AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Pazarlama etigi ne demek?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Pazarlama etiği ne demek?​

Pazarlama etiği ise; bir işletmenin iş yaptığı çevrede, yerine getirdiği faaliyetlerde, toplumun ahlaki ve etik değerlerini dikkate alması, işletme çıkarlarının yanında, toplum çıkarlarını da düşünerek pazarlama politikalarını belirlemesi ve yürütmesidir.

Pazarlamada etik konular nelerdir?​

Pazarlama etiği, ürünün üretim aşamasında, kullanılan girdide kaliteyi, verilen mesajlarda tutarlı ve doğru olmayı, üründe taahhüt edilen fayda ve yararları sağlamayı, fiyatlandırmada yanıltıcı olmamayı, ürünü söz verilen zamanda ve yerde hasarsız teslim etmeyi, aldatıcı olmayan reklamı, satış sonrası hizmetleri …
Etik tüketici ne demek?
Etik tüketiciler ise tüketim sırasında etik yaklaşımları dikkate alarak satın Page 4 218 Cilt/Vol.: 19 – Sayı/No: 3 (215-238) Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi alma süreçlerini şekillendiren ve etik tüketme eğilimi gösteren tüketiciler olarak tanımlanmaktadır (Erciş ve Türk, 2016, s. 3).

Pazarlama yöneticisinin karar verdiği konular nelerdir?​

Pazarlama yöneticisi herşeyden önce pazarlama bileşenleri ile ilgili kararlarda direkt muhataptır. Bunun yanında, işletmenin genel amaçla rı, rekabet stratejisi, işletmenin sosyal sorumluluğu, tüketici korunması gibi makro konularda da alınacak kararlara katılır.

Etik alışveriş nedir?​

Doğanın ve onun parçası olan insanla birlikte tüm canlıların sağlığını ve haklarını gözeterek üretilen ürünlere “etik ürün” deniyor. Alışveriş yaparken sadece bir ürün satın almıyoruz, aynı zamanda yaşamın her alanına etki eden çok önemli bir tercih yapıyoruz.
Işletmede kural dışı davranışları belirlemek kimin görevidir?
Günümüzde birçok büyük ölçekli işletmenin, etik davranışları ve yasalara uyumu yönetmek için biçimsel programları bulunmaktadır (Weaver ve Trevino, 2001). Fakat çoğu zaman işletmelerdeki etik uygulamalar, üst yönetimin işlevi kabul edilmekte ve İKY’nin bu konudaki önemi göz ardı edilebilmektedir.
 
Geri
Üst