- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.120
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
Pistonlar neden aşınır?
Motora aşırı yakıt dolduğunda, silindir duvarındaki yağ tabakası, piston segmanları silindir duvarında metal metale sürtecek ve dvar kalınlığında çok hızlı bir kayıp olacak derecede etkilenir. Bu şekilde oluşan karışık sürtünme, piston segmanlarının birkaç bin kilometre sonra tamamen aşınmasına yol açar.Piston erirse ne olur?
Soğutma sisteminde oluşan herhangi bir sorun motorun soğumasını engeller. Soğuyamayan motor ilk olarak silindir kapak contasını yakar bununla birlikte pistonlarda erime gerçekleşebilir. Piston eriyince gömleklere zarar verir. Sonuç olarak motor revizyon gerektirir.Krepaj neden olur?
-Piston pim delikleri incelendiğinde sarma (krepaj) izleri görülecektir. Piston pimi ve etrafındaki yağ filminin bozulması ve yırtılması sonucu bu bölgeler aşırı ısınır ve bu bölgeler yağsız kuru çalışma meydana gelerek sarma izlerine neden olur.
Segman atmak çözüm mu?
Motoru tamamen indirmeden karter kısmından sökülerek yapılabiliyor olması, maliyetinin düşük olması sebebi ile tercih ediliyor olsa da segman atmak geçici bir çözümdür. Çünkü diğer parçaların da elden geçirilerek arızanın tamamen giderilmesi gerekir.Yeni yapılan motor neden üfler?
Silindirle segmanlar arasında boşluk artıkça patlama esnasında basınç yitimi yaşanır. Bu da motorun çekişten düşmesine sebep olur. Basınç (kompresyon) kaybının oluşması durumda motorun üflüyor olduğu anlaşılır. Motor üflemesi olayı kompresyon ya da diğer bir deyişle basınç kaybıdır.Segman atmak yağ yakmayı önler mi?
Motorun yanma odasında sıkıştırma ve emmeyi sağlayan pistonlar ve silindir arasındaki yağ ve kompresyon geçişini engelleyen halka şeklindeki parçalara segman denir. Ayrıca silindir kısmındaki yağları ayırarak yanma odasında yanmasını ve aracın yağ yakmasını engellerler.