SoruCevap
Yeni Üye
- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 350.999
- Çözümler
- 1
- Tepkime puanı
- 17
- Puan
- 308
- Yaş
- 36
4+4+4'E PEDEGOJİK BAKIŞ
Bir devletin ve devlet yoneticilerinin cocuklara hediye edebileceği en guzel armağan onların iyi bir şekilde eğitilmesine fırsat veren bir eğitim sistemidir Yeteneklerin keşfedildiği, sıra dışı duşunmenin teşvik edildiği, bilginin keyifle oğrenildiği, temel insani değerlerin kazandırıldığı bir eğitim sistemi ulkemiz cocuklarına bırakabileceğimiz en iyi mirastır Ulkemiz, yeni bir eğitimde yeni bir sistem değişikliğinin eşiğinde bulunmaktadır Eğitim sistemindeki reform oncelikle cocukları ve onların ailelerini ilgilendirmektedir Derneğimiz, cocuğun bulunduğu her alanda pedagojik değerlendirmeler yapmakta ve bunu kamuoyu ile paylaşmaktadır 4+4+4 şeklinde adlandırılan 12 yıllık kesintisiz eğitimle ilgili goruşmelerimiz aşağıdaki gibidir
Zorunlu Eğitim Zorla Eğitime Donuşmesin
Yeni sistemle birlikte ilk atılan adımlardan biri zorunlu eğitimin 12 yıla cıkarılmasıdır Ulkemizin genel eğitim duzeyini ve okullaşma oranını yukseltmek icin zorunlu eğitimin suresini arttırmak makul gorunebilir Ancak bizce zorunlu eğitim tek başına kaliteli eğitim anlamına gelmemektedir Eğitimin suresine yatırım yapmaktan ote eğitimin iceriğine yatırım yapılmalıdır Bununla birlikte zorunlu eğitim oğrenciye zorla verilecek eğitim anlamına gelmemelidir Eğer, eğitim suresi boyunca cocuklar zorla okula goturulup, sıraya oturtturulup, zorla onlara bir şeyler oğretilmeye calışılacaksa, derneğimiz buna karşıdır Cunku cocuk dunyasında zorlama ile yapılan her işlem o dunyanın kırılmasına ve o dunyada yaralar acılmasına sebep olmaktadır Eğitimin planlayıcıları eğitimin zorunluluk suresini 12 yıla cıkarırken, eğitimi daha keyifli, daha istenilebilir hale getirmenin yollarını da aramak durumundadır Bu amacla, eğitimin planlanmasında, mufredatta, okulların fiziki şartlarında, eğitimcilerin motivasyonunda ve oğrenciye yaklaşım yontemlerinde iyileştirmeler yapmak gerekmektedir Kısacası, oğrenme zorla değil keyifle yapılan bir surec haline donuşturulmelidir
4+4+4 Pedagojik Acıdan Daha Uygun
Sekiz yıl boyunca kesintisiz olarak aynı okulda verilen eğitim, pedagojik acıdan ceşitli sakıncalar icermekteydi Ergenlik donemine girmiş genclerle, minik oğrencilerin bir arada bulunmasının pek cok sakıncası bulunuyordu Minik oğrenciler, koridorlarda buyuk abileriablaları tarafından itilip kakılabiliyor, kantin sırasında ezilebiliyordu Dahası buyukler tarafından kucuklere yapılan taciz olayları birkac defa medya gundemine de duşmuştu Bunun yanında yine buyuk oğrencilerden bazılarının kucuklerin harclıklarına ve beslenmelerine zorla el koyduğu biliniyordu Buyuk oğrencilerin olumsuz konuşma ve davranışları kucukler tarafından ornek alınabiliyordu Tum bu yaşanan olumsuzluklar nedeniyle ergenlik donemine girmiş oğrencilerin farklı okullarda oğrenim gormesi daha doğru gorunmektedir Yeni sistemin buna imkan vermesi yerindedir Farklı gelişim ozelliklerine ve ilgi alanlarına sahip oğrencilerin okullarını ayırmak doğru bir adımdır
Cocukların gelişim surecleri dikkate alındığında ilk sekiz yılı 5+3 yerine 4+4 olarak bolmek daha makul gorunmektedir Cunku zaman icinde ulkemizde ergenliğe giriş yaşı, tum dunyada olduğu gibi erken yaşlara gerilemektedir Cocuklarımızın 1112 yaşında ergenliğe girdiğini duşunduğumuzde ilk dort sınıftan sonra yapılan ayırım pedagojik olarak doğrudur
