Oturum sayisi ne demek?

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.120
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Oturum sayısı ne demek?​

Oturumlar, web siteniz üzerinde kullanıcılar tarafından yapılan oturumların sayısını ifade ederken kullanıcılar web sitenize gelen benzersiz ziyaretçi sayısını ifade eder.

Google Analytics kullanıcılar ne demek?​

Google Analytics; internet sitenize veya mobil uygulamanıza giren kullanıcıların sitenizle olan etkileşimleriyle ilgili raporlar sunan, kullanımı ücretsiz bir web analiz aracıdır. Analytics 360 adı altında ücretli versiyonu da bulunmaktadır.

Google Ads ile Google Analytics arasında bağlantı kurduğunuzda hangi performans artar?​

Google Ads ile Google Analytics arasında bağlantı kurduğunuzda hangi performans artar?
Google Analytics ile Google Ads arasında hesap bağlantıları kurduğunuzda Google Analytics, Google Ads’e özgü verileri toplamaya ve saklamaya başlar. Bu nedenle, Google Ads ile Analytics hesaplarınızı birbirine bağlamanız durumunda Google Analytics verilerini Google Ads’e aktarabilirsiniz.

Google Analytics ikincil boyut nedir?​

Raporunuzu sıralarken ve/veya birleştirirken kullanabileceğiniz ek bir ölçüt sağlayan temel değerdir. Birçok rapor tablosunda, birincil ve ikincil boyut değerlerinin her bir olası kombinasyonu için bir satır görünür.

Oturumlar nedir?​

Meclis ya da kurum ve bilimsel toplantılar kapsamında, bir durumu tartışmak ve çözebilmek için yapılan birleşim oturum olarak bilinir. Tek seferde sırası ile birden fazla oturum gerçekleşir ve bazı durumlar adına çözümler aranır.

Oturum nasıl hesaplanır?​

Oturum nasıl hesaplanır?
Parsel alanının TAKS değeri ile çarpılmasıyla hesaplanır. Örneğin 2.600 m2 büyüklüğündeki bir parselde TAKS 0,6 ise bu parselde en fazla 2.600 x 0,6 = 1.560 m2 taban (oturum) alanına sahip bir yapı inşa edilebilir.

Google Analytics izleme kimliği nedir?​

İzleme kimliği, UA-000000-2 şeklinde bir dizedir. Analytics’e hangi hesabın ve mülkün veri gönderdiğini belirtmek için izleme koduna eklenmesi gerekir. İzleme kimliği, web siteleri için JavaScript snippet’ine otomatik olarak eklenir.

Google Analytics nasıl bağlanır?​

Google Ads ile Analytics’i bağlama
- Google Analytics’te oturum açın.
- Yönetici’yi tıklayın ve bağlamak istediğiniz mülke gidin.
- Mülk sütununda Google Ads Bağlantısı’nı tıklayın.
- + Yeni bağlantı grubu’nu tıklayın.
- Bağlamak istediğiniz Google Ads hesaplarını seçin, ardından Devam’ı tıklayın.
- Bağlantı grubu başlığı girin.

Google Analytics boyut nedir?​

Google Analytics boyut nedir?
Verilerin karakteristik veya tanımlayıcı bir özelliğidir. Tarayıcı, Açılış Sayfası ve Kampanya Analytics’teki varsayılan boyutlara örnek gösterilebilir. Boyut, farklı değerler verilebilen bir nesnenin tanımlayıcı özniteliği veya özelliğidir.

Analytics oturum sayısı nedir?​

Kullanıcı her oturum başlattığında, bu kullanıcı için oturum sayacı bir artırılır. Örneğin, A Kullanıcısı sitenize ilk kez Ocak’ta geldiyse, kullanıcının oturum sayısı 1’dir. Kullanıcı Şubat’ta dönerse, oturum sayısı 2 olur ve sonraki her bir dönüş için de böyle devam eder.

