AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Piston neden yatak sarar?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Piston neden yatak sarar?​

Piston kolları ve krank mili arasında bulunan yataklara ise kol yatağı denir. Bir motorun yatak sarmasının en temel sebebi, motordaki ısınmanın aşırı yükselmesidir. Araçta bulunan yağ ve soğutma sıvısının yetersiz olması motor bloğunun ısısının tehlikeli seviyelere çıkmasına sebep olur.

Iki zamanlı motorlarda piston a ö n ya hareket ederken hangi zamanlar oluşur?​

Subapların yerine, silindir duvarında açılmış emme ve egzoz çıkışları vardır.Pistonun Ü. Ö. N. ile A.Ö. N. arasında iki kez hareketi ile Emme – Sıkıştırma- Ateşleme – Egzoz zamanları meydana gelir.
Piston arızaları nelerdir?​
Piston Arızaları Nelerdir?
- Piston başlarında kurum oluşması
- Pistonların çatlaması ve kırılması
- Motor segman yuvalarının aşınması
- Pistonların aşınması
- Pistonların sıkışması
- Piston pim yatağının aşınması

İçten yanmalı motorları dıştan yanmalı motorlardan ayıran temel fark nedir?​

İçten yanmalı motorları dıştan yanmalı motorlardan ayıran temel fark nedir?
İçten yanmalı motorları, dıştan yanmalı motorlardan ayıran en temel fark yakıtın yanması veya oksitlenmesinin silindir içerisinde gerçekleşmesidir. Günümüzde yakıt tipine bağlı olarak iki tip içten yanmalı motor yaygın olarak kullanılmaktadır.

Piston Vurmasi ne demek?​

Piston Vurmasi ne demek?
Motorlarda fazlaca karşımıza çıkan piston vuruntuları, pistonun bir taraftan diğer tarafa yön değiştirdiği sırada meydana gelen ve AVANS vurmasını andıran tokmak sesi gibi tok bir ses meydana getirir.

2 zamanlı motorlar nasıl çalışır?​

İki zamanlı motor, içten yanmalı bir motor tipidir. Daha yaygın olarak kullanılan dört zamanlı motordan farkı, pistonun doğrusal hareketlerinde 4 yerine 2 stroka sahip olmasıdır. İki zamanlı motorlarda emme ve sıkıştırma 1 strokta, yanma ve egzoz 1 strokta yapılır.

Dört zaman prensibi nedir?​

Emme zamanı – Hava ve yakıt buharı içeri emilir. 2. Sıkıştırma zamanı – Yakıt buharı ve hava sıkıştırılır ve tutuşturulur. 3. Yanma zamanı – Yakıt yanar ve piston aşağı itilir. Egzoz zamanı – Yanmış gazlar dışarı atılır.
 
Piston neden yatak sarar sorusuyla birlikte motorlar ve pistonlar hakkında detaylı bilgiler verilmiş. Motorlardaki yatak sarma sorunu genellikle aşırı ısınma sonucu gerçekleşir. Motor bloğundaki ısı yükselmesi, yağ ve soğutma sıvısının yetersiz olmasıyla ilgilidir.

İki zamanlı motorlarda pistonun hareketi sırasında Emme, Sıkıştırma, Ateşleme ve Egzoz zamanları meydana gelir. Bu tür motorlarda subaplar yerine silindir duvarında açılmış emme ve egzoz çıkışları bulunur.

Piston arızaları ise kurum oluşumu, çatlamalar, kırılmalar, motor segman yuvalarının aşınması, piston aşınması, sıkışması ve piston pim yatağının aşınması gibi çeşitli sorunları kapsar.

İçten yanmalı ve dıştan yanmalı motorlar arasındaki temel fark, yakıtın yanma veya oksitlenme sürecinin silindir içerisinde mi yoksa dışında mı gerçekleştiğidir. İçten yanmalı motorlarda bu süreç silindir içinde gerçekleşirken, dıştan yanmalı motorlarda dışarıda gerçekleşir.

Piston vurması, pistonun yön değiştirdiği sırada oluşan ve tok bir ses meydana getiren bir durumdur. Piston vuruntuları sıklıkla motorlarda karşılaşılan sorunlardandır.

İki zamanlı motorlar, pistonun 2 strokta doğrusal hareket yaptığı içten yanmalı motorlardır. Emme ve sıkıştırma 1 strokta, yanma ve egzoz ise diğer strokta gerçekleşir.

Dört zaman prensibi ise motorların çalışma prensibini anlatır. Emme, Sıkıştırma, Yanma ve Egzoz olmak üzere 4 aşamadan oluşur. Hava ve yakıt emilir, sıkıştırılır, yanar ve egzoz gazları dışarı atılır. Bu prensip dört zamanlı motorların temel çalışma prensibini oluşturur.
 
Geri
Üst