AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Pazarlamada lisans anlasmasi nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Pazarlamada lisans anlaşması nedir?​

Lisans anlaşmaları, lisans alanın, ürüne ait mevcut marka değerinden faydalanmasına olanak sağlar. Çünkü yeni bir ürün geliştirmek yüksek maliyetli bir yatırımdır. Lisans alan, pazarlama faaliyetlerinde lisans verenin desteğini almış olur.

Alt lisans hakkı nedir?​

Marka hakkı sahibi dışında lisans sözleşmesiyle lisans hakkını elde eden lisans alanın marka üzerinde bir başka kişiye lisans vermesi durumunda ise alt lisanstan bahsedilir.
Gayri inhisari lisans nedir?
İnhisari olmayan lisans ise lisans verenin hem markayı kendi kullanma hakkının hem de üçüncü kişilere lisans verme hakkının saklı olduğu lisans türüdür. Mevzuatta taraflar arasında açıkça kararlaştırılmamış olması halinde verilen lisansın inhisari olmadığı kabul edilir.
Sözleşmeye dayalı giriş nedir?
Sözleşmeye Dayalı Giriş Yöntemleri (Contract-based Entry Modes) Sözleşmeye dayalı uluslararası pazara giriş stratejileri olarak Lisans anlaşmaları, imtiyazlı lisans anlaşmaları (Franchising), Sözleşmeli üretim, Anahtar teslim projeler, Yönetim sözleşmesi ve Montaj operasyonları yer alır.

İŞBİRLİĞİ İLE PAZAR YARATMA. Bir FM hakkı sahibinin (lisans veren/licensor) bu hakka konu varlığını, belirtilen kurallar dahilinde, bir başkası (lisans alan/licensee) tarafından kullanabileceğini düzenleyen anlaşmadır.

Pazarlamada lisans nedir?​

Lisanslama, başarılı bir işletmenin sahip olduğu üretim süreci, patent, ticari sırlar, know-how, ürünün adını koruyan ticari marka ve işletmenin adı gibi dokunulmaz varlıklarını belirli bir bölgede ve belirli bir getiri ya da royalty karşılığında, belirli bir süre için kullanma hakkını yabancı bir işletmeye verdiği …

Ihracat konsorsiyumları avantajları nelerdir?​

İhracat Konsorsiyumları
Dış pazarlara giriş yöntemleri nelerdir?
Günümüzde uluslararası pazarlara girişin şu temel yaklaşımları kullanılmaktadır: 1) İhracat, 2) Lisans Verme, 3) Yönetim Sözleşmesi, 4) Ortak Girişim, 5) Doğrudan Yatırım vb (Perreault, Cannon ve McCarthy: 2013, 265). Uluslararası pazarlara girmek için farklı stratejiler de uygulanmaktadır.
Sözleşmeye dayalı üretim yöntemleri nelerdir?
Sözleşmeye dayalı uluslararası pazarlara giriş stratejileri
-Pazar payını genişletme fırsatı verir. -Eğer iç pazarda kapasite tam kullanılmıyor ise,üretimi artırma imkanı sağlar. -İç pazara olan bağımlılığı azaltır,yada iç pazardaki durgunluğu telafi etme imkanı verir. -Dış pazarlara girerek,iç pazardaki rekabeti yayma imkanı verir.
Uluslararası pazara giriş stratejisi; işletmelerin ürünleri, teknolojileri, insan kaynakları ve yönetsel değerleri gibi varlıklarının yabancı ülkelere taşınmasını sağlayan kurumsal bir düzenlemedir. Stratejilere karar verirken en önemli belirleyici kıstaslar; risk, kar, yatırım miktarı ve kontrol derecesidir.
Pazara en iyi giriş stratejileri nelerdir?
Türk Şirketlerinin yurtdışı pazarlara giriş yaparken incelemeleri ve doğru stratejyi belirlemeleri amacıyla en yaygın pazara giriş stratejilerini sıraladık:
 
Geri
Üst