AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Oto kalorifer sistemi nasil calisir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
140.900
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Oto kalorifer sistemi nasıl çalışır?​

Kalorifer radyatörü torpidonun içinde bulunur ve ısınmış motor soğutma sıvısının bir kısmı bu radyatörden geçirilir. Havalandırmayı açıp ayarını sıcağa getirdiğinizde hemen arkasında bulunan küçük elektrik fanı çalışır ve aracın içini ısıtmaya başlar. Motor soğutma sıvısı ısınmadan kalorifer radyatörü de ısınmaz.

Oto kalorifer peteği nasıl temizlenir?​

Oto kalorifer peteği nasıl temizlenir?
Bu işlem için ilk olarak radyatör temizleyici kimyasallar eklenir. Ardından kalorifer sıcak bir konumda iken araç belirli bir süre çalıştırılır. Bu çalıştırılma süresi içerisinde temizleyici kalorifer radyatörü kanalları içerisinde dolaşır ve gerekli temizleme işlemi yapılmaktadır.

Araç kalorifer peteği neden ısınmaz?​

Aracınızın ısınmaması termostat arızası, radyatör peteğinin tıkanması, polen filtrenizin dolması, su borularında bağlantı hatası ve klima sistemi arızalarından kaynaklanabilir.

Araç kalorifer neden çalışmaz?​

Araç kalorifer neden çalışmaz?
Sorunun en garanti çözüm yolu göğüsün sökülerek peteklerin yenisi ile değiştirilmesidir. Kalorifer hiç çalışmıyorsa kalorifer motoru yanmış, kabloları kopmuş, sigorta atmış, kömürü bitmiş olabilir.

Araba kapalıyken kalorifer çalışır mı?​

Hiç bir şey olmaz, kalorifer sıcaktaysa daha da bir şey olmaz. Motorun sıcak suyunu alıyor bildiğiniz gibi kalorifer sıcak konumdayken.

Eski tip kalorifer peteği nasıl temizlenir?​

Eski tip kalorifer peteği nasıl temizlenir?
– Bir kovaya ılık su doldurun ve suya biraz sabun döküp köpürtün. – Başka bir bezi sabunlu suya batırın ve nemli kalacak şekilde fazla suyunu sıkın. – Nemli kalan bez ile kaloriferin dışını silebilirsiniz. – Kaloriferin paslanmasını önlemek için kuru bir bez ile tüm petekleri kurulayın.

Araba kalorifer peteği delik nasıl kapatılır?​

Epoksi macunu delik radyatör üzerine bastırarak uygulayın. Deliği doldurduktan sonra, kenarlarına da iyice bastırın ve yayın. Epoksi macunlar 10-15 dakikada kurumaya başlasa da; tam kuruması 24 saattir. Kuruduktan sonra, üzerini herhangi bir boya ile boyayabilirsiniz.

Tıkalı kalorifer tesisatı nasıl açılır?​

Tıkalı kalorifer tesisatı nasıl açılır?
Tıkalı kalorifer peteğini kendiniz açamazsınız. Çünkü tıkanıklığa sebep olan tortular, peteğin çıkış kısmından çıkamayacak kadar büyük parçalar halinde olabilmektedir. Bunun için tortuların parçalanması gerekir. Tortuların parçalanabilmesi ancak petek temizleme makineleri ile mümkündür.

Kalorifer Isıtmıyorsa ne yapmalı?​

Problemin başlıca nedeni soğutma sisteminde sadece su kullanılması, soğutma sisteminin içerisine geçmişte fazla radyatör delik tıkayıcı eklenmesi, pas ve çökeltiler olabilir. Bu tarz sorunlarla karşılaşmamak için otomobilin soğutma sisteminde sürekli kaliteli antifriz ve saf su kullanılması tavsiye edilir.

Arabanın kaloriferi soğuk üflüyor neden?​

Arabanın kaloriferi soğuk üflüyor neden?
Bu sorun genellikle termostatla ilgilidir. Termostat hasarlı olduğu için otomatik algılama yanlıştır ve araca dönüşümlü olarak sıcak ve soğuk hava üflenir. Termostatın değiştirilmesi bu sorunu çözebilir. Eğer sorun termostat ile alakalı değilse radyatörde bir sorun olabilir.
 
Oto kalorifer sistemi, aracın içini ısıtmak için motor soğutma sıvısının bir kısmını kullanır. Kalorifer radyatörü torpidonun içinde bulunur ve ısınmış motor soğutma sıvısı bu radyatörden geçirilir. Eğer araç içini ısıtmak isterseniz, ventili açıp sıcaklığı ayarladığınızda hemen arkasında bulunan küçük elektrik fanı çalışır ve aracın içini ısıtmaya başlar.

Oto kalorifer peteğini temizlemek için öncelikle radyatör temizleyici kimyasallar eklenir. Daha sonra aracı belirli bir süre çalıştırarak temizleyici peteğin içinde dolaşır ve gerekli temizleme işlemi gerçekleşir.

Araç kalorifer peteğinin ısınmamasının çeşitli sebepleri olabilir. Bunlar termostat arızası, radyatör peteğinin tıkanması, polen filtrenizin dolması, su borularında bağlantı hatası ve klima sistemi arızaları olabilir.

Araç kaloriferinin çalışmaması durumunda ise sorunun en garanti çözüm yolu genellikle peteklerin yenisi ile değiştirilmesidir. Kalorifer hiç çalışmıyorsa kalorifer motoru yanmış olabilir ya da kabloları kopmuş, sigorta atmış veya kömürü bitmiş olabilir.

Aracı kapalıyken kaloriferin çalışmasıyla ilgili herhangi bir etki olmaz. Kalorifer sıcak konumda ise daha fazla sıcaklık üretmez çünkü motor soğutma sıvısını kullanır.

Eski tip kalorifer peteğini temizlemek için ılık suya biraz sabun ekleyerek bir bezle dışını silebilir ve ardından kuru bir bezle kurulayabilirsiniz.

Kalorifer peteğinde delik varsa, epoksi macunuyla deliği kapatabilirsiniz. Epoksi macunu deliğin üzerine bastırılarak uygulanır ve kuruyana kadar beklenir.

Tıkalı kalorifer tesisatını açmak için genellikle petek temizleme makineleriyle tortuların parçalanması gerekmektedir.

Eğer aracınızın kaloriferi soğuk üflüyorsa, sorun genellikle termostatla veya radyatörle ilgilidir. Termostat hasarlı olabilir veya radyatörde bir sorun olabilir. Sorunu çözmek için termostatın değiştirilmesi veya radyatördeki sorunun giderilmesi gerekebilir.
 
Geri
Üst