve ekipman, kurum kültürü, kişiler arası ilişkiler gibi unsurlar psikososyal risk faktörleri arasında yer alabilir.

Kişilik sisteminde yer alan risk faktörleri ise problem davranışlarının oluşumunda etkili olabilir. Depresif duygu durumu, yabancılaşma duygusu, günlük yaşamda algılanan stres, okulu bırakma düşüncesi, risk alma eğilimi, alkol kullanma nedenleri gibi unsurlar kişilik sisteminden kaynaklanan risk faktörleri arasında sayılabilir.

Problem davranışların kaynaklarına yönelik teoriler, genellikle bireyin kişilik sistemi, algılanan çevre sistemi ve davranış sistemi etkileşimini vurgular. Bu etkileşim sonucunda bireyin sergilediği problem davranışlar ortaya çıkabilir.

Bu teorilerin yanı sıra, psikolojik sağlamlık teorisi de önemlidir. Psikolojik sağlamlık, bireylerin belirgin risk faktörlerine rağmen pozitif sonuçlar elde etme sürecini ifade eder. Bireylerin psikolojik sağlamlığının aile, sosyal çevre ve toplumla ilişkili olduğu düşünülmektedir.

Son olarak, okullarda verilen yaşam becerileri eğitiminin avantajları arasında, öğrencilerin sosyal ve duygusal becerilerini geliştirmesi, problem çözme becerilerini artırması, stres yönetimi konusunda destek olması ve genel olarak öğrencilerin psikolojik sağlamlığını güçlendirmesi gibi faydalar sayılabilir. Bu eğitimin başarılı bir şekilde uygulanabilmesi için öğretmen eğitiminin de önemli olduğu belirtilmektedir.
 
Geri
Üst