Eğitimde Esneklik Şart
Eğitimin haddizatında esnek bir eylem olması beklenir Cunku eğitimi alan cocuklar farklı ilgilere, yeteneklere, beklentilere, oğrenme stiline, zeka turune ve kulture sahiptir Cok farklı heterojen gruba verilen eğitim, ne kadar esnek ve ceşitli olursa eğitimden elde edilen sonuc o kadar iyi olmaktadır Gecmişte ulkemizde uygulanan eğitim sistemleri, maalesef katı sistemlerdir Mufredatın, ders saatlerinin, teneffus surelerinin, kıyafetlerin, sınavların, eğitimin başlangıc ve bitiş tarihlerinin tamamen merkezi bir sistem tarafından belirlenmesi yeni eğitim tekniklerini uygulamaya fırsat vermemiştir Derneğimiz eğitim sisteminin olabildiğince esnek olmasından yanadır Bu acıdan bakıldığında acık oğretim, ev okulu, alternatif okul, uzaktan eğitim, yataydikey gecişler gibi uygulamalar eğitime esneklik katacak uygulamalardır ve tarafımızca desteklenmektedir Bununla birlikte mufredatta, eğitim planlamalarında, kıyafette tanınacak esnekliklere de gerek vardır Aile bu esnek sistem icerisinde cocuğu icin en uygun olanı secebilmelidir Cocukların eğitimi birinci derecede ailenin sorumluluğundadır ve devlet ailelere talep ettikleri secenekleri sunmakla yukumludur
Şuphesiz her esneklik ceşitli riskleri icermektedir Yukarıda saydığımız esnek uygulamalar cocuk gelin sayısının artması, cocuk işci sayısının coğalması gibi sonucları doğurabilir Bu nedenle eğitimde esneklik yapılırken olası riskler goz onune alınmalı ve ona gore planlama yapılmalıdır Olası riskleri ortadan kaldırma yolu olarak katı bir eğitim sistemi kurmak ise eğitim adına yapılacak buyuk yanlışlardan biri olacaktır
Erken Mesleki Yonlendirme Doğru Değil
Sistemin ongorduğu konulardan biri de ilk dort yıldan sonra mesleki yonlendirme yapılmasıdır Ancak bu donem, cocukların bir mesleğe yonlendirilmesi icin cok erkendir Cocuğun kişilik gelişimi devam etmekte ve cocuk kendini henuz tanımamaktadır Mesleki yonlendirmenin bu nedenle ikinci dortten sonraya bırakılması daha doğru bir adım olacaktır Bununla birlikte ilk dort yıldan sonra cocukların ilgi alanına gore geniş secmeli dersler koymak daha doğru olacaktır Meslek edindiren değil, meslekleri tanıtan secmeli dersler cocukların kendilerini ve meslekleri tanımasına ve ikinci dordun sonrasında daha doğru tercih yapmalarına yardımcı olacaktır
Okula Başlamak icin 5 Cok Erken
Derneğimiz cocukların erken yaşta okula başlatılmasına şiddetle karşıdır Oncelikle bu durum cocukların ciddi bir mufredata, eğitim programına ve odevlere tabi tutulması ile cocukluklarının ve oyun zamanlarının elinden alınması anlamına gelmektedir Kucuk dunyaları renkli ve eğlenceli
anaokulu programı yerine yoğun mufredatlı, kalabalık sınıflarda verilen bir eğitime almak sakıncalıdır Bunun yanında cocukların gelişim duzeyi goz onune alındığında, ilkokul birinci sınıfın mufredatı 5 yaş cocukları icin uygun değildir Bilişsel gelişim olarak, cocuklar altı yaş sonrasında sembollerle oğrenmeye, mantık yurutmeye, bilgiyi işlemeye hazır hale gelmektedir Bu nedenle eğitime başlama yaşını erkene alınmak yerine, anaokulunun yaygınlaştırılmasını hedeflemek gerekmektedir
Derneğimiz, soz konusu cocuk olduğunda, karar alırken defalarca, ince eleyip sık dokuyarak duşunmeyi onermekte ve eğitim icin hayati adımların atıldığı bu gunlerde cocuklarımıza doğru bir eğitim sistemi hediye edileceği inancını taşımaktadır
