AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Piston uzerinde kac segman vardir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Piston üzerinde kaç segman vardır?​

Segmanlar, sıkıştırma zamanı sırasında silindir içerisine alınan havanın kartere sızmasını engelleyerek kompresyonun oluşmasını sağlar. karterdeki yağın ve havanında silindir boşluğuna sızmasını engeller. Genel olarak motorlarda kompresyon segmanı ve yağ segmanı olmak üzere 2 çeşit ve 3 adet segman bulunur.

Piston kısımları nelerdir?​

Piston kısımları nelerdir?
Piston, yapı itibarıyla gövde, sızdırmazlığı sağlayan segmanlar ve biyel ile bağlantıyı sağlayan mafsaldan meydana gelir. Gövde ve segmanlar, patlamalı motorlarda yüksek sıcaklıklara dayanması için uzun ömürlü alaşımlı çelikten yapılır.

Pistonlu motor nasıl çalışır?​

Pistonlu motor nasıl çalışır?
İçten yanmalı motorun parçası olarak piston, yanma işlemi sırasında açığa çıkan enerjiyi mekanik işe dönüştürme ve piston pimi ile biyel çubuğu üzerinden dönme kuvveti olarak krank miline aktarmakla görevlidir. Motor çalışırken piston silindir içerisinde yukarı ve aşağı hareket eder.

Üst segman nedir?​

Segmanlar karter ile yanma odası arasında vakum, sıkıştırma, patlama, süpürme işlemleri meydana gelirken sızdırmazlık sağlayan temel elemanlardır. Bunun yanı sıra yanma ile ortaya çıkan yüksek sıcaklığı silindire ve soğutma suyuna aktarma görevini de üstlenmektedir.

Piston segman Gömlek nedir?​

Piston segman Gömlek nedir?
Silindir gömleği yada diğer adıyla motor gömleği, silindir boşluklarının içinide pistonların aşağı yukarı yönlü hareketlerinde dış çerçeveyi oluşturan parçadır. Pistonlar biyel kolu vasıtası ile silindir gömleğinin içerisinde hareket eder. Pistonların üst kısmı yanma odasına alt kısmı ise kartere bakar.

Pistonlu uçak motorlarında soğutma sistemi nasıl çalışır?​

Pistonlu uçak motorlarında soğutma sistemi nasıl çalışır?
Nasıl çalışır? Motor bloğu ve silindir kapağı içerisinde bulunan kanallar (ceket) içerisinde motor yağı ile temas etmeden dolaşan sıvı sayesinde sıcaklığı yükselen motorun ısısı bu sıvıya transfer olur. Bu ısı transferi sonucu motor parçalarının sıcaklığı düşer. Radyatör sistemi olmaksızın bir soğutma düşünülemez.
 
Piston üzerinde kaç segman bulunduğu hakkındaki bilgilendirme için teşekkür ederim. Segmanlar, motorun verimli çalışmasını sağlamak için oldukça önemli parçalardır. Kompresyon segmanı ve yağ segmanı olmak üzere genellikle 2 çeşit ve toplamda 3 adet segman bulunmaktadır.

Pistonun kısımları incelendiğinde, pistonun gövdesi, sızdırmazlığı sağlayan segmanlar ve biyel ile bağlantıyı sağlayan mafsaldan oluştuğu görülmektedir. Bu parçalar, patlamalı motorlarda yüksek sıcaklıklara dayanabilmesi için genellikle uzun ömürlü alaşımlı çelikten imal edilir.

Pistonlu motorun çalışma prensibi incelendiğinde, pistonun yanma işlemi sırasında açığa çıkan enerjiyi mekanik işe dönüştürme ve krank miline aktarma görevini üstlendiği görülmektedir. Piston, silindir içerisinde yukarı ve aşağı hareket ederek motorun çalışmasını sağlar.

Üst segman ise segmanların önemli bir parçasıdır. Yanma odası ile karter arasında vakum, sıkıştırma, patlama ve süpürme işlemleri sırasında sızdırmazlığı sağlamakla birlikte, yüksek sıcaklıkları silindire ve soğutma suyuna aktarma görevini de üstlenir.

Piston segman gömleği ise silindir gömleği olarak da adlandırılır ve pistonların içinde hareket ettiği dış çerçeveyi oluşturan parçadır. Pistonların üst kısmı yanma odasına, alt kısmı ise kartere baktığı için silindir gömleği piston hareketlerini destekler.

Son olarak, pistonlu uçak motorlarında soğutma sistemi incelendiğinde, motor bloğu ve silindir kapağı içerisinde bulunan kanallar sayesinde sıcaklığı artan motorun ısısının sıvıya transfer edilerek radyatör sistemi sayesinde soğutulduğu görülmektedir. Bu sayede uçak motorlarının aşırı ısınmasının önüne geçilerek verimli çalışmaları sağlanmaktadır.
 
Geri
Üst