Personel Ozluk dosyasi nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
204.208
Çözümler
15
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Personel Özluk dosyası nedir?​

Çalışan ile ilgili özel bilgilerin yer aldığı dosyaya “personel özlük dosyası” adı verilir. 4857 sayılı iş kanununa göre iş veren, özlük dosyasındaki bilgileri kimsenin erişemeyeceği güvenli bir yerde saklamakla yükümlüdür.

Memur özlük dosyasını kimler görebilir?​

Özlük dosyası içeriği hakkında soruşturma ve kovuşturmaya yetkili merciler dışındakilere açıklama yapılamaz, bilgi verilemez. Ayrıca kişinin rızası olmaksızın özlük dosyasındaki bilgiler ve kayıtlar esas alınarak kişi hakkında yayında bulunulamaz.
Özlük dosyalarının saklanma süresine ilişkin düzenleme, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu kapsamında uygulama alanı bulmuştur. İlgili kanun kapsamında, işçiye ait özlük dosyaları taraflar arasındaki iş ilişkisi sona erdikten sonra 10 yıl süreyle saklanmalıdır.
Personel özlük dosyası ne kadar saklanır?
Personel özlük dosyası nereden alınır?
Işçi özlük dosyası nereden alınır? Kişinin kayıtlı olduğu adres bilgilerinin bulunduğu belge olan ikametgah belgesi yine herhangi bir nüfus müdürlüğünden ya da bağlı bulunulan muhtarlıktan alınabiliyor.

Personel özlük birimi ne demek?​

Özlük/Personel Birimi; Personelin özlük ile ilgili her türlü yazışmalarını (Yıllık izin, kongre izni, yurt dışı izni, mal beyanları, terfi, göreve başlama ve görevden ayrılma, ücretsiz izin, geçici görev, emeklilik, istifa, vb.)

Işveren çalışan dosyalarını kaç yıl saklar?​

SGK mevzuatına göre; işveren, işyeri sahipleri; işyeri defter, kayıt ve belgelerini ilgili olduğu yılı takip eden yılbaşından başlamak üzere on yıl süreyle, kamu idareleri otuz yıl süreyle, tasfiye ve iflâs idaresi memurları ise görevleri süresince saklamak zorundadır.
4857 sayılı İş Kanunu’nun 75’inci maddesine göre işverenler, çalıştırdıkları her personel için özlük dosyası bulundurmak zorundadır. Personel hakkında tüm bilgilerin ve evrakların bulunduğu özlük dosyalarını düzenlemek işletmeler için bir zorunluluktur.
Işçi özlük dosyasını isteyebilir mi?
Yine mahkeme tarafından istenmesi halinde de özlük dosyası kül olarak sunulmamalıdır. Yalnızca yargılama sürecini etkileyecek hususları ispata kabil belgeler (örneğin; fesih bildirimi, bordrolar, iş sözleşmesi gibi) sunulmalıdır.
 
Geri
Üst