Pedagoji Derneği
Dunyamızda Cocuk Var
Bir devletin ve devlet yoneticilerinin cocuklara hediye edebileceği en guzel armağan onların iyi bir şekilde eğitilmesine fırsat veren bir eğitim sistemidir Yeteneklerin keşfedildiği, sıra dışı duşunmenin teşvik edildiği, bilginin keyifle oğrenildiği, temel insani değerlerin kazandırıldığı bir eğitim sistemi ulkemiz cocuklarına bırakabileceğimiz en iyi mirastır Ulkemiz, yeni bir eğitimde yeni bir sistem değişikliğinin eşiğinde bulunmaktadır Eğitim sistemindeki reform oncelikle cocukları ve onların ailelerini ilgilendirmektedir Derneğimiz, cocuğun bulunduğu her alanda pedagojik değerlendirmeler yapmakta ve bunu kamuoyu ile paylaşmaktadır 4+4+4 şeklinde adlandırılan 12 yıllık kesintisiz eğitimle ilgili goruşmelerimiz aşağıdaki gibidir
Zorunlu Eğitim Zorla Eğitime Donuşmesin
Yeni sistemle birlikte ilk atılan adımlardan biri zorunlu eğitimin 12 yıla cıkarılmasıdır Ulkemizin genel eğitim duzeyini ve okullaşma oranını yukseltmek icin zorunlu eğitimin suresini arttırmak makul gorunebilir Ancak bizce zorunlu eğitim tek başına kaliteli eğitim anlamına gelmemektedir Eğitimin suresine yatırım yapmaktan ote eğitimin iceriğine yatırım yapılmalıdır Bununla birlikte zorunlu eğitim oğrenciye zorla verilecek eğitim anlamına gelmemelidir Eğer, eğitim suresi boyunca cocuklar zorla okula goturulup, sıraya oturtturulup, zorla onlara bir şeyler oğretilmeye calışılacaksa, derneğimiz buna karşıdır Cunku cocuk dunyasında zorlama ile yapılan her işlem o dunyanın kırılmasına ve o dunyada yaralar acılmasına sebep olmaktadır Eğitimin planlayıcıları eğitimin zorunluluk suresini 12 yıla cıkarırken, eğitimi daha keyifli, daha istenilebilir hale getirmenin yollarını da aramak durumundadır Bu amacla, eğitimin planlanmasında, mufredatta, okulların fiziki şartlarında, eğitimcilerin motivasyonunda ve oğrenciye yaklaşım yontemlerinde iyileştirmeler yapmak gerekmektedir Kısacası, oğrenme zorla değil keyifle yapılan bir surec haline donuşturulmelidir
4+4+4 Pedagojik Acıdan Daha Uygun
Sekiz yıl boyunca kesintisiz olarak aynı okulda verilen eğitim, pedagojik acıdan ceşitli sakıncalar icermekteydi Ergenlik donemine girmiş genclerle, minik oğrencilerin bir arada bulunmasının pek cok sakıncası bulunuyordu Minik oğrenciler, koridorlarda buyuk abileriablaları tarafından itilip kakılabiliyor, kantin sırasında ezilebiliyordu Dahası buyukler tarafından kucuklere yapılan taciz olayları birkac defa medya gundemine de duşmuştu Bunun yanında yine buyuk oğrencilerden bazılarının kucuklerin harclıklarına ve beslenmelerine zorla el koyduğu biliniyordu Buyuk oğrencilerin olumsuz konuşma ve davranışları kucukler tarafından ornek alınabiliyordu Tum bu yaşanan olumsuzluklar nedeniyle ergenlik donemine girmiş oğrencilerin farklı okullarda oğrenim gormesi daha doğru gorunmektedir Yeni sistemin buna imkan vermesi yerindedir Farklı gelişim ozelliklerine ve ilgi alanlarına sahip oğrencilerin okullarını ayırmak doğru bir adımdır
Cocukların gelişim surecleri dikkate alındığında ilk sekiz yılı 5+3 yerine 4+4 olarak bolmek daha makul gorunmektedir Cunku zaman icinde ulkemizde ergenliğe giriş yaşı, tum dunyada olduğu gibi erken yaşlara gerilemektedir Cocuklarımızın 1112 yaşında ergenliğe girdiğini duşunduğumuzde ilk dort sınıftan sonra yapılan ayırım pedagojik olarak doğrudur
Eğitimde Esneklik Şart
