- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 126.550
- Çözümler
- 15
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
Planlama ne ile başlar?
Planlama işleminde ilk hareket noktası, işletmenin birincil (asal) ve ikincil (yan) amaçlarının açık-seçik biçimde belirlenmesidir, işletmenin asal amaçlarını başkan, yönetim kurulu, ortaklar (hissedarlar) belirler.Planlama yapılmasının yararları nelerdir?
Plan Yapmanın Faydaları
Planlama nedir ve özellikleri?
Planlama, amaçların ve bu amaçların elde edilebilmesi için gerekli olan eylemlerin belirlenmesi sürecidir. Bu süreç, yönetimin bilgi toplama sürecidir. Bu fonksiyonla, işletmemizin amaçlarını ve bunlara ilişkin strateji ve taktiklerin neler olacağını kararlaştırmaya yardımcı bilgiler toplanır.
Planlama elemanı ne yapar?
Planlama elemanı, üretim ve satış gibi farklı alanlarda çalışıp belirlenen hedeflere ulaşılması için planlama yapan kişidir. Planlama elemanları; stok takibi, sipariş takibi, üretim raporlaması ve satış rakamları gibi farklı alanlarla ilgili inceleme yapar.Planlama özellikleri nelerdir?
Planlar sürekli olmalıdır. Planlar esnek olmalıdır. Planın anlaşılabilir ve amaca yönelik olması gerekir. En az giderle istenen sonuca ulaştırması gerekir.
Planlama yapılmasının dört farklı amacı vardır.?
Planlama yapılmasının dört farklı amacı vardır. Bunlar; yöneltmeyi (yönlendirme) sağlaması, değişimin etkilerini azaltması, zamanın ve kaynakların boş yere harcanmasını engellemesi ve kontrol etmede kullanılan standartların düzenlenmesi olmak üzeredir. Bu amaçlar aşağıda kısaca özetlenmektedir.
Planlama Nedir? Planlama, belirli amaçlar, geçmiş veriler, tecrübeler, öngörüler ve trendler doğrultusunda, çeşitli kısıtlamalara da uyacak şekilde geleceğe dair kararlar alma olarak tanımlanabilir.
Kurumlar için planlama olarak tanımlanabilir.?
Planlama, belirli amaçlar, geçmiş veriler, tecrübeler, öngörüler ve trendler doğrultusunda, çeşitli kısıtlamalara da uyacak şekilde geleceğe dair kararlar alma olarak tanımlanabilir. Kurumlar için planlama, kurumsal hedeflere ulaşmak yolunda kuruma ait kaynakların gerçekleştirmesi gereken görevleri ve bu görevlerin zamanlamalarını belirlemektir.
Planlama belirsizlik riskini azaltır?
Planlama Belirsizlik riskini azaltır: Örgütler her gün birçok belirsizlik ve beklenmedik durumlarla karşı karşıya kalmak zorundadır. Planlama yöneticinin belirsizlikle yüzleşmesine yardımcı olur; Bu belirsizliklerin üstesinden gelmek için planlar yapılır.