Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Piaget e gore ahlaki gelisimin hangi asamasinda niyet onemlidir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
49.180
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Piaget e göre ahlaki gelişimin hangi aşamasında niyet önemlidir?​

Dışa Bağlı Dönem (Ahlaki Gerçeklik )(7-11) Bu dönemin adı çocuğun sadece somut düşündüğü için olayların sadece dışarıdan görülen kısmını fark etmesinden konulmuştur.Çocuğun niyetinden çok daha çok davranışın sonucunda ne oldu bu önemlidir.

Piaget e göre ahlak ve değer ne zaman yapılır?​

Piaget, çocuğun bilişsel gelişimi ile ahlaki yargıları arasında ilişki olduğuna inanmaktadır. Piaget’ye göre okul öncesi dönemde, çocuklarda kural kavramı olmadığından, bu dönemde ahlak söz konusu değildir. Bu nedenle ahlak gelişimi, çocuğun işlem öncesi dönemden, somut işlemler dönemine geçtiği 6 yaşa kadar başlamaz.

Ahlak öncesi dönem nedir?​

Ahlak öncesi dönem nedir?
Ahlak Öncesi Evre (0-5 yaş) Yani çevrelerinde gördükleri olayların ne oldukları, ne anlama geldikleri hakkında fikri yoktur. Yetişkinlerin otoritesine körü körüne bağlıdırlar. Bu dönem Piaget’in bilişsel kuramında duyusal motor ve işlem öncesi döneme denk gelmektedir. Çocukta empati duygusu yoktur.

Piaget e göre ahlak nedir?​

Piaget e göre ahlak nedir?
Ahlak, insanların hayatlarını yaşamayı doğru-yanlış ve iyi-kötü hakkında kararlarını yöneten bir dizi ilke ve prensiplere göre seçmesini anlatır (2).

Piaget bilişsel gelişim kuramı Nedir?​

kuramı bilişsel gelişim konusuna açıklık getiren, çocuk ve ergenlerin zihinsel süreçlerini tanımlayan oldukça etkileyici bir kuramdır. Piaget’ye göre çocuk, çevresini inceleyen aktif bir araştırmacı gibidir. Çocuğun gözlediği her şey, her uyaran zihninde bir şema oluşturur.

Kohlberg e göre ahlaki gelişim nedir?​

Birey, ahlak ilkelerini kendisi seçip oluşturur ve bunlara uygun davranır. Burada bireyin benimsediği ahlak ilkeleri; insan hakları, bütün insanların eşitliği, adalet gibi soyut ve evrensel düzeyde ahlak ilkeleridir. Bu ilkeler, genellikle demokratik toplumlarda uygulanan kanun ve yasalarla uyumludur.

Kohlberg ahlak gelişimi nedir?​

Kohlberg ahlak gelişimi nedir?
Kohlberg Ahlak Gelişimi, Piaget’in ahlak kuramının aslında yeniden anlamlandırılmasıdır. Kohlberg, bu kurama dayalı olarak kendi kuramını geliştirmiştir. Kohlberg, Piaget’in ahlak kuramındaki temel doğrulara bağlı kalmasıyla beraber, ahlaki ikilem içeren bazı hikayeler kullanmıştır.

Piaget in bilişsel gelişim dönemleri nelerdir?​

Piaget in bilişsel gelişim dönemleri nelerdir?
Jean Piaget, bilişsel gelişimi 4 ana evrede incelemiştir.
- Duyusal Motor Dönemi (0-2 Yaş)
- İşlem Öncesi Dönem (3-6 yaş)
- Somut İşlemler Dönemi (7-11 Yaş aralığı)
- Soyut İşlem Dönemi (12-16 Yaş)

Kohlberg ahlak ilkeleri nelerdir?​

Kohlberg’in Ahlak Gelişim Kuramı
- Ahlak Nedir?
- 1- Gelenek Öncesi Dönem.
- Ceza ve İtaat.
- Araçsal İlişkiler.
- 2-Geleneksel Dönem.
- Kişiler Arası Uyum Eğilimi.
- Kanun ve Düzen Eğilimi.
- 3- Gelenek Sonrası Dönem.

Ahlaki gelişim nedir?​

Ahlak gelişimi, bireyin toplumun değer yargılarını benimseyerek içinde bulunduğu çevreye uyumunu ve kendi ilke ve değer yargılarını oluşturmasını amaçlayan bir süreç olarak tanımlanır. Ahlak gelişimi, topluma nasıl davranılması gerektiğinin farkında olmaktır.

Kohlberg ahlak gelişimi evreleri kaç tane?​

Kohlberg ahlak gelişimi evreleri kaç tane?
Kohlberg, yukarıdaki ve benzer durumlar için aldığı cevapları sınıflayarak, bireylerin 6 yargı aşaması geçirdiklerini belirtmektedir. Bu 6 aşama ise 3 dönem içinde yer almaktadır. Bu üç dönem, çocuk ya da yetişkinin “ahlaki davranış” ya da “doğru olarak neyi algıladığını ve bunu nasıl belirlediği”ne göre sıralanmıştır.
 
Piaget'e göre ahlaki gelişimin hangi aşamasında niyet önemlidir sorusuna verilen cevapta belirtilmiştir: "Dışa Bağlı Dönem (Ahlaki Gerçeklik) (7-11) Bu dönemin adı çocuğun sadece somut düşündüğü için olayların sadece dışarıdan görülen kısmını fark etmesinden konulmuştur. Çocuğun niyetinden çok daha çok davranışın sonucunda ne oldu bu önemlidir." Yani Piaget'e göre bu dönemde çocuklar niyet yerine davranışın sonuçlarına odaklanmaktadır.

Ahlak açısından Piaget'e göre değer ve kural kavramlarının gelişimi, 6 yaş civarında somut işlemler dönemine kadar başlamamaktadır. Okul öncesi dönemde çocuklarda kural kavramı olmadığı için, ahlak söz konusu değildir. Dolayısıyla ahlaki yargılar ve değerler, çocuğun bilişsel gelişiminin ilerlediği somut işlemler dönemiyle birlikte şekillenmeye başlar.

Piaget'in bilişsel gelişim kuramına göre çocukların zihinsel süreçleri dört ana evrede incelenir:
1. Duyusal Motor Dönemi (0-2 Yaş)
2. İşlem Öncesi Dönem (3-6 Yaş)
3. Somut İşlemler Dönemi (7-11 Yaş)
4. Soyut İşlem Dönemi (12-16 Yaş)

Kohlberg'e göre ise ahlaki gelişim kendi ahlak ilkelerini seçme ve bunlara uygun davranma sürecini ifade eder. Ahlak ilkeleri genellikle insan hakları, eşitlik ve adalet gibi evrensel değerlere dayanır. Kohlberg'in Ahlak Gelişim Kuramına göre bireyler, 6 yargı aşaması geçirir ve bu aşamalar üç dönemde sıralanır: Gelenek Öncesi Dönem, Geleneksel Dönem ve Gelenek Sonrası Dönem olarak belirtilir. Bu aşamalarda bireylerin ahlaki davranışları ve değerleri şekillenir.

Son olarak, ahlak gelişimi bireyin toplumun değer yargılarını benimseyerek çevresine uyum sağlamasını ve kendi ilke ve değer yargılarını oluşturmasını amaçlayan bir süreçtir. Ahlak gelişimi, toplum içinde nasıl davranılması gerektiğinin farkında olmayı ve kendi ahlaki değerlerini belirleme sürecini içerir.
 
Geri
Üst