Eğitimin haddizatında esnek bir eylem olması beklenir Cunku eğitimi alan cocuklar farklı ilgilere, yeteneklere, beklentilere, oğrenme stiline, zeka turune ve kulture sahiptir Cok farklı heterojen gruba verilen eğitim, ne kadar esnek ve ceşitli olursa eğitimden elde edilen sonuc o kadar iyi olmaktadır Gecmişte ulkemizde uygulanan eğitim sistemleri, maalesef katı sistemlerdir Mufredatın, ders saatlerinin, teneffus surelerinin, kıyafetlerin, sınavların, eğitimin başlangıc ve bitiş tarihlerinin tamamen merkezi bir sistem tarafından belirlenmesi yeni eğitim tekniklerini uygulamaya fırsat vermemiştir Derneğimiz eğitim sisteminin olabildiğince esnek olmasından yanadır Bu acıdan bakıldığında acık oğretim, ev okulu, alternatif okul, uzaktan eğitim, yataydikey gecişler gibi uygulamalar eğitime esneklik katacak uygulamalardır ve tarafımızca desteklenmektedir Bununla birlikte mufredatta, eğitim planlamalarında, kıyafette tanınacak esnekliklere de gerek vardır Aile bu esnek sistem icerisinde cocuğu icin en uygun olanı secebilmelidir Cocukların eğitimi birinci derecede ailenin sorumluluğundadır ve devlet ailelere talep ettikleri secenekleri sunmakla yukumludur
Şuphesiz her esneklik ceşitli riskleri icermektedir Yukarıda saydığımız esnek uygulamalar cocuk gelin sayısının artması, cocuk işci sayısının coğalması gibi sonucları doğurabilir Bu nedenle eğitimde esneklik yapılırken olası riskler goz onune alınmalı ve ona gore planlama yapılmalıdır Olası riskleri ortadan kaldırma yolu olarak katı bir eğitim sistemi kurmak ise eğitim adına yapılacak buyuk yanlışlardan biri olacaktır
Erken Mesleki Yonlendirme Doğru Değil
Sistemin ongorduğu konulardan biri de ilk dort yıldan sonra mesleki yonlendirme yapılmasıdır Ancak bu donem, cocukların bir mesleğe yonlendirilmesi icin cok erkendir Cocuğun kişilik gelişimi devam etmekte ve cocuk kendini henuz tanımamaktadır Mesleki yonlendirmenin bu nedenle ikinci dortten sonraya bırakılması daha doğru bir adım olacaktır Bununla birlikte ilk dort yıldan sonra cocukların ilgi alanına gore geniş secmeli dersler koymak daha doğru olacaktır Meslek edindiren değil, meslekleri tanıtan secmeli dersler cocukların kendilerini ve meslekleri tanımasına ve ikinci dordun sonrasında daha doğru tercih yapmalarına yardımcı olacaktır
Okula Başlamak icin 5 Cok Erken
Derneğimiz cocukların erken yaşta okula başlatılmasına şiddetle karşıdır Oncelikle bu durum cocukların ciddi bir mufredata, eğitim programına ve odevlere tabi tutulması ile cocukluklarının ve oyun zamanlarının elinden alınması anlamına gelmektedir Kucuk dunyaları renkli ve eğlenceli
anaokulu programı yerine yoğun mufredatlı, kalabalık sınıflarda verilen bir eğitime almak sakıncalıdır Bunun yanında cocukların gelişim duzeyi goz onune alındığında, ilkokul birinci sınıfın mufredatı 5 yaş cocukları icin uygun değildir Bilişsel gelişim olarak, cocuklar altı yaş sonrasında sembollerle oğrenmeye, mantık yurutmeye, bilgiyi işlemeye hazır hale gelmektedir Bu nedenle eğitime başlama yaşını erkene alınmak yerine, anaokulunun yaygınlaştırılmasını hedeflemek gerekmektedir
Derneğimiz, soz konusu cocuk olduğunda, karar alırken defalarca, ince eleyip sık dokuyarak duşunmeyi onermekte ve eğitim icin hayati adımların atıldığı bu gunlerde cocuklarımıza doğru bir eğitim sistemi hediye edileceği inancını taşımaktadır
Pedagoji Derneği
Dunyamızda Cocuk Var