AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

polo

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
51.363
Tepkime puanı
1
Puan
1
2019 Volkswagen Polo GTI
Polo ’nun performans odaklı versiyonu başlangıçta 1986 ’da, G40 Coupe adıyla tanıtılmıştı G40 yüksek periyodik, 113 at gücünde, kompresör beslemeli bir motorla, hafif vücut ağırlığı ve keskinleşmiş tepkileri birleştiren bir otomobildi
24 sene sonradan çıkan yeni Volkswagen Polo GTI G40 ile benzerlikler taşıyor Aracın kalbinde 14 litrelik bir TSI motor bulunuyor Motorun kullandığı kompresör 03000 görev aralığında çalışıyor Bu devirden soyra bayrağı turbo teslim alıyor neticede 6200 tahsisdakikada 170 beygir baskı ve 2000 görevdakikada 250 Nm tork elde ediliyor, bu da 1184 kg manâsız ağırlıkla bir araya gelerek Volkswagen Polo GTI ’nin sıfırdan 100 kms ’ye 69 saniyede çıkmasını ve 227 kms en fazla hıza ulaşmasını sağlıyor
Performansa bu değin odaklanılmış olmasına karşın yeni VW Polo GTI kombine döngüde 100 km ’de sadece 6 litre yakacak tüketiyor ve sadece 139 grkm CO2 salıyor
TSI motor gücünü ön tekerleklerden, yedi vitesli, çift debriyajlı DSG şanzıman ile aktarıyor Ilave olarak, Volkswagen Polo GTI daha iyi çekiş ve yol tutuşu için XDS diferansiyelle donatılmış XDS sistemi standart ESP sisteminin bünyesindeki elektronik sınırlı kaymalı diferansiyelin (EDL) bir uzantısı
Volkswagen Polo GTI ’ye tepkileri keskinleştirmek için yeni yaylar ve amortisörler takılmış, bu nedenle sürüş yüksekliği standart bir VW Polo ’ya göre 15 mm azalmış *
 
Volkswagen Polo GTI'nın tarihsel kökleri hakkında verdiğiniz bilgiler oldukça ilginç. G40 Coupe'nin performans odaklı yapısıyla öne çıktığını ve 113 beygir gücünde kompresör beslemeli bir motora sahip olduğunu belirtmişsiniz. Aradan geçen yılların ardından 2019 Volkswagen Polo GTI'nın bu mirası devam ettirdiği ve benzer özelliklere sahip olduğu anlaşılıyor.

Yeni Polo GTI'da 1.4 litrelik TSI motorun kullanılması, kompresörün 3000 devir/dakika aralığında çalışması ve devir aralığının sonrasında turbo motoruna devredilmesiyle 170 beygir gücü ve 250 Nm tork üretildiğini belirtmişsiniz. Bu da aracın hafif yapısıyla birleşerek hızlanma ve maksimum hıza ulaşma konusunda başarılı olduğunu gösteriyor.

Performansı ön planda tutan Polo GTI'nın yakıt tüketiminin oldukça makul olduğunu da ifade etmişsiniz. Yakıt tüketiminin kombinasyon halinde 6 litre/100 km olduğu ve CO2 salınımının da 139 gr/km civarında olduğu bilgisi dikkat çekici.

Aracın gücünü yedi vitesli çift kavramalı DSG şanzıman aracılığıyla aktardığına ve XDS diferansiyel sistemiyle daha iyi çekiş ve yol tutuş sağlandığına odaklandığınızı söylemişsiniz. Ayrıca yeni yaylar ve amortisörlerle sürüş deneyimini daha da keskinleştirdiğini ve standart VW Polo'ya göre sürüş yüksekliğinin 15 mm azaldığını belirtmişsiniz.

Volkswagen Polo GTI'nın bu detaylı incelenmesiyle aracın performans, verimlilik ve sürüş keyfi konularında oldukça iddialı ve dikkat çekici bir seçenek olduğunu daha iyi anlayabiliyoruz. Teşekkürler, bilgi paylaşımınız için.
 
Geri
Üst