Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Ozel gereksinimi olan cocuga sahip ailelerin yasadiklari sorunlar nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
45.436
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Özel gereksinimi olan çocuğa sahip ailelerin yaşadıkları sorunlar nelerdir?​

Bu sorunlardan bazıları; maddi sorunlar, toplumun bakış açısından rahatsız olma, çevreleri ile iletişim kurmakta güçlük çekme, çocuğa ilişkin sürekli yaralanma/kaza korkusu yaşama, çocuğun geleceğinden kaygı duyma, çocuklarının engeli nedeniyle suçluluk duygusu yaşama, tedavi sürecinde zorlanma ve çevrelerinden sosyal …

Cocugu en cok ne mutlu eder?​

Cocugu en cok ne mutlu eder?
Mutlu bir çocuk gülümser, oyun oynar, diğer çocuklara ilgi gösterir, çok fazla motivasyona ihtiyacı yoktur. Mutsuz çocuklar ise çok daha sessizdir, çok fazla yemezler, diğer çocuklarla bir araya gelmekten çok hoşlanmaz, yalnız oynamayı tercih ederler, çok fazla soru sormazlar.

Aile eğitimi konuları nelerdir?​

AİLE EĞİTİMİ Aile eğitim etkinlikleri; çocuk sağlığı, çocuk gelişimi, davranış yönetimi, iletişim, beslenme, ruh sağlığı gibi konularda ailelerin bilgi ve becerilerini geliştirmeye yönelik sistemli ve planlı çalışmalardır.

Özel gereksinimli bireylere nasıl tanı konulur?​

Özel gereksinimli bireylere nasıl tanı konulur?
Tanılamada çocuğun tıbbi değerlendirme raporu ile zihinsel, fiziksel, ruhsal, sosyal gelişim öyküsü, tüm gelişim alanlarındaki özellikleri, akademik alanlardaki eğitim performansı, ihtiyaçları, eğitim hizmetlerinden yararlanma süresi ve bireysel gelişim raporu dikkate alınır.
Ailenin özel gereksinimli çocuğunu kabul etmesi sürecinde yaşadığı duygusal evreler nelerdir?​
Ailelerin gelişimsel yetersizlikleri olan çocuklarını kabullerinde geçirdikleri süreçte verdikleri tepkiler üç evreden oluşmaktadır. Birinci evre şok, reddetme ve depresyon; ikinci evre ise karmaşa suçluluk, kızgınlık; üçüncü evre pazarlık etme, kabul ve uyumu içermektedir.

Çocukları mutlu etmek için ne yapmalı?​

Çocukları mutlu etmek için ne yapmalı?
Mutlu çocuk yetiştirmek için 10 altın kural…
- – Tutarlı olun.
- – Sevginizi doğru şekilde gösterin.
- – Yapabileceği işleri elinden almayın.
- – Rekabet değil işbirliğini öğretin.
- – Saygı göstermeyi öğretin.
- – Mükemmel diye bir şey yoktur.
- – Geçmişte yaşamak ve yaşatmak.
- – Önemli olduğunu ona hissettirin.

Özel gereksinimli bireylere nasıl yardımcı oluruz?​

Çevre Özel Gereksinimli Bireylere nasıl davranmalı?
- Dikkat Edilmesi Gereken Temel Hususlar;
- Diğer Insanlara Nasıl Davranıyorsanız Özürlü Bireye de Öyle Davranın.
- Yardım Etmeden Önce İzin İsteyin.
- Fiziksel Temas Konusunda Dikkatli Olun.
- Kelimeleri Özenle Seçin.
- Dikkatle Dinleyin.
- Önyargıyla Yaklaşmayın.
- Çocuk Gelişimi Uzmanı

Özel gereksinimli bireylerin hayatını kolaylaştırmak için neler yapılabilir?​

Özel gereksinimli bireylerin hayatını kolaylaştırmak için neler yapılabilir?
Engellilerin Hayatını Kolaylaştıran 10 Mobilite Çözüm
- Merdiven çıkabilen tekerlekli sandalye…
- Görme engellilere özel akıllı saat…
- 3. Tekerlekli sandalye kullananlara özel elektrikli araba…
- Sesli kitaplar…
- Hasta kaldırma aparatı…
- Yol tarifi yapan cihaz…
- 7. Kolsuz yürüteç…
- 8. Esnek kollu monitör…

Yetersizlikten etkilenmiş çocuğa sahip ailelerin geçirdiği evreler nelerdir?​

 
Özel gereksinimi olan çocuğa sahip ailelerin yaşadıkları sorunlara değinen başlıklar arasında maddi sıkıntılar, toplumun bakış açısından rahatsız olma, iletişim zorlukları, çocuğun sürekli yaralanma veya kaza riskiyle yaşama korkusu, gelecek endişesi, suçluluk duyguları, tedavi sürecinde zorluklar ve sosyal dışlanma gibi konular bulunmaktadır. Bu tür sorunlar, ailelerin psikolojik, duygusal ve manevi açıdan zorlayıcı olabilir.

Özel gereksinimli çocukların mutluluğunu sağlamak için ailelerin tutarlı olması, sevgilerini doğru şekilde göstermeleri, çocukların yapabileceği işleri kendilerinin yapmalarına izin vermeleri, işbirliğini teşvik etmeleri, saygı konusunda eğitim vermeleri, mükemmeliyetçilikten kaçınmaları, geçmişe takılı kalmamaları ve çocuklarına önemli olduklarını hissettirmeleri önemlidir.

Aile eğitimi konuları, çocuk sağlığı, gelişimi, davranış yönetimi, iletişim becerileri, beslenme ve ruh sağlığı gibi konuları kapsamaktadır. Bu eğitimler, ailelerin bilgi ve becerilerini geliştirmeye yönelik sistemli ve planlı çalışmaları içerir.

Özel gereksinimli bireylere tanı konulurken, tıbbi değerlendirme raporunun yanı sıra bireyin zihinsel, fiziksel, ruhsal ve sosyal gelişim öyküsü de dikkate alınır. Akademik performansı, ihtiyaçları, eğitim süreci ve bireysel gelişim raporları da tanı sürecinde önemli bir rol oynar.

Ailenin özel gereksinimli çocuğunu kabul etme sürecinde yaşadığı duygusal evreler genellikle şok, reddetme, depresyon, karmaşa, suçluluk, kızgınlık ve kabul gibi aşamalardan geçer. Bu evreler, ailelerin çocuklarının durumunu kabullenme ve uyum sağlama sürecini yansıtır.

Özel gereksinimli bireylerin hayatını kolaylaştırmak için çeşitli çözümler geliştirilebilir. Örneğin, özel akıllı saatler, tekerlekli sandalye kullanıcıları için merdiven çıkabilen modeller, sesli kitaplar, hasta kaldırma aparatları gibi teknolojik ve pratik çözümler bireylerin günlük yaşamlarını kolaylaştırabilir.

Yetersizlikten etkilenmiş çocuğa sahip ailelerin geçirdiği evreler genellikle aşağıdaki gibi sıralanabilir:
1. Şok, reddetme ve depresyon
2. Karmaşa, suçluluk ve kızgınlık
3. Pazarlık, kabul ve uyum

Bu evreler, ailelerin çocuklarının durumunu kabullenme sürecini ve duygusal tepkilerini yansıtmaktadır.
 
Geri
Üst