AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Piaget ve Vygotsky dil gelisimini nasil aciklamaktadir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Piaget ve Vygotsky dil gelişimini nasıl açıklamaktadır?​

Vygotsky, Piaget’nin “Çocuğun sosyalleşmiş konuşma evresine belirli bir yaştan önce ulaşması imkansızdır.” düşüncesine şiddetle karşı çıkar. Ona göre her çocuk doğduğundan itibaren sosyaldir. Piaget’ye göre dil gelişimi bireysellikten sosyalliğe doğrudur. Vygotsky’ye göre ise sosyallikten bireyselliğe doğrudur.

Vygotsky Piaget eleştirisi nedir?​

Aralarındaki en temel ayırım: Piaget’nin çocukların bilgiyi inşa etmeleri için eylemlerinden yararlandıklarını,başka bir deyişle anlamak için önce keşfetmenin gerektiğini savunması, Vygotsky’nin ise anlamanın başlangıç noktasının sosyalleşmede olduğunu ileri sürmesidir.
Vygotsky Piaget getirdigi elestiriler nelerdir?​
Bu nedenle Vygotsky düşünce ve dil gelişimi modelini, Piaget’in yaptığı “otistik, benmerkezci, sosyal” sıralamanın tersine, “sosyal, benmerkezci ve içsel konuşma” şeklinde kurmuş; düşünce ve konuşmanın gelişiminde, bireysellikten sosyalliğe değil, sosyallikten bireyselliğe doğru bir gidişatın olduğunu belirtmiştir.

Piaget e göre içsel konuşma nedir?​

Piaget e göre içsel konuşma nedir?
Yetişkinlerdeki içsel konuşma, Piaget’in görüşünden farklı olarak, sosyal adaptasyondan ziyade kendi kendine düşünmedir ve çocuktaki benmerkezci düşünceyle aynı işleve sahiptir. Seslendirilmesi haricinde, yapısal özellikleri bile aynıdır.

Gelişimin kaynağı nedir?​

Gelişimin kaynağı nedir?
biyolojik yapı ve organizmalarda olduğu gibi insan zihninin de gelişiminin temelinin denge arayışı olduğuna inanır. madde eksildiğinde dengesinde bir bozulma olur ve yeniden denge sağlamak için bu maddeyi temin ederler. dinamiği zihnin işleyiş ve gelişiminde de temel mekanizma olarak nitelendirir.

Eylemsel dönem kaç yaş?​

Eylemsel dönem (enactive stage) (0 – 3 yaş): Çocuk, bu dönemde çevreyi eylemlerle anlar; çevresindeki nesnelerle ilgili yaşantıyı onlara dokunarak, vurarak, ısırarak, hareket ettirerek kazanır.

Eylemsel düşünme Nedir?​

Eylemsel Dönem: Bebeğin doğumundan başlayarak ilk 36 ay boyunca geçen süreci kapsar. Bilişsel gelişimin başlangıç aşaması olarak kabul edilir. Yaşayarak öğrenmenin kullanıldığı, bireyin çevresini kendi eylemleriyle anlar. Bebek tüm duyu organlarını kullanır.
Piaget ve Vygotsky nin gelişim psikolojisinin temel meselelerine bakış açıları nedir?​
Vygotsky, çocuğun dil deneyimleri yoluyla toplumsal çevresiyle etkileşerek öğrendiğini, Piaget ise çocuğun aktif olarak toplumsallaştığını ve çevrenin neden olduğu sorunları çözmekte olduğunu düşünmektedir.

Vygotsky kuramı eğitime nasıl uygulanır?​

Vygotsky kuramı eğitime nasıl uygulanır?
Vygotsky’ye göre, okul öncesi eğitim ortamları, sosyal açıdan zengin, bol uyarıcı içeren, çocuğun yakınsak gelişim alanını genişletmeye yönelik aktiviteler içeren, oyuna yer veren ortamlar olmalıdır (Berk, 2003).

