AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Otomobillerde Hararet Nedir? Nasıl Oluşur?

SoruCevap

Yeni Üye
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
350.999
Çözümler
1
Tepkime puanı
17
Puan
308
Yaş
36
Hararet, sıcaklığın olması gerekenin çok üzerine çıkması ile ortaya çıkan bir arıza çeşididir.
Otomobilin motorunun soğutulmasında fanın çalışmaması, fan göndericinin çalışmama sonucu arızalanması, sirkülasyon pompasının contaları motordaki suyun içinde dolaşarak yanmakta veya su sızmaya başlarken, su kaybı, hasar radyatör kapağının içindekiler, bu kayışın gevşemesinin nedenleri aracın aşırı ısınmasına neden olur.
Aracın motor sıcaklığı tespit edilmediğinde, motor bölmesinden ve su haznesinden bir yerden sonra buhar çıkmaya başlar. Bu buhar aynı zamanda aracın aşırı ısındığını gösterir. Bu durumda, ilk eylem uygun bir yere çekerek aracı durdurmaktır.
Aşırı Isınmada Bilmeniz Gereken Önemli Noktalar;
Araç durdurulur ve motorun soğumasına izin verilir. Yaygın fakat yanlış uygulama, radyatör kapağının derhal açılmasıdır. Yüksek sıcaklık ve basınçların oluştuğu bu bölüm, derhal açıldığında kişiye ciddi zararlar verebilir. Bu hareket doğru değil.
Motor soğuduktan sonra, radyatör kapağı açılabilir ve radyatör kapağı açılarak su seviyesi kontrol edilebilir.
Aracın motoru, klima sistemine bağlı olarak suyu azalttığı için aşırı ısınmış olabilir. Bu bir olasılıktır. Bu durumda, radyatöre su eklemek bu sorunu ortadan kaldırabilir.
Isı, ısı kaybının sebebi değilse, ancak başka bir nedenle sorun kısa sürede çözülemeyebilir. Motor bölmesindeki herhangi bir borudan su sızıntısı veya radyatörün delinmesi nedeniyle aşırı ısınma olması durumunda, bu sadece yetkili servisler tarafından çözülecektir. Bu gibi durumlarda, en mantıklı seçenek, aracı hareket ettirmek hatayı artıracak ve contalara zarar vereceği için çekiciyi çağırmaktır.
Sıcaklık meydana geldikten hemen sonra çözüm bulunamazsa, motorun çalışması motora kalıcı olarak zarar verecektir. Motor parçaları ve segmanları metal malzemelerden oluştuğu için yüksek sıcaklık koşullarında genleşme meydana gelir ve bu parçalarda ani soğutmadan sonra deformasyon ve aşınma görülür. Bu gibi durumlarda, silindir kapağı contasının yanması kaçınılmazdır. Bu aşamada silindir ile piston arasındaki denge de bozulur ve pistonlardaki alüminyum silindire yapışır ve motorun kilitlendiği gözlemlenir. Basit bir aşırı ısınma nedeniyle tüm motora servis yapılması gerekir. Bakım nedeniyle durum doğrudan motorla ilgilidir, bu yüzden hem zaman hem de masraf büyük olacaktır.
 
Geri
Üst