Porya mi Poyra mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
223.141
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Porya mi Poyra mi?​

aslında basbayağı rulman. yani porya rulmanı demek en doğrusu. sanayide poyra bilyası olarak da telaffuz edilmektedir. bu arada bilye veya bilya değil, rulmandır.

Arka teker bilyası bozulursa ne olur?​

Şayet buradaki rulmanda bir arıza yaşanılırsa; araçta ses oluşmasına neden olarak; tekerleğinizin dönmesine karşı bir direncin oluşmasını sağlar. Şayet bu parça tamamen bozulacak olursa; tekerleğin dönmesi de duracaktır. Bu da aracınızın hareket kabiliyetini kaybetmesiyle sonuçlanacaktır.
Porya ne demek?
Porya; aks başlarının, fren sistemlerinin ve tekerleğin üzerine bağlandığı o elemanları taşıyan bir parçadır. Aracın tekerlerinin dönmesini bu parça üstlenir. İçindeki rulman ve bilyeler sayesinde görevini başarıyla gerçekleştirir.
Porya nereye takılır?
Porya, aracın ön tekerleklerinde aks başının, fren disiklerinin ve tekerleğin üzerine bağlandığı taşıyıcı bir parçadır.

Rulman delik çapı nasıl hesaplanır?​

RULMANLARIN DELİK ÇAPLARININ BULUNMASI İç çapları 20 mm ile 480 mm arasında olan rulmanların iç çapları rulman kodunun son iki rakamının (delik sayısı) 5 ile çarpılması ile mm cinsinden bulunabilmektedir.

Prizdirek bilyası bozulursa ne olur?​

Prizdirek Bilyasının Bozulma Belirtileri bu bakımdan bilinmesinde fayda görülen noktalar arasında yer alır. Buna göre başlıca belirti, şoför sürüş sırasında iken, debriyaja basmasa bile, motordan sürtünme ve hırıltı seslerinin gelmesidir.
Porya bilyası değişimi ne kadar?
230 TL malzeme + 120 TL işçilik maliyeti oldu. Bazı araçlarda arka porya ve bilya birleşik olabiliyor. Bu durumda pres için tornacıya ayrı bir ücret gerekmediği için ona da 30 dersek sizin işçilik ücretiniz 150 denilebilir. 200 lira işçilik için fiyat aldık, işlemi yaptıracak olan tanıdığımız oraya yaptıracak.
NSK rulman nerede üretiliyor?
NSK ticari hayatına Osaki-machi, Ebara-Gun, Tokyo da Japonyanın ilk rulman üreticisi olarak başlamıştır.

Rulman boşluğu nasıl anlaşılır?​

Radyal ve eksenel boşluk olarak ayrılmaktadır. Radyal boşluk rulmanın merkez eksenine dikey olarak ölçülürken, eksenel boşluk merkez eksen boyunca ölçülmektedir. Bir son pozisyondan diğer son pozisyona olan mesafe ölçülmektedir.
 
Geri
Üst