AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Ozel egitim ogrencileri sinif tekrari yapabilir mi?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
126.753
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Özel eğitim öğrencileri sınıf tekrarı yapabilir mi?​

(3) (Değişik ibare:RG-10/7/2019-30827) Tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim alan öğrenciler ile özel eğitim sınıflarında eğitimlerine devam eden öğrencilere başarısızlıklarından dolayı sınıf tekrarı yaptırılmaz.

Öğrenci nasıl öğrenir?​

İnsanlar Nasıl Öğrenir?
- Öğrenciler yeni şeyleri, eskiden bildikleriyle ilişkilendirerek öğrenir, daha sonra uzun süreli belleklerine atarlar.
- Öğrenciler, uzun süreli belleklerine başvurarak uygulama ve anlamı hakkında düşünme fırsatı buldukları bilgileri daha iyi hatırlarlar.

Özel eğitim öğrencisi sınıfta kalır mı?​

Özel eğitim öğrencisi sınıfta kalır mı?
(3) Kaynaştırma ve özel eğitim sınıflarında eğitimlerine devam eden öğrencilere başarısızlıklarından dolayı sınıf tekrarı yaptırılmaz.

1 sınıf tekrarı nasıl yapılır?​

1 sınıf tekrarı nasıl yapılır?
İkokul 1,2,3 ve 4. sınıflarda sınıfta kalma yok. İlkokullarda öğrencilere sınıf tekrarı yaptırılmaması esastır. Ancak; istenilen yeterlik düzeyine ulaşamamış ilkokul öğrencilerine, velinin yazılı talebi üzerine, ilkokul öğrenimi süresinde bir defaya mahsus olmak üzere sınıf tekrarı yaptırılabilir.

Öğrenciye öğrenmeyi öğretmek ne demek?​

Öğrenmeyi öğretme, öğrenme stilleri ve öğrenme stratejileri olmak üzere iki boyutlu bir sü- reçtir. Bu süreçte, öğrencilerin kendi öğrenme stillerini tanımları ve öğrenme stratejilerini bilip uygulayabilmeleri amaçlanır.

Öğrenciler nasıl daha iyi öğrenir?​

Eğer öğrenciler aşağıda belirtilenleri yaparlarsa daha iyi öğrenirler.
- Bilgiyi kendi kelimeleriyle yeniden ifadelendirmek.
- Örneklendirmek.
- Çeşitli biçimlerinin ve durumlarının neler olduğunu ayırt etmek.
- Bilgi ile diğer faktörler ve fikirler arasında bağlantı kurmak.
- Bilgiyi çeşitli biçimlerde kullanmak.

Ölçmenin temel ögeleri nelerdir?​

Ölçmenin temel ögeleri nelerdir?
Değerlendirme Öğeleri
- Ölçme Sonuçları: Ölçme bilindiği üzere değerlendirmeye temel sağlamaktadır.
- Ölçüt: Ölçüt olmadan ölçme sonuçları hakkında bir yargıya varılamaz.
- Karar / Yargı: Ölçme sonuçları bir ölçütle karşılaştırıldıktan sonra bir yargıya varılır.

Özel alt sınıfta kaç öğrenci olur?​

Özel alt sınıfta kaç öğrenci olur?
d) Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim yapılan özel eğitim okullarında sınıf mevcutları 5’i özel eğitim ihtiyacı olan birey olmak üzere okul öncesi eğitimde en fazla 14; diğer kademelerde 15 öğrenci olacak şekilde oluşturulur.
 
Özel eğitim öğrencileri sınıf tekrarı yapabilir mi sorusuna verilen cevapta belirtildiği gibi, tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim alan öğrenciler ile özel eğitim sınıflarında eğitimlerine devam eden öğrencilere başarısızlıklarından dolayı sınıf tekrarı yaptırılmamaktadır.

Öğrencilerin nasıl öğrendiği konusunda verilen bilgide, öğrencilerin yeni bilgileri, öğrendikleriyle ilişkilendirerek öğrendikleri ve daha sonra uzun süreli belleklerine aktardıkları vurgulanmıştır. Ayrıca, uzun süreli belleklerini kullanarak bilgileri daha iyi hatırladıkları belirtilmiştir.

Özel eğitim öğrencilerinin sınıfta kalıp kalmayacağı konusunda ise kaynaştırma ve özel eğitim sınıflarında eğitim gören öğrencilere başarısızlıklarından dolayı sınıf tekrarı yaptırılmayacağı ifade edilmiştir.

1 sınıf tekrarının nasıl yapıldığı hakkında bilgi verilen kısımda ise ilkokul 1,2,3 ve 4. sınıflarda sınıfta kalma olmadığı belirtilmiş ve ilkokullarda öğrencilere sınıf tekrarı yapılmasının esas olmadığı vurgulanmıştır. Ancak, ilkokul öğrencilerine velinin yazılı talebi üzerine, ilkokul öğrenimi süresince bir defaya mahsus olmak üzere sınıf tekrarı yapılabileceği belirtilmiştir.

Öğrenciye öğrenmeyi öğretmek ne demek ve öğrencilerin nasıl daha iyi öğrenebileceği konularında ise öğrenmeyi öğretme sürecinin iki boyutlu bir süreç olduğu açıklanmıştır. Ayrıca, öğrencilerin kendi öğrenme stillerini tanımlamaları ve öğrenme stratejilerini kullanmalarının amaçlandığı belirtilmiştir. Öğrencilerin daha iyi öğrenmeleri için bilgiyi kendi kelimeleriyle yeniden ifade etmeleri, örneklendirme yapmaları, farklı biçimlerini ve durumlarını ayırt etmeleri, bilgi ile bağlantı kurmaları ve bilgiyi çeşitli biçimlerde kullanmaları gerektiği vurgulanmıştır.

Son olarak, ölçmenin temel ögeleri konusunda ölçme sonuçları, ölçüt ve karar/yargı gibi değerlendirme ögelerine değinilmiştir. Ölçme sonuçlarının değerlendirmeye temel sağladığı, ölçüt olmadan bir yargıya varılamayacağı ve ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırıldıktan sonra bir yargıya varıldığı belirtilmiştir.

Özel alt sınıflarda kaç öğrencinin olacağı konusunda ise kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim yapılan özel eğitim okullarında sınıf mevcutlarının en fazla 5'i özel eğitim ihtiyacı olan birey olmak üzere okul öncesi eğitimde en fazla 14; diğer kademelerde ise en fazla 15 öğrenci olacak şekilde düzenlendiği ifade edilmiştir.
 
Geri
Üst