AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Para isteyene vermemek gunah mi?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
62.729
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Para isteyene vermemek günah mi?​

Cevap: Borç para isteyene vermek, sadaka vermekten daha sevabdır. Zira hadîs-i şerifte buyuruldu ki: “Sadaka verilen her dirhem için on sevab, ödünç verilen her dirhem için ise, onsekiz sevab vardır. Borç para istemek ancak lâzım olunca câiz olur.

Birine borç para vermek sevap mı?​

Birine borç para vermek sevap mı?
Dinimiz “Bir parayı-malı ödünç vermek sadaka olarak vermekten hayırlıdır; sevaplıdır” ölçüsünü koyarak ödünç vermeyi teşvik etmiştir. Ödünç almayı ise ancak hayatî zaruretler karşısında onaylamıştır. Nafaka temini için iş kurma, konut edinme ve tedavi gibi sebepler dışında borçlanma İslâm’ın öğretileri ile bağdaşmaz.

Borc vermek gunah mi?​

Borc vermek gunah mi?
Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu, bir kişinin ödeme imkânı olduğu halde zamanında borcunu ödememesinin caiz olmadığına hükmetti. Borçlunun borcunu geciktirmesi nedeniyle -paranın değer kaybetmesi gibi bir sebeple- alacaklı zarara uğrarsa borçluya bu zarar tazmin ettirilir.

Altın borcu olan ne yapmalı?​

Hadiste geçen ‘aranızda borç kaldığı halde ayrılmadığınız sürece’ şartıyla şu kastedilir; 100 gram altın borcu olan kimse, eğer bunun yerine TL verecekse ödeme yapacağı kişiye bu değerdeki tutarın tamamını hemen teslim etmelidir. Zira bu bir ‘sarf’ akdidir yani altın ile Türk lirasının karşılıklı satılmasıdır.

Allah rızası için borç para verenlere ne denir?​

Allah rızası için borç para verenlere ne denir?
KARZ-I HASENE NEDİR? Karz-ı hasen, hiçbir kişisel çıkar ve kazanç gözetmeksizin sırf Allah(c.c.) rızası için ihtiyaç sahibine verilen borca denir. Borcu olan kişi borcunu öderken faiz ödemez. Yapılan yardımda Allah rızası ön planda tutulur.

Altın borç vermek faize girer mi?​

Altın borç vermek faize girer mi?
Sarf akdinde bedellerin peşin olması gerekir. Aksi takdirde yani, bedellerden birinin veresiye olması halinde yapılan işlem faize (nesie ribasına) dönüşür. Buna göre altının, vade farkı uygulanmasa bile veresiye olarak satılması faiz olacağından caiz değildir.
 
Para isteyene vermemek günah değildir. Ancak dinimiz borç vermenin sadaka vermekten daha sevaplı olduğunu belirtir. Sadaka verilen her dirhem için on sevap, ödünç verilen her dirhem içinse onsekiz sevap vardır. Borç para istemek ancak lâzım olduğunda câiz olur.

Birine borç para vermek sevaptır çünkü dinimiz "Bir parayı ödünç vermek, sadaka olarak vermekten hayırlıdır; sevaplıdır" demiştir. Ödünç almak da ancak hayati zaruriyetler karşısında onaylanmıştır.

Borc vermek günah değildir ancak Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu bir kişinin ödeme imkânı olduğu halde borcunu zamanında ödememesinin caiz olmadığına hükmetmiştir. Borçlunun borcunu geciktirmesi nedeniyle alacaklı zarara uğrarsa, borçlu bu zararı tazmin etmelidir.

Altın borcu olan bir kişi, borcunu ödeyebilecek durumda ise bu borcu zamanında ödemesi gerekmektedir. Eğer altın borcunu Türk lirası ile ödemek istiyorsa, borcunu tamamen hemen ödemesi gerekmektedir. Bu bir "sarf" akdi olduğundan hemen tamamlanmalıdır.

Allah rızası için borç para verenlere "karz-ı hasen" denir. Bu, hiçbir kişisel çıkar gözetmeksizin sadece Allah'ın rızası için ihtiyaç sahibine verilen borçtur. Borcu olan kişi bu borcunu öderken faiz ödemez ve yapılan yardımda Allah rızası ön planda tutulur.

Altın borç vermek faize girmemelidir. Sarf akdinde bedellerin peşin olması gerektiği unutulmamalıdır. Altının veresiye olarak satılması durumunda faize dönüşebilir ve bu caiz değildir.
 
Geri
Üst