AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Otomotiv sektoru ne kadar maas alir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Otomotiv sektörü ne kadar maaş alır?​

Özel Sektörde Otomotiv Mühendisliği Maaşları
Unvan | En Düşük Maaş ( TL ) | En Yüksek Maaş ( TL )
Yeni Mezun Otomotiv Mühendisi | 3000 | 4000
Kıdemli Otomotiv Mühendisi ( 2 Yıl ) | 4000 | 5500
Uzman Otomotiv Mühendisi ( +5 Yıl ) | 5000 | 9500

Türkiyede kaç tamirci var?​

Türkiyede kaç tamirci var?
Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu’nun sicil kayıtlarına göre 21 bin oto tamirhanesi var. 10 bin 200 şase ve kaporta konusunda ihtisaslaşmış işyeri var. Motorlu araç galerileri sayısı 9 bin, yağlama ve yıkama yapan işyerlerinin sayısı 8.200, oto elektrikçiliği yapan işyerlerinin sayısı 9 bine yakın.

Balans kaç TL?​

Balans kaç TL?
Rot balans ayarı fiyatı 2021 yılında binek araçlar için ortalama 80-120 TL aralığında değişiyor. Aracın ön düzen ayarının yapılmasına (lastikler sökülmeden) rot ayarı denir.

Otomotiv mühendisliği iş imkanı var mı?​

Otomotiv mühendisleri, çeşitli alanlarda kamu kurumlarında, fabrikalarda ve özel sektörde çalışma imkanı bulur. Otomotiv mühendisleri, kara taşıtlarının yazılımını, tasarımını ve performansını gerçekleştirmek için çalışmalar yapar.

Otomotiv Elektromekanik ne kadar maaş alır?​

Otomotiv Elektromekanik ne kadar maaş alır?
2021 Elektro-Mekanik Montajcısı Maaşları Elektro-Mekanik Montajcısı maaşı ortalama aylık 3.560 – TL’dir. En düşük maaşı 2.826 -TL, En yüksek ise 5.300 – TL’dir.

Araba tamircisi ne denir?​

Araba tamircisi ne denir?
Otomobil, otobüs, gibi motorlu araçlarda motorun yakıt, ateşleme, yağlama, fren ve direksiyon sistemi gibi sistemlerinde meydana gelen arızaların bakım ve onarımını yapan kişilere oto tamircisi adı verilmektedir.
1 lastik kaç km gider?​
Belirlenmiş olan koşullarda binek araçların lastiklerinin kullanılması, herhangi bir darbe almamış olmasıyla 50 bin ila 80 bin kilometre arasında lastik ömründen bahsetmek mümkün. Tabii bu durum lastiğin diş derinliği, plastik şeritlerinin durumu ve kullanımı noktasında da değişkenlik gösterebilmektedir.
 
Otomotiv sektöründe çalışanların maaşları farklı seviyelerde olabilmektedir. Örneğin, yeni mezun bir otomotiv mühendisinin ortalama maaşı 3000 TL ile 4000 TL arasında değişirken, kıdemli bir otomotiv mühendisinin maaşı 4000 TL ile 5500 TL arasında, uzman bir otomotiv mühendisinin ise 5000 TL ile 9500 TL arasında olabilmektedir. Bu maaşlar, kişinin tecrübe, görev ve çalıştığı firmanın büyüklüğü gibi faktörlere göre değişiklik gösterebilir.

Türkiye'de oto tamirhaneleri ile ilgili verilere göre, Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu'nun kayıtlarına göre 21 bin oto tamirhanesi bulunmaktadır. Ayrıca 10 bin 200'den fazla işyeri şase ve kaporta konularında ihtisaslaşmıştır. Motorlu araç galerileri sayısı 9 bin civarındadır. Yağlama ve yıkama hizmeti veren işyerlerinin sayısı yaklaşık 8.200, oto elektrikçiliği yapan işyerlerinin sayısı ise yaklaşık 9 bine yakındır.

Rot balans ayarı fiyatlarına gelince, 2021 yılında binek araçlar için ortalama 80-120 TL aralığında değiştiği bilinmektedir. Aracın ön düzen ayarına rot ayarı denir ve bu işlem genellikle lastikler sökülmeden yapılmaktadır.

Otomotiv mühendisliği alanında iş imkanları geniş bir yelpazeye sahiptir. Otomotiv mühendisleri, kamuda, fabrikalarda ve özel sektörde farklı pozisyonlarda çalışma fırsatı bulabilirler. Özellikle kara taşıtlarının yazılımı, tasarımı ve performansı gibi konularda uzmanlaşarak iş bulma olasılıklarını artırabilirler.

Otomotiv Elektromekanik Montajcısı ortalama aylık maaşının 3.560 TL civarında olduğu bilinmektedir. En düşük maaş genellikle 2.826 TL, en yüksek maaş ise 5.300 TL civarında olabilir.

Araba tamircileri, motorlu araçlardaki çeşitli sistemlerde meydana gelen arızaların bakımını ve onarımını üstlenen kişilerdir. Otomobil, otobüs vb. araçlardaki motor, yakıt, fren sistemleri gibi birçok sistemi inceleyerek problemleri çözmekle görevlidirler.

Genel olarak, binek araçların lastiklerinin ömrü belirlenmiş koşullara bağlı olarak 50 bin ila 80 bin kilometre arasında değişebilir. Bu süre, lastiğin kullanım şekline, diş derinliğine, malzeme kalitesine ve lastiğin aldığı yüksekliklere bağlı olarak değişebilir.
 
Geri
Üst