AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Otomatik viteste vuruntu neden olur?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
136.515
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Otomatik viteste vuruntu neden olur?​

Otomatik vitesli araçlarda hareketli parçaların eskimesi veya şanzıman yağının yeterli yağlama yapamaması durumlarında vuruntu yaşanılabilir. Yağ değişimi ile birlikte yağ filtresi de değişmekte olup vites geçişlerinin bu işlemden sonra daha akıcı hale gelmesi beklenir. …

Otomatik vites araba boşa atılır mi?​

doğru hareket. aksi takdirde sürekli kavrama pozisyonunda kalır ve yakıt sarfiyatı artar. kısa süreli olmayan yani bir kaç saniyeyi geçen tüm duraklamalarda “n” konumuna almakta fayda var.
Otomatik arabada şanzıman arızaları nasıl anlaşılır?​
Otomatik şanzımanların arıza belirtileri aşağıdaki gibidir;
- Şanzıman Yağ Kaçağı
- Viteslerin Geç Dolması
- Vites Geçişlerinde Hissedilen Vuruntu.
- Aracın Şanzımanının kompresyon kaçırması
- Vites geçişlerinin stabilizasyonunun kötü olması

Otomatik arabada şanzıman neden bozulur?​

Otomatik arabada şanzıman neden bozulur?
-Vites geçişleri uygunsuz ve acemice yapılıyor olması. -Şanzıman yağının değişim zamanı geçmesi , yağ değişmemesi. -Aracın ilk kalkışları sert yapılıyor olması , ilk araba çalıştırıldığında motor ısınmadan HIZ yapmaya çalışması.

Otomatik şanzıman selenoid valf arızası nasıl Anlaşilir?​

Otomatik şanzıman selenoid valf arızası nasıl Anlaşilir?
Selenoid Valf Arızası
- Vites geçişlerinde vuruntu gibi bir ses duyulması
- Vites geçişi sırasında araç devrinin aşırı yükselmeye başlaması
- Şanzımanın bir ya da birkaç vitese geçiş yapmaması

Otomatik araba hangi durumlarda boşa alınır?​

Vitesten Sallama (BOŞA ALMA) Araç yokuş aşağı giderken yakıt akışını Keser ikinci olarak arabanızın boşta gitmesine izin vermek araç üzerindeki kontrolünüzü azaltır yani vites boş konumdayken yokuş aşağı gittiğinizde yapabileceğiniz tek şey ya başlamaktır ancak ihtiyaç durumunda hemen hızlı aramazsanız.

Otomatik şanzıman beyin arızası nasıl anlaşılır?​

Otomatik şanzıman beyin arızası nasıl anlaşılır?
- Aracın kalkışında vuruntu olması
- Vites geçişlerinde vuruntu olması
- Araç kalkışında titreme olması
- Bazı viteslere geçilememesi.
- Araç vitesteyken geriye kaydırma olması
- Seyir esnasında şanzımandan uğultu, inleme gibi sesler gelmesi.
Otomatik şanzıman arıza lambası neden yanar?​
Bilgisayar sensörlerin anormal bir şekilde okunduğunu tespit ederse, bir kod kaydeder ve sürücüyü olası sorunlar konusunda uyarmak için otomatik şanzıman gösterge lambası yanacaktır. Bu gösterge ışığının yanmasına neden olan en yaygın sorunlardan biri, şanzıman sıvısı sıcaklığının normalin üzerinde olmasıdır.

Otomatik şanzıman beyni neden bozulur?​

Otomatik şanzıman beyni neden bozulur?
Şanzımanın Beyninin Arızalanma Sebepleri Şanzıman beyninin arızalanmasına sebep olan en önemli etkenlerin başında yanlış kullanılan yağlar gelmektedir. Kullanılan yağ araca ve modeline uygun olmadığında zaman içerisinde oksidasyon bozukluklarına yol açmaktadır. Bu da şanzıman beynine zarar verebilmektedir.

Otomatik şanzıman yağı eksik olursa ne olur?​

Otomatik şanzıman yağı eksik olursa ne olur?
Şanzıman yağı eksildikçe şanzımanda vuruntu, şanzımandan ses gelmesi, vites değişiminde zorlanma gibi belirtiler görülür. Sonrasında da vites değişimi yapılamaz hale gelebilir. Sürüş güvenliği azalır.
 
Otomatik vitesli araçlarda vuruntuların neden olabileceği durumlar arasında hareketli parçaların eskimesi ve şanzıman yağının yeterli yağlama yapamaması bulunmaktadır. Bu durumda yağ değişimi ile birlikte yağ filtresinin değiştirilmesi, vites geçişlerinin daha akıcı hale gelmesini sağlayabilir.

Otomatik vites arabaların boşa alınması konusunda belirli durumlar vardır. Örneğin, aracın yokuş aşağı giderken boşa alınması yakıt akışını keser ancak aracın kontrolünü azaltabilir. Bu nedenle, aracın boşa alınması yalnızca ihtiyaç durumunda ve kontrollü bir şekilde yapılmalıdır.

Otomatik şanzımanın arıza belirtileri arasında şanzıman yağ kaçağı, viteslerin geç dolması, vites geçişlerinde hissedilen vuruntu, şanzımanın kompresyon kaçırması ve vites geçişlerinin stabilizasyonunun kötü olması gibi durumlar bulunmaktadır. Bu belirtiler şanzımanın arızalı olabileceğini gösterebilir.

Otomatik şanzıman selenoid valf arızasının belirtileri arasında vites geçişlerinde vuruntu sesi duyulması, aracın devrinin aşırı yükselmeye başlaması ve şanzımanın bir veya birkaç vitese geçiş yapmaması yer almaktadır. Bu belirtiler selenoid valf arızasının varlığını işaret edebilir.

Otomatik şanzıman beyni arızasının belirtileri arasında aracın kalkışında vuruntu olması, vites geçişlerinde vuruntu olması, araç kalkışında titreme olması, bazı viteslere geçilememesi, araç vitesteyken geriye kaydırma olması ve seyir esnasında şanzımandan uğultu, inleme gibi sesler gelmesi yer almaktadır.

Otomatik şanzıman arıza lambasının yanma sebepleri arasında bilgisayarın sensörlerinde anormal okumalar yapılması ve şanzıman sıvısı sıcaklığının normalin üzerinde olması gibi durumlar bulunmaktadır. Arıza lambasının yanması, sürücüyü olası sorunlar konusunda uyararak müdahale için bilgi verir.

Otomatik şanzıman beyninin arızalanmasına sebep olabilecek etkenler arasında yanlış kullanılan yağların önemli bir rol oynadığı belirtilmektedir. Kullanılan yağın araca ve modeline uygun olmaması, zaman içinde oksidasyon bozukluklarına yol açarak şanzıman beynine zarar verebilir.

Son olarak, otomatik şanzıman yağının eksik olması durumunda şanzımanda vuruntu, ses gelmesi, vites değişiminde zorlanma gibi belirtiler görülebilir. Bu durum sürüş güvenliğini azaltabilir ve sonrasında vites değişimi yapılamaz hale gelebilir. Bu nedenle şanzıman yağının periyodik olarak kontrol edilmesi ve eksiklik durumunda tamamlanması önemlidir.
 
Geri
Üst