AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Ozel egitimde tanilama ve degerlendirme nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Özel eğitimde tanılama ve değerlendirme nedir?​

Tanılama; Özel Eğitim desteğine ihtiyaç duyan bireylerin; yeterli ve yetersiz yönleri ile bireysel özelliklerini ve ilgilerini belirlemek amacıyla tıbbi, psiko-sosyal ve eğitim alanlarında yapılan değerlendirme sürecidir.

Özel Eğitimde değerlendirme Nedir?​

Özel Eğitimde değerlendirme Nedir?
ÖZEL EĞİTİM. Değerlendirme öğrencinin hem fiziksel, hem duygusal hem de bilişsel düzeyini belirlemek için yapılır. Zira öğrenci için gerekli olan öğretim ortamı ve öğretim planlarının hazırlanmasında değerlendirme ile elde edilen veriler büyük bir önem taşımaktadır.

Özel eğitimin temel ilkeleri nelerdir?​

Özel eğitimin temel ilkeleri nelerdir?
Her özel gereksinimi olan öğrencinin potansiyeli ve yeteneği belirlenmeli; ilgi, istek ve özelliklerine uygun eğitim hizmetlerine ulaşması sağlanmalıdır. Özellikle gelişimsel ya da akademik açıdan akranlarına yetişemeyen öğrencilerin erken yaşta belirlenmesi ve desteklenmesi özel eğitimin temel ilkelerinden biridir.

Özel Eğitim kaba değerlendirme nasıl yapılır?​

Kaba değerlendirme yapılırken bireyin kazanımı hangi derecede yaptığına değil yapıp yapmadığı ya da bilip bilmediğine bakılmalıdır. Bireyin sorulara ya da yönergelere doğru cevabı “+” , yanlış ya da eksik cevabı “-” olarak Kaba Değerlendirme Formu’nda Evet/Hayır sütununa işaretlenmelidir.

Kaba değerlendirme nasıl hazırlanır?​

Kaba değerlendirme nasıl hazırlanır?

Kaba değerlendirme Formları nelerdir?​

Kaba değerlendirme Formları nelerdir?
KABA DEĞERLENDİRME FORMU. Nedir? Kaba değerlendirme formu öğrencinin performansını almak için, bir başka deyişle, hangi alanlarda eksiklikleri olduğunu, hangi becerileri yaşına uygun olarak yerine getirdiğini görmek için hazırlanmıştır. Öğrencinin öncellikli gereksinimleri göz önünde bulundurulur.

Özel eğitimin temel amaçları nelerdir?​

Peki, özel eğitimin amaçları nelerdir? Özel eğitimin belli başlı amaçları başkalarıyla iyi iletişim kurabilen bireyler yetiştirmek, birtakım becerilerini geliştirerek bağımsız bireyler yetiştirmek, üretici ve mutlu bireyler yetiştirmek olarak sıralanır.

Özel eğitimle ilgili temel kavramlar nelerdir?​

Özel eğitimle ilgili temel kavramlar nelerdir?
Özel eğitime gereksinimi olan çocukların tanımlanmasında zedelenme, yetersizlik, engel, risk gibi kavramlar sıklıkla karşımıza çıkmaktadır. Bu kavramlar hakkında bilgi sahibi olmanın özel eğitime gereksinimi olan bireyleri anlamada okuyuculara ve uygulamacılara yardımcı olacağı düşünülmektedir.
 
Özel eğitimde tanılama ve değerlendirme süreçleri oldukça önemlidir. Tanılama, özel eğitim desteğine ihtiyaç duyan bireylerin güçlü ve zayıf yönleri ile bireysel özelliklerini ve ilgi alanlarını belirlemek amacıyla yapılan tıbbi, psiko-sosyal ve eğitim alanlarında gerçekleştirilen bir değerlendirme sürecidir.

Değerlendirme ise öğrencinin fiziksel, duygusal ve bilişsel düzeyini belirleyerek, ona uygun öğretim ortamı ve planlarının oluşturulmasında kullanılan verileri elde etmek amacıyla yapılır. Öğrencinin potansiyeli ve yeteneği belirlenmeli ve ona uygun eğitim hizmetleri sağlanmalıdır. Gelişimsel ya da akademik açıdan diğer akranlarına yetişemeyen öğrencilerin erken yaşta belirlenerek desteklenmesi de özel eğitimin önemli ilkelerinden biridir.

Kaba değerlendirme, bireyin yapabildiği veya yapamadığı becerileri belirlemek için kullanılan bir yöntemdir. Bu değerlendirme sırasında bireyin hangi sorulara doğru yanıt verdiği “+” ile, yanlış ya da eksik yanıtları ise “-” ile işaretlenir. Kaba değerlendirme formu, öğrencinin performansını değerlendirmek amacıyla hazırlanır ve öğrencinin öncelikli gereksinimleri dikkate alınarak oluşturulur.

Özel eğitimin temel amaçları arasında; başkalarıyla iletişim kurabilen bireyler yetiştirmek, bireylerin bağımsızlığını artırmak, onların becerilerini geliştirerek mutlu ve üretken bireyler haline gelmelerini sağlamak bulunmaktadır.

Özel eğitimle ilgili temel kavramlar arasında ise zedelenme, yetersizlik, engel, risk gibi terimler önemli yer tutmaktadır. Bu kavramlar, özel eğitime gereksinimi olan bireylerin tanımlanmasında kullanılarak onlara uygun destek ve hizmetlerin sunulmasına yol gösterir. Bu kavramların doğru anlaşılması, özel eğitime gereksinimi olan bireylerin anlaşılmasında önemli bir adımdır.
 
Geri
Üst