AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Piaget e gore oyun evreleri nelerdir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Piaget e göre oyun evreleri nelerdir?​

Ve oyun Parten tarafından 5 aşamada ele alınır:
- a- Tek Başına Oyun:
- b- Oyunu İzleme:
- c- Paralel Oyun:
- d- Birlikte Oyun:
- e- Kooperatif Oyun:
- II.
- a- Alıştırmalı Oyun (İşlevsel oyun- Duyu motor dönem):
- b- Sembolik Oyun (Taklit simgesel oyun ):

Piaget e göre rol oynama neyi ifade eder?​

Piaget e göre rol oynama neyi ifade eder?
Piaget’e göre kişisel yaşantılarda karar verme becerisinin gelişiminde, tarihsel ve sosyal konuları anlamada rol oynama etkili bir öğretim tekniğidir. Piaget özellikle küçük çocukların rol oynarken hem nesnel, hem de sosyal çevreyi canlandırarak çok iyi deneyimler kazandığını ileri sürer.

Uğraşsız oyun ne demek?​

Uğraşsız oyun ne demek?
Uğraşsız Davranış: Bu durum aslında oyun sayılmaz. Çocuk burada sadece etrafını seyretmektedir. Eğer dışarıda ilginç bir durum yoksa kendi bedeniyle oynar, merdivenleri iner – çıkar, oturur, etrafındaki bir yetişkini izler, vb. Seyirci: Çocuk bu tür oyunda birilerini veya bir şeyleri “aktif bir şekilde” seyreder.

Yapı inşa oyunu ne demek?​

Yapı-in- şa oyunları, çocukların yaratıcılıklarını destekleyen materyaller ile oynanır ve bu oyunda çocuklar hayallerindekileri inşa ederler. Çocuklar, yapı inşa oyunlarında çeşitli materyaller kullanırlar. Yapı inşa materyalleri açık uçlu materyallerdir ve çocuklar bu materyalleri kullanarak çeşitli inşalar yaparlar.

Piaget e göre oyunun özellikleri nelerdir?​

Piaget e göre oyunun özellikleri nelerdir?
Piaget’in bu dönemde işlevsel oyun olarak tanımladığı oyun, çocuğun bedenini, nesneleri ve bunların fonksiyonlarını öğrenerek tekrarlaması ve bunu oyun haline getirmesidir. Bu dönemde, çocuk çevresindeki objeleri idare etmeyi ve bedenini yönetmeyi öğrenir ve daha sonra da bu hareketleri tekrarlayarak oyun oynar.

Dramanın aşamalarında hangi etkinliklere yer verilir?​

Dramanın aşamalarında hangi etkinliklere yer verilir?
Bir yaratıcı drama atölyesi 3 aşamadan oluşmaktadır. Bunlar ısınma hazırlık, rol oynama doğaçlama ve değerlendirme aşamalarıdır.
Yapı inşa oyuncakları nedir?​
Yapı oyuncakları, çocukların hayal gücü ve fiziksel becerilerinin geliştiril- mesinde etkin, çok olasılıklı oyunlara imkan sunan bir oyuncak türüdür. Yapı oyuncakları eğitimciler tarafından çocukların birçok gelişim alanına etkin bir biçimde katkı sağladığı kanıtlanmıştır.

Yapı inşa oyuncakları nelerdir?​

Yapı inşa oyuncakları nelerdir?
Blokların birim bloklar, büyük çukur bloklar, mukavva tuğlalar ve küçük masa blokları ile yumuşak köpükten yapılmış bloklar olmak üzere farklı tipleri bulunmaktadır. Bunlarla birlikte oyunlarda eğri, oval, üçgen, sütun, yay, çubuk, payanda ve rampa şeklinde bloklar da kullanılmaktadır.

Piaget in oyun kuramı nedir?​

Piaget in oyun kuramı nedir?
Piaget, oyunla bilişsel gelişim arasında yakın bir ilişki olduğunu ve oyunun çocuğun algısal gelişiminde rolü bulunduğunu savunmaktadır. Piaget’ye göre, oyun hayatın daha sonraki dönemlerinde kullanılabilecek yaratıcı bir hayalcilik zemini oluşturmaktadır.
 
Piaget'e göre oyun evreleri, çocukların zihinsel ve bilişsel gelişimlerinde oynadıkları oyuna göre değişebilir. Piaget'e göre oyun evrelerini ise şu şekilde sıralayabiliriz:

1. Sensörimotor Dönem:
a. Tek Başına Oyun: Çocuğun tek başına oynadığı aktiviteleri kapsar.
b. Oyunu İzleme: Çocuğun başkalarının oyununu izleyerek etkileşimde bulunduğu aşama.
c. Paralel Oyun: Yan yana oynanan, ancak etkileşimin olmadığı oyun evresi.
d. Birlikte Oyun: Diğer çocuklarla etkileşim içinde oynanan grup oyunları.
e. Kooperatif Oyun: Çocukların birlikte çalışarak ortak hedeflere ulaştıkları oyun evresi.

2. İşlemsel Dönem:
a. Alıştırmalı Oyun (İşlevsel Oyun): Nesneleri ve bunların fonksiyonlarını öğrenerek tekrarlamayı içerir.
b. Sembolik Oyun (Taklit-Simbolik Oyun): Nesnelere simgesel anlamlar yükleyerek oyun oynama evresi.

Piaget'e göre rol oynama, çocukların kişisel gelişimlerinde karar verme becerilerini ve sosyal konuları anlamalarını destekleyen bir yöntemdir. Rol oynarken çocuklar, nesnel ve sosyal çevreleri canlandırarak deneyim kazanırlar.

Yapı-in-şa oyunları, çocukların yaratıcılıklarını destekleyen materyallerle oynadıkları ve hayallerindeki yapıları inşa ettikleri oyun türüdür. Bu oyunlarda çocuklar, çeşitli açık uçlu malzemeler kullanarak hayallerindeki yapıları oluştururlar.

Piaget'in oyunun özellikleri, çocuğun bedenini, nesneleri ve bunların fonksiyonlarını öğrenmesini ve bu öğrenmeleri oyun haline getirmesini içerir. Çocuk, çevresindeki objeleri kontrol etmeyi ve bedenini yönetmeyi öğrenir ve bu becerileri tekrarlayarak oyun oynar.

Yapı inşa oyuncakları, çocukların hayal gücü ve fiziksel becerilerini geliştirmelerine olanak tanıyan ve çok çeşitli oyunlar oynamalarını sağlayan oyuncaklardır. Bu oyuncaklar, çocukların genel gelişimine olumlu katkı sağladığı bilinmektedir.

Yapı inşa oyuncakları arasında birim bloklar, büyük çukur bloklar, mukavva tuğlalar, küçük masa blokları ve yumuşak köpük bloklar gibi çeşitli tipler bulunmaktadır. Ayrıca eğri, oval, üçgen, sütun, yay, çubuk, payanda ve rampa şeklinde bloklar da kullanılarak farklı yapılar inşa edilebilir.

Son olarak, Piaget'e göre oyunun bilişsel gelişimle yakın bir ilişkisi olduğunu ve oyunun çocuğun algısal becerilerini geliştirmede önemli bir rolü olduğunu savunmaktadır. Oyun, çocukların yaratıcı hayal gücünü kullanarak problem çözme ve iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.
 
Geri
Üst