Bruner çocuğun dil gelişimini nasıl açıklamaktadır?​

Bruner çocuğun dil gelişimini nasıl açıklamaktadır?
Bruner’e göre, dil gelişimi en önemli evredir. Çünkü dil gelişimiyle beraber uyarıcıları anlar ve tepki verebilir. Aynı zamanda dil gelişimi sayesinde dil kullanarak tartışabilme, kendini ifade edebilme ve düşüncelerini aktarabilmesi mümkün hale gelir.

Piaget e göre hareket neyi ifade eder?​

Evre (12-18 ay): Bebek artık, ‘üçüncül döngüsel tepki’ leri göstermeye başlamıştır. Piaget’ e göre bu hareketlerin varlığı bir anlamda bebeğin neden sonuç ilişkisine başlamasının bir kanıtıdır. Bebek artık yeni davranışlara ve olaylara girmek için aktif bir ilgi gösterir.

Piagetin eğitime katkıları nelerdir?​

İsviçreli bir psikolog olan Jean Piaget, eğitim dünyasını heyecanlandıran gelişim ve öğrenme kuramlarını ortaya atmıştır. Birçok eski kuramın öğrenme ve gelişimin doğuştan olduğunu savunmasına karşın Piaget geliştirdiği yapılandırmacılık anlayışında tamamen buna karşı çıkmıştır.
Vygotsky nin teorisinin ana kavramları nelerdir?​
Vygotsky, işaretler teorisinde çocukların dili nasıl içselleştirdiğini açıklamıştır. Ona göre toplumsal işaret sistemi olan dil, rakamlar, haritalar vb. etkenlerin çocukların bilişsel gelişimde etkisi vardır. Vygotsky dili düşünme aracı olarak tanımlar. Dilin öncelikli görevi iletişim kurmaktır.

Vygotsky temel zihinsel işlevler nedir?​

Vygotsky temel zihinsel işlevler nedir?
vygotsky bebeklerin dört temel zihinsel işlevi olduğunu söylemiştir bunlar dikkat, duyular, algı ve hafızadır. bunlar bebeklerin sahip olduğu dört temel zihinsel işlevdir.

Vygotsky göre yapı iskelesi nedir?​

Vygotsky göre yapı iskelesi nedir?
VYGOTSKY Yapı İskelesi ( Destekleyici yapılama ) : Yakınsal gelişim alanı içinde özel bir kavramdır. Öğrenmenin başlangıcında bir unsura çok ihtiyaç duyarız öğrenme oldukça bu ihtiyacımız azalır . Bisiklet sürmeyi babasından öğrenen bir çocuk için babası yapı iskelesidir.

Içsel konuşmalar ne demek?​

İç Konuşma (İç Diyalog) Tekniği: Anlatmaya bağlı edebi metinlerde kullanılan bir çeşit anlatım tekniğidir. Yazar anlatmak istediği şeyleri kahramanın kendi ağzından, kafasından geçenler şeklinde okuyucuya verir. Kahraman kendi kendine konuşur gibidir, fakat düşünceleri düzenlidir.

Vygotsky e göre çocuğun zihinsel gelişiminde etkili olan birincil faktör nedir?​

Vygotsky temel zihinsel işlevler nedir kpss?​
Vygotsky ve Bilişsel Gelişim Dil kullanımı, okuma-yazma gibi temel zihinsel işlevleri çevresindeki tecrübeli yetişkinler ve akranlarının yardımıyla nasıl kullanacaklarını öğrenir. Kültür, çocukların temel zihinsel işlevlerini üst düzey bilişsel becerilere dönüştürmelerini sağlayan aracıları (dil gibi) sağlar.

