AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Otomatik vitesli araclarda baski balata var mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Otomatik vitesli araçlarda baskı balata var mı?​

Otomatik vites olan araçta dedriyaj baskı balata olurmu? tabikide olmaz! Bu vites kutusuna sahip olan araçlarda baskı balata hatta bilya bulunmaktadır.

Şanzımanın neden kendini korumaya alması?​

DSG şanzıman kuru kavrama sisteminden dolayı aşırı ısınma meydana gelir ve şanzıman içinde bulunan sensörler bu ısınmaları algılayıp kendini korumaya alır.
Vites geçişlerinde sarsıntı neden olur?
Sonuç olarak otomatik vites geçişlerinde sarsıntı olmasının sebepleri arasında; şanzımana yağ sızıntısı, balataların aşınması, şanzıman kulaklarının işlevini yitirmesi yada genel bakımının eksik yapılmış olması seçenekleri en yaygın görülen sebeplerdir.
Tam otomatik vites arızası nasıl anlaşılır?
Otomatik şanzımanların arıza belirtileri aşağıdaki gibidir;
- Şanzıman Yağ Kaçağı
- Viteslerin Geç Dolması
- Vites Geçişlerinde Hissedilen Vuruntu.
- Aracın Şanzımanının kompresyon kaçırması
- Vites geçişlerinin stabilizasyonunun kötü olması

Otomatik vites araba neden silkeler?​

Otomatik Şanzımanlı Araçlarda Silkeleme, özellikle kalkışta meydana geliyorsa, genellikle tork konvektöründen kaynaklanmaktadır. Tork konvertörü içerisinde bulunan balatalar, şanzımanın motordan gelen yükü direk alması gerektiği zaman basınç altında kavrama yaparlar.

Otomatik araçlarda baskı balata bittiği nasıl anlaşılır?​

Otomatik araçlarda baskı balataların bittiğini gösteren bazı belirtiler şunlardır: Araç düz yollarda hız kazanamaz….Baskı Balata Arabanın Çekişini Etkiler Mi?
- Debriyaj pedalının sertleşmesi.
- Devir artmasına rağmen hız kazanılmaması
- Aracın hareket kapasitesinde düşüş yaşanabilir.
DSG neden arıza yapar?
DSG’de kavrama sorunu, özellikle sürekli dur-kalk trafikte araç kullanımı sonucunda görülüyor. Trafikte yüksek yük altında kavrama bölümünün ısınmasından kaynaklı olarak bu sorunla karşılaşılabiliyor.
Araba vitesi neden titrer?
Vites kolunun sallanması veya titremesi, vites kolunun bulunduğu noktaya tam oturmamasından dolayı oluşan bir durumdur. Vites değiştirmek veya boşa almak için vites kolunu kullanırken, boşluktan etkilenen vites kolu sallantı ve titreşim yaptığı için bu işlemleri zorlaştırır.
 
Geri
Üst