AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Ozel egitimde degerlendirmenin onemi nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Özel eğitimde değerlendirmenin önemi nedir?​

ÖZEL EĞİTİM. Değerlendirme öğrencinin hem fiziksel, hem duygusal hem de bilişsel düzeyini belirlemek için yapılır. Zira öğrenci için gerekli olan öğretim ortamı ve öğretim planlarının hazırlanmasında değerlendirme ile elde edilen veriler büyük bir önem taşımaktadır.

Özel eğitim neden önemli?​

Özel eğitim, özel gereksinimli bireyin kendi kendine yetebilmesini sağlamayı hedefler. Ayrıca, akranlarıyla aynı anda öğrenemeyen özel gereksinimli bireylerin öğrenme durumlarına göre eğitim programlarıyla eksikliklerini tamamlayabilmelerini sağlar.

Neden özel eğitim?​

Neden özel eğitim?
Üstün yetenekli olanları yetenekleri doğrultusunda en üst düzeye çıkmasını sağlayan, Yetersizliği engele dönüştürmeyi önleyen, Engelli bireyi kendine yeterli hale getirerek. Topluma kaynaşmasını ve bağımsız, üretici bireyler olmasını destekleyecek becerilerle donatılan eğitimdir.

Tarama nedir özel eğitim?​

TARAMA SÜRECİ NEDİR? Bir öğrencide özel öğrenme güçlüğü (ÖÖG) olma şüphesi ortaya çıktığında bu öğrencinin özel eğitim hizmeti alabilmesi için tıbbi tanılama ve eğitsel tanılama süreçlerinden geçmesi gerekmektedir. Bu süreç birçok aşama ve yönetmelikler çerçevesinde gerçekleştirilmektedir.

Özel eğitimin gerekliliği nelerdir?​

Özel eğitim sayesinde, engelli bireyler kendilerine yetebilecek hale getirilebiliyor. Eğitime ne kadar erken başlanırsa o derece yüksek oranda fayda elde ediliyor. Bu nedenle özel eğitim ihtiyacı olan çocuklar ne kadar erken tanı alırlarsa o kadar başarı sağlanıyor.

Özel eğitime ne zaman başlanmalı?​

Özel eğitime ne zaman başlanmalı?
Çocuğunuzun eğitsel ve tıbbi tanılaması yapıldığı anda yani farklı gelişim gösterdiği düşünüldüğünde vakit kaybetmeksizin özel eğitim desteğine başlanmalıdır. Özel eğitim desteğine başlamanın bir yaşı yoktur ancak bebeklik ve erken çocukluk döneminde başlamak(0-3,3-6) erken müdahale olduğundan çok önemlidir.
Özel eğitimde neler yapılır?​
Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin temel yaşam becerilerini geliştirmek, öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak, onları işe ve mesleğe hazırlamak amacıyla, farklı konu ve sürelerde, çevrenin olanakları ve ihtiyaçları doğrultusunda yaygın eğitim programları düzenlenir.
Tarama neden yapılır özel eğitim?​

Özel Eğitimde Ölçme değerlendirme Nedir?​

Özel Eğitimde Ölçme değerlendirme Nedir?
✓ Öğrencilerin akademik, davranışsal ya da fiziksel özelliklerini belirlemek ve bu özelliklere uygun yasal ve eğitsel kararlar alabilmek amacıyla veri toplama sürecidir.

Değerlendirme ve tanılama nasıl yapılır?​

Eğitsel Değerlendirme ve Tanılamada Dikkat Edilecek Hususlar
- Zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal gelişim öyküsü.
- Tıbbî değerlendirme raporu.
- Tüm gelişim alanlarındaki özellikleri.
- Akademik disiplin alanlarındaki yeterlilikleri.
- Bireyin ihtiyaçları.
- Bireysel gelişim raporu.
- Eğitim hizmetlerinden yararlanma süresi.

Özel eğitime uygunluk ne demek?​

Özel eğitim hizmetleri için uygunluğa karar verme süreci, RAM aracılığı ile yapılan ayrıntılı değerlendirme süreci sonunda öğrencinin özel eğitim hizmetleri için uygun olup olmadığına karar verme sürecidir. Bu süreç sonunda öğrenci için 3 farklı yerleştirme kararı verilebilir.

Özel eğitim süreci nasıl başlar?​

Özel eğitim süreci nasıl başlar?
Özel Eğitim Süreci Nasıl Başlar? A. Ebeveynlerin çocuğun yaşından beklenen düzeyde gelişim göstermemesine yönelik farkındalığın oluşması veya çocuk okul sürecinde ise rehberlik biriminin veya öğretmenlerin çocuğun genel durumu hakkındaki izlenimleri özel eğitim desteği alma aşamasının ilk basamağını oluşturur.

Eğitsel değerlendirme ve tanılama nedir?​

Eğitsel değerlendirme ve tanılama nedir? Eğitsel değerlendirme ve tanılama sürecinde, çocuğun tüm gelişim alanlarındaki özellikleri ve akademik disiplin alanlarındaki yeterlilikleri ile eğitim ihtiyaçları belirlenir. Ayrıca, çocuğun hangi ortamda eğitim görmesinin uygun olacağına ilişkin öneride bulunulur.

