AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Ozel egitime uygunlugu belirleme nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.357
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Özel eğitime uygunluğu belirleme nedir?​

Özel eğitim hizmetleri için uygunluğa karar verme süreci, RAM aracılığı ile yapılan ayrıntılı değerlendirme süreci sonunda öğrencinin özel eğitim hizmetleri için uygun olup olmadığına karar verme sürecidir.

Özel eğitimde ayrıntılı değerlendirme nedir?​

Rehberlik Araştırma Merkezleri tarafından gerçekleştirilen ayrıntılı değerlendirme süreci, gönderme öncesinde uygulanan müdahale programında gelişme göstermeyen ya da beklenilenin altında gelişme gösteren öğrencinin çok yönlü değerlendirilmesi sürecidir.
Değerlendirme ve tanılama nasıl yapılır?​
Eğitsel Değerlendirme ve Tanılamada Dikkat Edilecek Hususlar
- Zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal gelişim öyküsü.
- Tıbbî değerlendirme raporu.
- Tüm gelişim alanlarındaki özellikleri.
- Akademik disiplin alanlarındaki yeterlilikleri.
- Bireyin ihtiyaçları.
- Bireysel gelişim raporu.
- Eğitim hizmetlerinden yararlanma süresi.

Özel eğitim tarama nedir?​

Özel eğitim tarama nedir?
TARAMA SÜRECİ NEDİR? Bir öğrencide özel öğrenme güçlüğü (ÖÖG) olma şüphesi ortaya çıktığında bu öğrencinin özel eğitim hizmeti alabilmesi için tıbbi tanılama ve eğitsel tanılama süreçlerinden geçmesi gerekmektedir. Bu süreç birçok aşama ve yönetmelikler çerçevesinde gerçekleştirilmektedir.

Özel eğitim değerlendirme Kurulu kimlerden oluşur?​

Özel eğitim değerlendirme Kurulu kimlerden oluşur?
Özel Eğitim Değerlendirme Kuruluna gerektiğinde; eğitim programcısı, odyolog, psikolog, psikometrist, sosyal çalışmacı, dil ve konuşma terapisti, fizyoterapist, uzman hekim gibi diğer meslek elemanlarından seçilecek birer kişi, çıraklık ve yaygın eğitime gidecekler için ilgili kurum temsilcisi, özel eğitim gerektiren …

Eğitsel Değerlendirme neden yapılır?​

Eğitsel değerlendirme, özel gereksinimli çocuklara sunulacak hizmetler için yasal ve eğitsel kararlar vermede yararlanılan ve eğitim açısından önemli bilgilerin sistemli olarak derlendiği bir süreçtir.

Özel eğitim kaba değerlendirme nedir?​

Kaba değerlendirme formu öğrencinin performansını almak için, bir başka deyişle, hangi alanlarda eksiklikleri olduğunu, hangi becerileri yaşına uygun olarak yerine getirdiğini görmek için hazırlanmıştır. Öğrencinin öncellikli gereksinimleri göz önünde bulundurulur.
Özel Eğitimde Tanı ve değerlendirme yapılırken dikkat edilmesi gereken temel ilkeler nelerdir?​
Tanılama ilkeleri nelerdir?
- Erkenlik ilkesi; tanılama mümkün olduğunca erken yaşta yapılır.
- Bütünlük ilkesi; tanılama çok yönlü, bireyin tüm gelişim öyküsü değerlendirilerek yapılır.
- Çeşitlilik ilkesi; tanılama sürecinde uygulanan tekniklerde, yöntemlerde, disiplinlerde çeşitlilik esastır.

Eğitsel değerlendirme ve tanılama nedir?​

Eğitsel değerlendirme ve tanılama nedir?
Eğitsel değerlendirme ve tanılama nedir? Eğitsel değerlendirme ve tanılama sürecinde, çocuğun tüm gelişim alanlarındaki özellikleri ve akademik disiplin alanlarındaki yeterlilikleri ile eğitim ihtiyaçları belirlenir. Ayrıca, çocuğun hangi ortamda eğitim görmesinin uygun olacağına ilişkin öneride bulunulur.
 
Özel eğitime uygunluğu belirleme süreci, öğrencinin özel eğitim hizmetlerine ihtiyacı olup olmadığının tespit edildiği bir değerlendirme sürecidir. Bu süreç genellikle Rehberlik Araştırma Merkezleri (RAM) tarafından gerçekleştirilir. Öğrencinin zihinsel, fiziksel, duygusal ve sosyal gelişim öyküsü, akademik disiplin alanlarındaki yeterlilikleri, bireysel ihtiyaçları, gelişim raporu ve eğitim hizmetlerinden yararlanma süresi gibi birçok faktör göz önünde bulundurularak özel eğitim hizmetlerine uygun olup olmadığına karar verilir.

Özel eğitimde ayrıntılı değerlendirme ise öğrencinin özel öğrenme güçlüğü (ÖÖG) olabileceğinin şüphelenildiği durumlarda, öğrencinin çok yönlü olarak değerlendirilmesini içerir. Bu süreçte öğrencinin tıbbi ve eğitsel tanılama süreçlerinden geçmesi gerekebilir.

Eğitsel değerlendirme ve tanılama sürecinde dikkat edilmesi gereken unsurlar arasında öğrencinin tüm gelişim alanlarındaki özellikleri, akademik disiplin alanlarındaki yeterlilikleri, bireysel ihtiyaçları, eğitim hizmetlerinden yararlanma süresi gibi hususlar bulunmaktadır. Bu süreçte erkenlik ilkesi, bütünlük ilkesi ve çeşitlilik ilkesi gibi temel ilkeler de gözetilmelidir.

Özel eğitim değerlendirme kurulu genellikle eğitim programcısı, odyolog, psikolog, psikometrist, sosyal çalışmacı, dil ve konuşma terapisti, fizyoterapist, uzman hekim gibi farklı meslek gruplarından oluşur. Bu kurul, öğrencinin durumunu çok yönlü olarak değerlendirerek uygun eğitim hizmetlerinin belirlenmesine yardımcı olur.

Sonuç olarak, özel eğitimde değerlendirme ve tanılama süreçleri, öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun eğitim hizmetlerinin belirlenmesi açısından oldukça önemlidir ve özenle yürütülmesi gereken süreçlerdir.
 
Geri
Üst