AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Pre churn ne demek?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Pre churn ne demek?​

Somut bir örnek gerekirse; normalde her ay 3 faturasını mobil uygulama üzerinden ödeyen, 4 kere 5.000 TL’lik havale yapan ve 20 kez uygulamada oturum açan, ayrıca 4 kez de ATM’den para çeken banka müşterisi, üst üste 3 ay trendini bozarak bu aktivitelerde bir düşüş yaşıyorsa bu, churn etmek üzere olduğunun yani pre- …

Churn Team ne demek?​

churn; bir servisi kullanmayı sonlandırmaktır. yani servis/hizmet satan şirket, artık o vatandaştan para kazanamayacak demektir.
Churn analizini kabaca “bir müşterinin” “bir ürünü veya hizmeti”, “terk etme ihtimali” üzerine gerçekleştirilen analitik çalışmaların bütünü olarak tanımlayabiliriz.
Churn analizi neden yapılır?
Müşteri Kayıp Oranı (Churn Rate), müşterilerin bir ürünü ya da hizmeti kullanmayı bırakma olasılığı olarak tanımlanabilir. Müşteri memnuniyetsizliği nedeniyle oluşan müşteri kaybını önlemek için şirketler müşteri kayıp (churn) oranını analiz etmeye yönelirler.
ISS churn nedir?
Churn, işletmenin bir dönem içerisinde kaybettiği müşteri sayısını ifade etmektedir. Genellikle telekomünikasyon, sigorta, bankacılık ve acenteler bünyesinde bu yöntem uygulanmaktadır. Müşteri kaybının önlenemediği durumlarda, sunulan hizmetin niteliğini de düşürmektedir ve adeta bir zincirleme etkisi yaratmaktadır.

Churn datası nedir?​

Churn belirli bir dönemde kaybettiğiniz müşteri sayınızın, toplam müşteri sayısına oranını ifade eder. Örneğin 1000 müşteriniz varsa ve o ay 10 müşteriniz aboneliğini iptal ettiyse, churn hızınız 10/1000 yani %1’e tekabül eder. Her ay yeni gelen 100 müşteri de büyümeniz için yetersiz hale gelmeye başlar.

Müşteri kayıp analizi nedir?​

Müşteri kaybı analizi, rakip firmaya geçmeyi planlayan müşterileri önceden tahmin ederek, şirkete bu müşterilerin bağlılığını arttırmayı hedefleyen çeşitli kampanyalar ve politikalar geliştirme fırsatı sunar.
Müşteri kaybı nedir?
Müşteri kaybı, şirketinizin ürün veya hizmetini belirli bir zaman diliminde kullanmayı bırakan müşterilerin yüzdesini ifade etmektedir. Kayıp oranını, o dönemde kaybettiğiniz müşteri sayısını, o dönemin başında sahip olduğunuz müşteri sayısına bölerek hesaplayabilirsiniz.
 
Geri
Üst