AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Pazarlama mi yoklugu nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Pazarlama mı yokluğu nedir?​

Tanımı biraz daha açmak gerekirse şirketlerin yönetim kadrosunda görev yapan ve karar mekanizmasını yöneten yöneticilerin uzun vadeli planlar yapamayarak, trendin içerisine adım attıkları gibi kalıp tutundurma hususunda mesafe katedememeleri olarak da nitelendirilebilir.
Pazarlama Miyopluğuna yol açabilecek olan pazarlama anlayışı nedir?
Pazarlama Miyopluğu’na düşen firmalar aslında bulundukları dış ortamı doğru analiz edememekte, kendi iç süreçlerine olması gerekenden daha fazla odaklanmaktadır. Yani, pazarlama miyopluğunun ortaya çıkmasının asıl nedeni dinamik olmayan ve piyasadan kopuk bir şekilde geliştirilen yetersiz stratejilerdir.

Pazar körlüğü sözü kime aittir?​

orijinal adiyla ‘marketing myopia’ ya da diger adiyla ‘pazarlama körlüğü’. ilk kez theodore levitt tarafindan ortaya atilan kavram hala kullanilmakta.
Pazarlama miyopluğu ne zaman başladı?
İlk kez 1960 yılında, pazarlama literatürüne Thedore Levitt’in kavramlaştırmasıyla giren pazarlama miyopluğu, uzağını göremeyen şirketleri ifade etmektedir. 1960 yılından bugüne, pazarlama gündemindeki yerini sağlamlaştıran kavram, dar görüşlülüğünün bir neticesi olarak kullanılıyor.

Miyop pazarlama nedir?​

Harvard Business School’un merhum profesörlerinden Theodore Levitt’in tanımladığı pazarlama miyopluğu, tüketicilerin ne istediğini gösteren büyük resme bakmak yerine, ürün ve hizmetlere odaklanan ve uzağı göremeyen bir bakış açısını ifade ediyor.
Pazarlama miyopluğu ne demek?
Pazarlama miyopluğu olarak tanımladığımız durum pazarlama yöneticilerinin sektörel fırsatları, tehditleri veya zayıf yönleri doğru bir şekilde analiz edememesini ifade etmektedir. Pazarlama miyopluğu, trendleri yakalayamayan ya da ürün/hizmet özelliklerine odaklanan markalarda daha sık görülmektedir.

Pazarlama miyopluğu nedir örnek?​

Pazarlama miyopluğuna yakalanmış global markalardan bir kaç örnek; Mekanik hesap makineleri üreten Facit’in elektronik ürünlerin gelişimini görmezden gelerek liderliği Casio’ya kaptırması. Amerikanın büyük ve pahalı arabalar üretmeye devam ederek, Japon arabalarını görmezden gelmesi ve pazar paylarını kaptırması.
Pazarlama kavramı ne demek?
Pazarlama, ürün veya hizmetlerin tüketicinin istek ve ihtiyaçları doğrultusunda olması ve sağlıklı bir şekilde onlara ulaştırılmasıdır. Tüketiciyle duygusal bağlar kurulmasına ve şirketlerin bu süreçlerden en yüksek verimi elde etmesine pazarlama denir.

Yönetim miyopluğu nedir?​

Bunun sonucunda ise “Stratejik miyopluk” veya “Yönetim miyopluğu” yani yöneticilerin uzağı görememesi, yönetimin sadece günü kurtaran kısa vadeli planlarla ilgilenmesi durumu ortaya çıkmaktadır.
 
Geri
Üst