AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Oyunlardaki cinsiyet oranları!

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
52.415
Tepkime puanı
1
Puan
1
Feminist Frequency kurucusu Anita Sarkeesian yıllık, cinsiyet odaklı E3'te duyurulan video oyun analizinin kötülük amacı taşımadığını ve gerçeklik olduğunu açık hale getirmek istiyor 2019 yılında bile video oyunlarda büyük oranda erkek ana karakterler öne çıkmakta Feminist Frequency'nin belirttiğine göre bu yıl E3'te tanıtılan 109 oyunun sadece sekiz tanesi (veya %7'si) kadın yıldızlara sahip ve 29 oyun (%26) erkek ana karakterlere sahip Yeni oyunların %52'si ise oyuncuların belirli karakterler veya cinsiyet seçmesine izin veren sistemlere sahip Bu istatistikler tek başlarına iyi veya kötü değil, sadece gerçekler

Sarkeesian E3'te Engadget sahnesinde kırıcı olmaya çalışmadıklarını söylerken, gerçekten ilerleme kat etmek için gerçek sayılara bakılması gerektiğini belirtmekteydi

Sarkeesian ve Feminist Frequency'nin yönetici editörü Carolyn Petit, 2019 yılından beri E3'te tanıtılan oyunlardaki ana karakterlerin cinsiyetleri üzerine veri toplamaktaydı ve endüstri içerisindeki pek çok kişi bu yılı kadınların yılıolarak adlandırmıştı Sarkeesian ve Petit ise bunu kabul etmemiş ve E3'te gerçekten kadın ana karakterleri içeren oyunların sayılarını belirlemeye karar vermişlerdi

Görünene göre E3 2019'te yeni oyunların sadece %9'u kadın yıldızlara yer verirken %32'sinde erkek baş roller bulunmaktaydı 2019 yılında ise fark büyüdü ve oyunların sadece %3'ü kadın ana karakterlere sahipken %41'i erkek ana karakterlere sahipti Bu büyüme, Sarkeesian ve Petit'in bu yılki sayılan için endişelenmelerine sebep olmaktaydı ancak sayılar, kadınların yılıolarak adlandırılan 2019'e 2019'dan daha yakındı

Petit, önemli olan şeyin gerçekte yapılacak daha çok şey varken eşitliğin sağlandığını söyleyip kenara çekilmemek gerektiğini söylemekte Ayrıca bu akımların cesaret verici ve mükemmelolduğunu ama umarız herhangi bir şeyin sonu olmadığınıda belirtmekte

Önceki HaberTüm Zamanların En Komik 6 Oyunu! Sonraki HaberApple, VPN Tabanlı Reklam Engelleyicileri Kaldırdı
 
Anita Sarkeesian'in Feminist Frequency kurucusu olarak yaptığı analizler, video oyun endüstrisindeki cinsiyet odaklı eğilimleri vurgulamak için önemli bir rol oynamaktadır. E3 gibi büyük etkinliklerde sergilenen oyunlardaki cinsiyet temsiliyetinin incelenmesi, sektördeki eşitsizlikleri anlamak ve farkındalık yaratmak açısından önemlidir. Verilere dayalı analizler, kadın karakterlerin oyunlardaki varlığını ve rollerini daha net bir şekilde ortaya koymaktadır.

2019 yılında E3'te tanıtılan oyunlara bakıldığında, kadın karakterlerin ve erkek karakterlerin temsiliyeti arasındaki farklar göze çarpmaktadır. Kadın karakterlere sahip oyunların oranının düşük olması, endüstride hala önemli bir eşitsizliğin varlığını göstermektedir. Bununla birlikte, oyuncuların belirli karakterleri seçebileceği oyunların artması ve cinsiyet seçme sistemlerine izin veren oyunların çoğalması, çeşitliliğin arttığını göstermektedir.

Anita Sarkeesian ve Carolyn Petit gibi aktivistlerin yaptığı çalışmalar, cinsiyet eşitliği ve temsilde çeşitliliğin önemini vurgulamaktadır. Oyun endüstrisindeki cinsiyet stereotiplerine meydan okuyan bu tür analizler, sektördeki ilerlemeyi teşvik etmekte ve daha eşitlikçi bir ortamın oluşturulmasına katkıda bulunmaktadır.

E3 2019 verilerine göre kadın karakterlerin temsiliyetinde bir azalma yaşanması endişe verici olmakla birlikte, bu durum sektörde daha fazla çalışma yapılması gerektiğini göstermektedir. Eşitlik ve çeşitlilik konularında gerçek ilerleme kaydedilebilmesi için bu tür analizlerin ve farkındalık yaratıcı çalışmaların devam etmesi önemlidir. Eğlence endüstrisinde, herkesin kendini temsil edebileceği ve eşit fırsatlara sahip olduğu bir ortamın yaratılması için daha fazla çaba harcanmalıdır.
 
Geri
Üst