Tek oturum ne demek?​

Birden fazla bölgede hesabınız varsa, bir kez giriş yaparak aynı tarayıcıda tüm pazaryerlerinize ulaşmak için tek oturum açma özelliğini kullanın.Tek oturum açma, hesaplarınızdan herhangi birinin kimlik bilgilerini kullanarak tüm hesaplarınıza erişmenizi sağlar.

Bina kat sayısı nasıl hesaplanır?​

Bina kat sayısı nasıl hesaplanır?
Binanın kat adetini (yani kaç kaç yapılabileceğini) hesaplamak için KAKS (emsal) ve TAKS kullanılabilir. Bu hesaplamada KAKS/TAKS oranı binanın kat adedini verir. Ya da bunu tersinden söylersek TAKS oranını binanın kat adeti ile çarparsak KAKS oranını buluruz. Yani KAKS= Kat Adedi x TAKS.
 
Bahsettiğiniz konularla ilgili detaylı bilgi verebilirim:

**Oturum Sayısı:** Web siteniz üzerinde gerçekleştirilen ziyaretlerin, bir kullanıcının web sitesini açıp kapatması arasında geçen süre içinde yapılan etkileşimleri kapsayan birimdir. Yani, bir kullanıcının web sitesine giriş yapmasıyla başlayan ve bir süre boyunca yaptığı tüm etkileşimler (sayfa ziyaretleri, hedef sayfaya ulaşma, dönüşüm vb.) oturum olarak adlandırılır.

**Google Analytics:** Google Analytics, web sitesi veya mobil uygulamanıza giren kullanıcıların davranışlarını analiz etmenizi sağlayan ücretsiz bir web analiz aracıdır. Bu platform sayesinde ziyaretçi trafiği, kullanıcı etkileşimleri, dönüşümler ve diğer pek çok veriye erişebilirsiniz.

**Google Ads ile Google Analytics Bağlantısı:** Google Ads ile Google Analytics hesaplarınızı birbirine bağladığınızda, Google Analytics'te toplanan detaylı verileri Google Ads'e aktarabilirsiniz. Bu bağlantı sayesinde reklam performansını daha iyi anlayabilir, dönüşümleri optimize edebilir ve reklam bütçenizi verimli bir şekilde kullanabilirsiniz.

**Google Analytics İkincil Boyut:** Raporları daha ayrıntılı bir şekilde incelemek için kullanılan ek bir ölçüttür. İkincil boyutlar, birincil boyutlarla (örneğin trafik kaynakları, coğrafi konumlar) birleştirilerek daha kapsamlı analizler yapmanıza olanak tanır.

**Google Analytics Boyut:** Boyutlar, verilerin karakteristik ve tanımlayıcı özelliklerini temsil eder. Örneğin, bir kullanıcının coğrafi konumu, kullandığı tarayıcı veya sitede geçirdiği süre gibi veri noktaları boyuttur.

**Analytics Oturum Sayısı:** Bir kullanıcının web sitesini ziyaret ettiği her bir süreç için tanımlanan oturum sayısını ifade eder. Bu sayı, kullanıcının web sitesini ne sıklıkla ve ne kadar süreyle ziyaret ettiğini gösterir.

**Tek Oturum:** Farklı hesaplara sahip kullanıcılar için tek bir girişle tüm hesaplarına erişim sağlayan özelliktir.

**Bina Kat Sayısı Hesaplama:** Binanın kat sayısını hesaplamak için Kullanım Alanı Katsayısı (TAKS) ve Yapılaşma Koşulları Katsayısı (KAKS) kullanılabilir. Bu katsayılarla yapılan hesaplamalar, binanın kaç katlı olabileceğini belirler.

Eğer bu konular hakkında daha fazla bilgiye ihtiyacınız varsa veya başka bir konuda yardıma ihtiyacınız olursa sormaktan çekinmeyin.
 
Geri
Üst