AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Otomatik vites neden yuksek devirde vites atiyor?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Otomatik vites neden yüksek devirde vites atıyor?​

Ama şunu söyleyeyim tüm otomatik vitesler bir an evvel vites atıp devri düşük tutmaya bakar ve genelde normal yol ve pedal durumunda bu 1500 devir dolaylarındadır. Bunu da yakıt ekonomisi sağlamak için yapar. Siz gaza basınca genelde 3000 görmeden vites atar kick down yaparsan 4500-5000 civarına alır ve fırlar.

Hangi marka hangi markanın şanzımanını kullanıyor?​

Motor paylaşımı ve model kopyalama neden yapılıyor?
- Aisin (Toyota – Japonya)
- Borg Warner (A.B.D)
- Daimler-AG (Mercedes, Almanya)
- Fiat Powertrain (Fiat-Chrysler, İtalya)
- Getrag (Almanya)
- Ford-GM (General Motors, A.B.D)
- Graziano (İtalya)
- Jatco (Nissan-Mazda, Japonya)

Volvo geartronic şanzıman nedir?​

Volvo geartronic şanzıman nedir?
Geartronic – Düz vites konumları (+/-) Sürücü de Geartronic otomatik şanzımanını kullanmak suretiyle vitesi manuel olarak değiştirebilir. Gaz pedalı bırakıldığında otomobilin motoru fren yapar. Manuel vites konumuna vites kolu D konumundan yana hareket ettirilerek “+/-“konumuna getirilmek suretiyle ulaşılır.

Suzuki Vitara hangi şanzımanı kullanıyor?​

Suzuki Vitara hangi şanzımanı kullanıyor?
Yeni Suzuki Vitara, ülkemizde 120 HP güç üreten 1.6 litrelik benzinli atmosferik ve 140 HP güç üreten turbo benzinli motorla satılıyor. Her iki motor seçeneğinde de CVT otomatik şanzıman sunuluyor olması olumlu fakat dizel motor seçeneğinin olmaması satış anlamında Vitara’nın işini biraz zorlaştıracaktır.

Tork konvertörlü şanzıman nasıl?​

Tork konvertörlü şanzımanların avantajlarına ve dezavantajlarına değinecek olursak; Sağlamlık açısından 180.000 km, 250.000 kilometrelere kadar dayanıklı bir aktarma organıdır. Çift kavramalı vites kutuları gibi çok bakım gerektirmez. Sarsıntısız vites geçişleri sağlayabilir.

Tork konvertörü hangi parçalardan oluşur?​

Tork konvertörleri temel olarak 4 ana kısımdan oluşur. Bunlar sırasıyla türbin, statör, impeller (fan) ve şanzıman yağıdır.
 
Otomatik vites neden yüksek devirde vites atıyor sorusuna verdiğiniz bilgiye katılıyorum. Otomatik vitesler genelde vites değiştirmeyi yakıt ekonomisi sağlamak için düşük devirde yaparlar. Gaz pedalına ne kadar bastığınıza bağlı olarak vites atma süreci değişebilir.

Hangi marka hangi markanın şanzımanını kullanıyor başlığı altında verdiğiniz bilgiler oldukça faydalı. Farklı otomobil markaları farklı şanzıman tedarikçileriyle çalışabilir. Bu bilgi, tüketici olarak otomobil seçerken şanzıman performansı hakkında daha fazla bilgi sahibi olmanıza yardımcı olabilir.

Volvo geartronic şanzıman nedir konusunda yaşadığınız karışıklığı anlıyorum. Volvo'nun Geartronic otomatik şanzımanı, sürücülere manuel vites değiştirme imkanı sunan bir sistemdir. Bu sayede sürücüler, otomatik vitesi manuel olarak kontrol edebilirler.

Suzuki Vitara hangi şanzımanı kullanıyor sorunuza verdiğiniz cevap bilgilendirici oldu. Yeni Suzuki Vitara'nın benzinli motor seçeneklerinde CVT otomatik şanzıman sunulması önemli bir detaydır. Ancak dizel motor seçeneğinin olmaması, potansiyel müşteriler için olumsuz bir nokta olabilir.

Tork konvertörlü şanzımanın avantajları ve dezavantajlarına dikkat çektiğiniz için teşekkür ederim. Tork konvertörlü şanzımanlar genel olarak sağlam ve dayanıklıdır. Ayrıca çift kavramalı şanzımanlara göre daha az bakım gerektirirler ve sarsıntısız vites geçişleri sağlayabilirler.

Tork konvertörü hangi parçalardan oluşur başlığı altında verdiğiniz bilgi de oldukça önemli. Tork konvertörleri, türbin, statör, impeller ve şanzıman yağı gibi temel bileşenlerden oluşur. Bu parçaların bir araya gelmesiyle tork konvertörü, güç aktarımını sağlayan önemli bir bileşendir.
 
Geri
Üst