AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Pazar faktorleri nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
140.190
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Pazar faktörleri nelerdir?​

Çekici pazar bölümlerinin profilinin ortaya çıkarılarak tanımlanabilmesi için genellikle makro trend faktörleri olarak isimlendirilen ve kitabımızda daha önce açıklanan; demografik, sosyo kültürel, ekonomik, politik yasal, teknolojik ve ekolojik çevrenin değerlendirilmesi gerekmektedir.

Pazar yapısı neyi ifade eder?​

Pazar yapısı neyi ifade eder?
Ekonomide pazar yapıları rekabet etme şekillerine göre çeşitli şekillerde olur. Tam rekabet, çok sayıda firmanın oluştırduğu pazar yapısıdır ve ürünler homojendir. Monopolcü rekabet rekabetçi pazarda denilir. Çok sayıda bağımsız firmanın küçük parçalar halinde pazarı paylaşmasıdır.

Pazar bölümlendirme kriterleri nelerdir?​

Pazarın bu özellikleri taşıdığı görüldükten sonra aşağıda yer alan kriterlere göre bölümlendirilir.
- Demografİk Krİterler. · Yaş · Cinsiyet. · Gelir. · Meslek.
- Coğrafİ Krİterler. · Ülke. · Bölge. · Şehir. · Kasaba.
- Psİkografİk Krİterler. · Kişilik. · Motivasyon. · Hayat tarzı
- Davranışsal Krİterler (Tüketİcİ – Ürün İlİşkİsİ)

Pazar kurdu ne demek?​

Pazar kurdu ne demek?
Pazar kurtları olarak tanımlanan kiĢiler pazardaki diğer kiĢilere ürün ve hizmetlerle ilgili bilgileri aktaran kiĢilerdir. Bu kiĢiler, ürünler ve ürün fiyatları hakkında bilgi paylaĢmaktan çekinmeyen kiĢilerdir. Bu çalıĢmanın temel amacı, pazar kurdu tüketicilerin demografik özelliklerini belirlemektir.

Pazar dinamikleri ne demek?​

Pazar dinamikleri, tüketicilerin ve üreticilerin fiyat ve davranışlarındaki değişikliklerden sorumlu olan güçleri temsil eder. Ürün veya pazarın arz ve talep senaryosuna göre fiyatlandırma sinyallerini yayınlarlar. Bireysel düzeyde veya finansal perspektifte olsun, her düzeydeki birçok ekonomik teori için kullanılır.

Alt pazarda işlem görmek ne demek?​

Alt pazarda işlem görmek ne demek?
Alt Pazar, Borsaya ilk kotasyonda halka arz edilen kısmının piyasa değeri 75 milyon TL – 40 milyon TL arasında olan payların işlem göreceği Pazardır. Kotasyon Yönergesine göre Yıldız Pazar, Ana Pazar ve Alt Pazar’dan çıkarılma sonucunu doğuracak gelişmelerin oluştuğu ortaklıkların paylarının işlem gördüğü Pazardır.

Pazar bölümlendirme düzeyleri nelerdir?​

Pazar Bölümlemenin Çeşitli Düzeyleri:
- Kitlesel Pazarlama (Mass Marketing) Tek ürün.
- Bölümsel Pazarlama (Segment Marketing) Birkaç ürün.
- Alt Bölümsel Pazarlama (Niche Marketing) Pazar bölümü içindeki daha alt bölümler.
- Mikropazarlama.
 
Pazar faktörleri, bir ürün veya hizmetin pazarda nasıl performans göstereceğini etkileyen unsurlardır. Pazardaki birtakım faktörlerin analiz edilmesi, işletmelere stratejik kararlar almalarında yardımcı olabilir. Genellikle makro trend faktörleri olarak adlandırılan pazar faktörleri şunlardır: demografik, sosyo-kültürel, ekonomik, politik yasal, teknolojik ve ekolojik çevre.

Pazar yapısı ise ekonomide rekabet şekillerine göre farklılık gösteren yapıları ifade eder. Örneğin, tam rekabette çok sayıda firma bulunur ve ürünler homojendir. Monopolcü rekabet ise pazarda çok sayıda bağımsız firmanın küçük parçalar halinde pazarı paylaştığı durumu ifade eder.

Pazar bölümlendirme kriterleri, pazarın belirli özelliklere göre segmentlere ayrılmasını sağlar. Bu kriterler genellikle demografik, coğrafi, psikografik ve davranışsal faktörler üzerine odaklanır. Pazarın bu özelliklerine göre segmentlere ayrılması, işletmelerin hedef kitlelerine daha iyi odaklanmalarını ve pazarlama stratejilerini şekillendirmelerini sağlar.

Pazar kurtları, pazardaki diğer kişilere ürün ve hizmetlerle ilgili bilgileri aktaran kişilerdir. Pazar dinamikleri ise tüketicilerin ve üreticilerin fiyat ve davranışlarındaki değişikliklerden sorumlu olan güçleri temsil eder. Bu dinamikler, pazardaki arz ve talep ilişkilerinin fiyatlandırmaya etkisini gösterir.

Alt pazarda işlem görmek, borsaya ilk kotasyonda halka arz edilen kısmının belirli bir değer aralığındaki payların işlem gördüğü bir pazarı ifade eder. Bu pazarda işlem gören şirketler belirli düzeyde kriterlere sahip olmalıdır ve bu durumun belli gelişmelere bağlı olarak değişebileceği belirtilmektedir.

Pazar bölümlendirme düzeyleri çeşitli seviyelerde olabilir. Kitlesel pazarlama, bütün pazarı tek bir ürünle hedeflerken; bölümsel pazarlama birden fazla ürünle farklı segmentlere hitap eder. Alt bölümsel pazarlama, pazar bölümü içinde daha belirgin alt gruplara odaklanırken; mikropazarlama ise daha küçük ve özel pazar segmentlerine yönelir. Bu farklı düzeyler, işletmelerin pazarlama stratejilerini daha etkili bir şekilde oluşturmalarına ve pazar paylarını artırmalarına yardımcı olabilir.
 
Geri
Üst