AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Ozel Egitimde Tani ve Degerlendirme yapilirken dikkat edilmesi gereken temel ilkeler nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
135.450
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Özel Eğitimde Tanı ve Değerlendirme yapılırken dikkat edilmesi gereken temel ilkeler nelerdir?​

Tanılama ilkeleri nelerdir?
- Erkenlik ilkesi; tanılama mümkün olduğunca erken yaşta yapılır.
- Bütünlük ilkesi; tanılama çok yönlü, bireyin tüm gelişim öyküsü değerlendirilerek yapılır.
- Çeşitlilik ilkesi; tanılama sürecinde uygulanan tekniklerde, yöntemlerde, disiplinlerde çeşitlilik esastır.

Özel eğitimde neler yapılır?​

Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin temel yaşam becerilerini geliştirmek, öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak, onları işe ve mesleğe hazırlamak amacıyla, farklı konu ve sürelerde, çevrenin olanakları ve ihtiyaçları doğrultusunda yaygın eğitim programları düzenlenir.
Özel eğitim Uygulama Okulu 1 kademe ne demek?​
Özel eğitim uygulama merkezlerinde birinci 4 yıl (1, 2, 3 ve 4 üncü sınıflar) I. Kademe; ikinci 4 yıl ise (5, 6, 7 ve 8 inci sınıflar) II. Kademe olarak eğitim hizmeti vermektedir.

Özel eğitimde bütünlük ilkesi nedir?​

Özel eğitimde bütünlük ilkesi nedir?
Bu ilke, özel eğitim gerektiren bireylerin okul ve okul dışı eğitimlerinin bir bütünlük içerisinde planlanmasını öngörmekte, ayrıca söz konusu bireylerin topluma uyumları ile toplumun onlarla birlikte yaşama becerilerini geliştirme (karşılıklı uyum) yaklaşımı benimsenmektedir.

1 kademe okul Nedir?​

1 kademe okul Nedir?
Türkiye’de zorunlu eğitim 2012-13 eğitim-öğretim yılından itibaren 12 yıla çıkartılarak üç kademeye ayrılmıştır. Birinci kademe 4 yıl süreli ilkokul (1. 2. 3. ve 4. sınıf), ikinci kademe 4 yıl süreli ortaokul (5. 6. 7. ve 8. sınıf) ve üçüncü kademe 4 yıl süreli lise (9. 10. 11. ve 12. sınıf) olarak düzenlenmiştir.

Özel eğitim Uygulama Okulu ne demek?​

Zorunlu öğrenim çağında olup normal ilköğretim programlarına devam edemeyecek özelliklerde olan otizmli öğrenciler için resmî ve özel özel eğitim uygulama merkezleri açılır. Özel eğitim uygulama merkezleri gündüzlü eğitim kurumlarıdır.
 
Özel Eğitimde Tanı ve Değerlendirme yapılırken dikkat edilmesi gereken temel ilkeler şunlardır:
1. **Erkenlik ilkesi:** Tanılama, mümkün olduğunca erken yaşta yapılmalıdır. Erken tanı ve müdahale, bireyin potansiyelini en üst seviyede kullanabilmesine yardımcı olabilir.

2. **Bütünlük ilkesi:** Tanılama süreci, bireyin tüm gelişim öyküsü göz önünde bulundurularak çok yönlü bir şekilde yapılmalıdır. Sadece belirli bir alanda değil, bireyin bütünsel ihtiyaçlarına odaklanılmalıdır.

3. **Çeşitlilik ilkesi:** Tanılama sürecinde kullanılan teknikler, yöntemler ve disiplinlerde çeşitlilik ve esneklik sağlanmalıdır. Her bireyin ihtiyaçları farklı olduğu için çeşitli yöntemlerin kullanılması önemlidir.

Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin temel yaşam becerilerini geliştirmek, öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak ve işe/mesleğe hazırlamak amacıyla çeşitli eğitim programları düzenlenmektedir. Programlar, bireyin gereksinimlerine ve çevrenin olanaklarına uygun şekilde planlanır.

Özel eğitim uygulama okulları, özel eğitim gerektiren öğrencilere hizmet veren kurumlardır. Birinci kademe okulu, genellikle 4 yıllık ilkokul düzeyinde eğitim hizmeti sunmaktadır. Türkiye'deki zorunlu eğitim sisteminde ise ilkokul, ortaokul ve lise olmak üzere üç kademeye ayrılmıştır. İlkokul, ortaokul ve lise olmak üzere toplam 12 yıllık bir zorunlu eğitim süreci bulunmaktadır.

Özel eğitim uygulama okulları ise otizmli gibi özel gereksinimlere sahip öğrencilere yönelik eğitim hizmeti veren kurumlardır. Bu okullar, öğrencilere gündüzlü eğitim imkanı sağlayarak özel ihtiyaçlarına uygun destek vermeyi amaçlar. Bu merkezlerde öğrenciler, kendi potansiyellerini en iyi şekilde geliştirebilecekleri ortamlarda desteklenirler.
 
Geri
Üst