Vygotsky çocukların kendi başına yapmakta zorlandığı başkalarını destek ve rehberliğine ihtiyaç duyduğu becerileri tanımlamak amacıyla hangi kavramı geliştirmiştir?​

Vygotsky çocukların kendi başına yapmakta zorlandığı başkalarını destek ve rehberliğine ihtiyaç duyduğu becerileri tanımlamak amacıyla hangi kavramı geliştirmiştir?
Bilişsel gelişim, başkaları tarafından düzenlenen davranışlardan, bireyin kendi kendine düzenlediği davranışlara doğru bir ilerleme gösterir. Öğretmenlerin ve diğer yetişkinlerin asıl işgörüsü, dışsal denetimi giderek azaltıp çocuğun içsel denetimini beslemek ve kendi kendini düzenlemesini desteklemektir.

Vygotsky e göre çocukların düşünme ve konuşma becerileri kaç yaşında?​

Vygotsky e göre çocukların düşünme ve konuşma becerileri kaç yaşında?
Dil ile zihin arasında çok güçlü bir etkileşim olduğunu savunan Vygotsky, 2 yaşa kadar düşünme ve konuşmanın birbirinden bağımsız olduğunu, 2 yaşından sonra bu ikili arasında güçlü bir etkileşim olduğunu savunur. Çocuk yüksek sesle ve kendi kendine konuşur.
 
Piaget ve Vygotsky dil gelişimini farklı perspektiflerden ele aldıkları için aralarında belirgin farklılıklar bulunmaktadır. Piaget'e göre dil gelişimi bireysellikten sosyalliğe doğru ilerlerken, Vygotsky'ye göre dil gelişimi sosyallikten bireyselliğe doğru ilerler. Vygotsky, her çocuğun doğuştan sosyal olduğunu savunurken, Piaget'in çocuğun sosyalleşmiş konuşma evresine belirli bir yaştan önce ulaşamayacağı yönündeki düşüncesine karşı çıkar.

Piaget'in içsel konuşma kavramı, yetişkinlerde dışa doğru seslendirilmeden gerçekleşen, bireyin kendi kendine düşünmesi olarak tanımlanır. Bu kavram, Piaget'e göre sosyal bir adaptasyondan ziyade bireysel iç düşünme sürecine odaklanır.

Gelişimin kaynağı konusuna gelirsek, Piaget'in görüşüne göre insan zihninin gelişiminin temeli denge arayışıdır. Bu denge arayışı, organizmada ve biyolojik yapıda olduğu gibi zihnin işleyişinde de temel mekanizmayı oluşturur.

Eylemsel dönem olarak adlandırılan enactive stage ise çocuğun doğumundan itibaren başlayan ve 3 yaşına kadar devam eden süreci ifade eder. Bu dönemde çocuk çevresini eylemler yoluyla anlar ve yaşantılarını dokunarak, vurarak, ısırarak veya hareket ettirerek kazanır.

Vygotsky'nin çocukların dil gelişimine olan yaklaşımı ise toplumsal etkileşimi vurgular. Dilin çocuğun bilişsel gelişiminde önemli bir rol oynadığını ve çevresel faktörlerin temel zihinsel işlevlerin üst düzey bilişsel becerilere dönüşmesini sağladığını belirtir.

Bruner'e göre dil gelişimi, çocuğun çevresini ve etkileşimde olduğu uyarıcıları anlamasını sağlar. Dilin gelişimiyle birlikte çocuk kendini ifade edebilme ve düşüncelerini aktarabilme becerilerini kazanır.

Vygotsky'nin temel zihinsel işlevler olarak adlandırdığı kavramlar ise dikkat, duyular, algı ve hafıza gibi bebeklerin sahip olduğu zihinsel işlevleri ifade eder.

Son olarak, Vygotsky'nin yapısı iskelesi terimi, çocukların kendi başlarına yapmakta zorlandıkları becerilerde başkalarının destek ve rehberliğine ihtiyaç duydukları durumları tanımlamak amacıyla geliştirilmiştir. Bu destek, çocuğun içsel denetimini güçlendirmeyi ve kendi kendini düzenlemesini sağlamayı amaçlar.
 
Geri
Üst