Peygamberimiz(sav)in Çalışmakla ilgili Hadisleri

zeberus

Yeni Üye
Katılım
29 Ocak 2024
Mesajlar
74.060
Tepkime puanı
2
Puan
38
Yaş
36
Niyetlenmek, çalışıp galip gelmek, yürümek, koşmak, mücâdele etmek gibi anlamlara gelen sa'ykelimesi Kur'anı Kerîm'de bütün

otuz yerde geçer Bunlardan bir kısmı ilk elden niyetlenmek; insanın ancak kendi çalışmasının karşılığını göreceği (1), Allah'ın

her kuluna yetenek ve çalışmasına kadar bir takım nimet ve imkânlar vereceği, başkalarının ellerindekine göz dikerek onların

hasretini çekerek ömür aşmak yerine, elleriyle kazandıklarının değerini bilmeleri (2), öbür dünya hayatı için çalışırken dünyadan

da nasibin unutulmaması (3) çalışmanın daima İslâm Dini'nin istediği yasal yolda olması gerektiği (4) vurgulanmış,

belirtilmiştir (5)

Şimdi Resûlüllah'ın bu konudaki sözlerine ve uygulamalarına şöyle bir göz atalım:

Hz Peygamber öncelikle her konuda olduğu gibi bu konuda da doymuş batmış bir yaşam sürmüştür Tekrar Tekrar çalışmış ve zamanını

en iyi ve verimli şekilde planlamıştır Arasında yaşadığı, eğitimöğretim ve gelişmeleri ile yakından ilgilendiği sahâbîlere :

İki günü birbirine eşdeğer olan ziyandadır, aldanmıştır(6) buyururken O, her türlü başarı, gelişme ve ilerlemenin zamanı en

iyi, en plânlı bir şekilde kullanmanın gereğini ifade etmiştir

Hangi işte olursa olsun zamanı iyi kullanmayanın galibiyet elde etmesi, hedefine ulaşması imkânsızdır Kesinlikle başarının elde

edilmesinde çoğu faktörler vardır Fakat bunların en önemlisi zamandır Süre süreklidir, bölünmez Hz Peygamber:

Zamana sövmeyiniz, çünkü Allah zamanın ta kendisidir(7) sözüyle buna dikkat çekici buyurmuştur

Her durum iki ortamda akım eder; mekan ve vakit Birincisi vücut, diğeri ise ruh makamındadır Vakit ve mekândan

münezzeh olan yalnızca Allah Teâlâ'dır

Tüm oluşlar ve dirilişler süre tezgâhında dokunur ve kesilir Herkesin hamuru bu tezgâhta yoğrulurHem dünya hem

de ahiretimizi kazandırması bakımından vakit fazla değerlidir Dünya işlerinin zamanlamasını iyi yapamayan, madde plânında

fazla şey kaybedecektir ama, bunların telafisi muhtemel değildir Kur'anı Kerîm'in ve Hz Peygamber'in öngördüğü şekilde,

kendisine emânet olarak verilen ömür sermayesini gerektiği gibi harcamayan insan ise, program metni bakımından bir yerde

dünyanın devamı olan öbür dünya hayatını da kaybetmiş olacaktır ama, bu gerçekte büyük bir kayıptır, ebedî hüsrandır Hatta bu

hususta vakit nakittirözdeyiş vaktin önemini belirtme konusunda yetkisiz kalmaktadır Çünkü zaman peşin para kazandırır ama nakit zaman kazandırmaz *
 
Geri
Üst