Eğitsel değerlendirme ve tanılama ilkeleri nelerdir?​

Tanılama ilkeleri nelerdir?
- Erkenlik ilkesi; tanılama mümkün olduğunca erken yaşta yapılır.
- Bütünlük ilkesi; tanılama çok yönlü, bireyin tüm gelişim öyküsü değerlendirilerek yapılır.
- Çeşitlilik ilkesi; tanılama sürecinde uygulanan tekniklerde, yöntemlerde, disiplinlerde çeşitlilik esastır.

Stake in ihtiyaca cevap verici değerlendirme modeli nedir?​

Stake in ihtiyaca cevap verici değerlendirme modeli nedir?
Stake’in İhtiyaca Cevap Verici program Modeli, Üründen çok süreci ve süreçte karşılaşılan durumlarda yapılan etkinliklerin değerlendirilmesi ile gerçekleşir.
Ölçme ve değerlendirme nedir?​
Ölçme: Gözlenen niteliklerin (değişkenlerin) gözlem sonuçlarının sayı veya sembollerle belirtilmesidir. Değerlendirme: Ölçme sonuçlarını bir ölçütle karşılaştırarak, ölçülen nitelik hakkında bir değer yargısına (anlamlandırma, karar verme, yorum yapma) varma sürecidir.
Ölçmenin önemi nedir?​
Ölçme tekniği hayatın gerçeğini bulmada en önemli yol göstericidr. Günümüzde bilinen ölçüm teknikleri bilimsel gelişmelerin gerisinde kalmış ve bilimsel gelişmelerin teknolojiye dönüştürülmesi için yeni ölçüm teknik ve sistemlerine ihtiyaç duyulmaktadır.

Program değerlendirme modelleri nelerdir?​

Program değerlendirme modelleri nelerdir?
(Worthern, Sanders ve Fitzpatrick, 1997).
- METFESSEL-MICHAEL PROGRAM DEĞERLENDiRME MODELi.
- STUFFLEBEAM ÇEVRE-GiRDi-SÜREÇ-ÜRÜN PROGRAM DEĞERLENDiRME MODELi.
- EISNER EĞiTSEL ELEŞTiRi/UZMANLIK MODELi.
- BETiMLEME.
- DEĞERLENDiRME.

Alternatif ölçme ve değerlendirme araçları nedir?​

Başlıca alternatif ölçme değerlendirme araçları; Performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası (portfolyo), kavram haritaları, yapılandırılmış grid, tanılayıcı dallanmış ağaç, kelime ilişkilendirme, proje, drama, görüşme, yazılı raporlar, gösteri, poster, grup ve/veya akran değerlendirmesidir.
 
Özel eğitimde değerlendirmenin önemi oldukça büyüktür çünkü öğrencinin fiziksel, duygusal ve bilişsel düzeyini belirleyerek, ona uygun öğretim ortamı ve planlarının oluşturulmasına yardımcı olur. Değerlendirme sürecinde elde edilen veriler, öğrencinin ihtiyaçlarına uygun eğitim ve destek hizmetlerinin sağlanmasında büyük rol oynar.

Özel eğitim, özel gereksinimli bireylerin kendi kendilerine yetebilmelerini sağlamayı hedefler ve onların öğrenme süreçlerini destekler. Özel gereksinimli bireyler genellikle akranlarıyla aynı anda öğrenemeyebilirler, bu nedenle özel eğitim programları sayesinde bireysel ihtiyaçlara uygun eğitim imkanları sunularak eksiklikler giderilir ve potansiyelleri maksimize edilir.

Özel eğitim, üstün yetenekli bireyleri yetenekleri doğrultusunda desteklemeyi, yetersizlikleri engel olmaktan çıkarmayı ve engelli bireyleri topluma kazandırmayı amaçlar. Bu sayede bireyler kendilerine yeterli hale gelerek bağımsız ve üretici bir yaşam sürebilirler.

Tarama süreci ise özel eğitim alanında bir öğrencide özel öğrenme güçlüğü olabileceği şüphesinin ortaya çıkması durumunda, öğrencinin özel eğitim hizmetlerinden faydalanabilmesi için gerekli tanılama ve değerlendirme süreçlerinin başlatılmasını içerir. Bu süreç, öğrencinin ihtiyaçlarına uygun hizmetlerin belirlenmesinde büyük önem taşır.

Özel eğitim sürecinin başlamasında erken müdahalenin önemi büyüktür. Çocuğun eğitsel ve tıbbi değerlendirmeleri yapıldığı anda uygunsa, özel eğitim desteğine hemen başlanmalıdır. Erken tanı ve erken müdahale, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin başarılı bir eğitim süreci geçirmelerine önemli katkılar sağlar.

Özel eğitimde ölçme ve değerlendirme süreçleri, öğrencilerin akademik, davranışsal ve fiziksel özelliklerini belirleyerek, bu verilere dayanarak eğitim kararları alınmasını sağlar. Bu süreç, öğrencilerin gereksinimlerine uygun eğitim ve destek hizmetlerinin planlanmasında kritik bir rol oynar.
 
Geri
Üst