- Konu Yazar
- #1
Otomatik şanzıman yağ kaçırıyor ne olur?
Şanzıman Yağ Kaçağı Neden Olur Manuel veya otomatik şanzıman araçlarda şanzıman yap kaçağının sebebi genellikle parçaların yıpranması ve eskimesinden kaynaklanmaktadır. Conta, keçe gibi parçalar sebebi ile oluşan kaçaklar en sık görülen durumdur.Otomatik şanzıman neden uğultu yapar?
İnleme / Uğultu Sesleri Eğer geri vitese taktığınızda durum daha da kötüleşir ve sesin şiddeti artarsa, şanzıman yağ hattının tıkandığı anlamına gelir. Yağ hattının tıkanması ileride daha fazla hasara yol açar. Devir arttıkça uğultu sesi de artıyorsa arızalı bir şanzıman pompasına veya miline işaret eder.Otomatik şanzıman neden yağ akıtır?
Otomatik şanzıman neden yağ akıtır?Otomatik şanzımanlar yağ kartellerinden sıkça yağ kaçırabilmektedir. Bunun genel sebebi contanın özelliğini kaybetmesi ve şanzıman içinde oluşan yağ basınç sorunlarıdır. Turbin keçesi şanzıman ve motor birleşim noktasında olur. Yağ kaçırmaya başladığında hem maliyetli olur hem de size hayatı zindan eder.
Otomatik şanzıman yağsız kalırsa ne olur?
Şanzıman yağı eksildikçe şanzımanda vuruntu, şanzımandan ses gelmesi, vites değişiminde zorlanma gibi belirtiler görülür. Sonrasında da vites değişimi yapılamaz hale gelebilir. Sürüş güvenliği azalır. Aracın performansı düşer ve zorlanan motor aşırı yakıt tüketimine başlar.Otomatik şanzıman yağ soğutucu arızası nasıl anlaşılır?
Yağ Soğutucu Arıza Belirtileri Nelerdir?- Motor kontrol arıza lambası yanar.
- Yağ basınç göstergesi yanar.
- Motor performansında düşüklük yaşanır.
- Motor harareti dengesizleşir.
- Motorda titreme, tekleme ve stop etme problemleri görülebilir.
- Motor aşırı gürültülü çalışmaya başlayacaktır.
- Egzozdan duman çıkabilir.
Şanzıman yağ kaçağı nasıl anlaşılır?
Şanzıman yağ kaçağı nasıl anlaşılır?Yağın rengi kırmızı yahut açık kahverengi tonlarında ise şanzıman sızdırıyordur ve aşağıdaki parçalarda yağ kaçağı olabilir;
- Şanzıman tavası contası veya linyesi.
- Hidrolik direksiyon hortumu, pompası ya da soğutucusu.
- Aks contaları
- Kremayer dişlisi veya pinyon dişlisi.
Vites kutusu ve diferansiyel için kullanılması gereken yağların belli bir kalınlığı vardır. Diferansiyel için bu numaraların dışında yağlar kullanmak yağ kaçağına sebep olabilir ve bu da bir arıza nedenidir. Buna ek olarak keçe veya contalarda meydana gelen bir bozukluk da yağ kaçağının sebeplerindendir.
Selenoid Valf Arızası
- Vites geçişlerinde vuruntu gibi bir ses duyulması
- Vites geçişi sırasında araç devrinin aşırı yükselmeye başlaması
- Şanzımanın bir ya da birkaç vitese geçiş yapmaması
Otomatik şanzıman yağı bozulur mu?
Otomatik şanzıman yağı bozulur mu?Bu nedenle, otomatik şanzıman yağı için değişim zamanınızı belirlerken aracınızın kullanım kılavuzunda önerilen zaman çizelgesine göre hareket etmeniz doğru olacaktır. Uzmanlar ise her 60 bin kilometrede, bu yağın değişmesini tavsiye eder.