AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Otomatik bloke onleyici tertibati ABS hangi avantajlari saglar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Otomatik bloke önleyici tertibatı ABS hangi avantajları sağlar?​

ABS fren sisteminin temel amacı hidrolik frenlerin araç tekerleklerini kilitlemesini önlemek. Aracınızın yükü, yol koşulları ve hızınız her ne olursa olsun tekerleklerin devir sayısını takip eder, kaymayı engeller, böylece sürücüye direksiyon hakimiyeti sağlar.
ABS fren sisteminin çalışmasını anlamak için bilmemiz gereken fiziksel esaslar nelerdir?
Serbest dönen tekerlek %0 kaymalıdır . Kilitlenmiş olan tekerleğin kayması 0’dür. En ideal fren durumu tekerleğin durduğu anda değil lastik ve zemin durumuna göre veya P kayma durumudur. İstenilen kaymanın elde edilebilmesi için gerekli fren basıncı lastik ile yol arasındaki bağlantı kuvvetine bağlıdır.

Otomatik fren sistemi kim icat etti?​

Artık tüm araçlarda bulunmakta olan ABS fren sistemi, ilk olarak 1929’da Fransız asıllı Gabriel Voisin tarafınca, uçaklara mekanik özellikli olan ABS fren sistemi uygulanmıştır.
ABS hangi tekerde olur?
ABS sistemi araçların 4 tekerine veya 2 arka tekere uygulanan bir fren sistemidir.
ABS’nin avantajlarını şu şekilde sıralayabiliriz;
ABS devreye nasıl girer?
Otomobilin seyri esnasında fren pedalına eni ve sert olarak basıldığında, ABS otomatik olarak devreye girmektedir. ABS, güvenli bir sürüş sağlamak amaçlı geliştirilmiştir. ABS ile tekerleklere uygulanan fren basınçları ayarlanır ve tekerleklerin kilitlenmesinin önüne geçilir.

ABS beyni nasıl çalışır?​

ABS, konvansiyonel fren sistemlere ek olarak yapılmış ve aslında çok fazla parçası da bulunmayan bir sistemdir. Bir işlemcisi, bir adet beyni, bir de her tekerlek başına hız sensörleri bulunur. Çalışma prensibi ise şöyle; tekerleklerde bulunan sensörler tekerlek hızlarını okur, bu bilgiyi abs ecu’suna yollar.
Araçta ABS kac tekerde olur?

EBS ne anlama geliyor?​

EBS yani Elektronik Fren Sistemi, anlık frenlemede kontrolü sağlayan bir araç güvenlik teknolojisidir. ASR (Antipatinaj Sistemi) ve ABS (Kilitlenme Karşıtı Fren Sistemi) ile entegre çalışacak şekilde geliştirilmiştir. EBS, kısa tepki süresi ile anlık fren kontrolünü sağladığı için fren mesafesini düşürür.
ABS plastik malzeme nedir?
Akrilonitril bütadien stiren veya kısaltılmış ismi ile ABS, (kimyasal formülü (C8H8• C4H6•C3H3N)x) kalıp yolu ile üretilen ürünlerde çok yaygın olarak kullanılan hafif ve sert bir polimerdir. Borular, otomotiv parçaları, koruyucu kasklar ve oyuncaklar (örneğin: Lego) kullanım alanlarında birkaçıdır.
Sistemin temel parçaları; ABS ECU’su (elektronik kontrol ünitesi), ABS kumanda grubu, tekerlek sensörleri ve tekerlek rotorlarıdır.
ABS arabaya zarar verir mi?
Frenin pedalına ani bir şekilde bastığınızda ABS sistemine sahip olmayan araçların tekerlekleri direksiyona bağlantıyı keser ve ani bir şekilde kitlenir. Kitlenme sonucunda aracınızın manevra kabiliyeti sıfıra düşer.

Anti patinaj sistemi ne işe yarar?​

Araç tekerleklerinin ani ve hızlı kalkışlarda patinaj yapmasını önlemek için geliştirilen ASR, hız algılayıcılar sayesinde devreye girer ve patinaj yapması olası olan tekerleklere fren uygular. Hız algılayıcıları tekerleğin üzerinde bulunur ve dönüş hızlarını algılar.
ABS ne zaman çalışır?
ABS Nasıl Çalışır? Otomobilin seyri esnasında fren pedalına eni ve sert olarak basıldığında, ABS otomatik olarak devreye girmektedir. ABS, güvenli bir sürüş sağlamak amaçlı geliştirilmiştir. ABS ile tekerleklere uygulanan fren basınçları ayarlanır ve tekerleklerin kilitlenmesinin önüne geçilir.

ABS ışığı yanarsa ne olur?​

Gösterge lambanızda ABS ışığı yanarsa, bir arızadan dolayı sistemin devre dışı kaldığını gösterir. Bu durumda aracınızın normal frenleri iyi çalışıyor olsa bile ani frenlerde tekerleklerin kilitlenmesini önleyen sistem (ABS) çalışmaz.
Araçta ASR olduğunu nasıl anlarız?
Çekiş kontrol sistemi arızası yaşanıp yaşanmadığını ASR ışığını kontrol ederek anlayabilirsiniz. Öncelikle şunu belirtelim: ASR ışığı yandığında çekiş kontrol sisteminin devrede olduğunu gösteriyor. Frenleme devreye girdiğinde yanan ASR ışığı, araç normal çekiş gücünü tekrar kazandığında sönüyor.
Çekiş kontrolü gerektirmeyen normal sürüş durumlarında ASR ışığı yanıyorsa, hız sensörleri kablolarında bir arıza söz konusu olabilir. Bazı arabalar bu durumda ‘ASR Kapalı’ uyarısı da verilebiliyor. ASR arızaları sistemin beyni gibi çalışan elektronik kontrol ünitelerinden de kaynaklanabiliyor.
ABS fren sistemi nasıl çalışır ne zaman devreye girer?
ABS Fren Sisteminin Yapısı Sürücü fren pedalına bastığı anda basınçla fren hidrolik yağı hareketlenir. Bu yağ ABS kumanda grubu tarafından tekerleklerin fren mekanizmasına ulaşır. Kumanda grubunda yer alan elektrikli pompa, fren basıncını ayarlar.

ABS sensörü bozulursa ne olur?​

Arızalı bir ABS sensörünün temel göstergelerinden biri, gösterge panelindeki ABS lambasının yanmasıdır. Ayrıca kaygan yol koşullarında sürüş yaparken çekişlerde önemli bir kayıp meydana gelebilir. Bu durumda suçlu her zaman ABS sensörü olmayabilir.
ASR nasıl devreye girer?
Böyle bir durumda gaza aniden basıldığında, normal şartlarda aracın tekerlekleri olduğu yerde dönmeye başlar. Yani araç patinaj yapar. Ancak arabada ASR fren sistemi mevcut olduğunda, ASR patinajı algılar ve ABS hidroliğini devreye sokarak tekerleklere fren uygulanmasını sağlar.
 
Geri
Üst