AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Oto Araba virajda neden savrulur?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.319
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Oto Araba virajda neden savrulur?​

Araba neden savrulur sorusu pek çok araç sahibi ve sürücünün merak ettiği bir konudur. Aracın savrulma nedeninin altında merkezkaç kuvveti yatar. Merkezkaç kuvveti, aracın arka kısmını direksiyon yönünün aksine doğru iter. Bir diğer ifadeyle, sürücü aracın direksiyonu sağa çevirse de aracın arkası sola kayabilir.

Viraja girerken ne yapmalıyız?​

Viraja girerken ne yapmalıyız?
Genel kural ise hataya hangi ayağınız sebep olduysa, yavaş yavaş o ayağınızı çekmenizdir. Yani fazla hızlı girdiyseniz doğru hareket, frene basmak değil, ayağınızı gaz pedalından yavaşça çekerek hızı azaltmak olacaktır.

Sağa viraja nasıl girilir?​

Sağa viraja nasıl girilir?
Virajdayken mümkün olan en uzak noktayı görebilmek, güvenli sürüş için gereklidir. Bu yüzden virajın iç tarafından uzaklaşmalısınız. Yani viraj sağa dönüyorsa sola, sola dönüyorsa sağa doğru arabanızı konumlandırmalısınız. Virajın sonunu görene kadar da bu şekilde yol almalısınız.

Viraj atmak ne demek?​

aslında, alış gücü yüksek kişilerin gerçekleştirebileceği bir eylem olmakla beraber, dilimizde, bir virajı dönme eylemini ifade etmekte kullanılır.. gerçi virajı dönmek tabiride bu kadar gariptir çünkü virajı düz geçme şansınız pek yoktur..

Virajda neden frene basılmaz?​

Virajda neden frene basılmaz?
Freni kullanmak Durdurmayı yarayan sistem değildir. Bazı durumlarda frene basmakta tehlike yaratabilir. Örneğin bir viraja girildiğinde zemin kaygan ise direksiyonu çevirdiğimizde araç dönmeyip önden kaymaya başlarsa frene basmamak gerekir. Kayan yönün tersine direksiyon çevirilir ve aracın yönünü düzeltmesi sağlanır.

Virajda gaz verilir mi?​

Virajda gaz verilir mi?
Yaylar hareket ettiğinde, ağırlığın yere olan yüksekliği, ağırlık dağılımı, lastiğe olan etkisi değişir. Bunların viraj esnasında olması devamlı değişen bir sürüş dinamiğine sebep olacaktır. İşte gaz vererek viraja girmek amortisörlerin de oturmasını ve gereksiz hareketlerini engelleyerek kararlılığı arttıracaktır.
Viraj dönerken nasıl dönülür?​
Doğru viraj alımında ideal sürüş çizgisi “dıştan gir -içe kapan – tekrar dışa açıl” şeklinde olmalıdır. Bir virajı dıştan (yani sağa dönülen virajlarda yolun soluna yanaşarak, sola dönülen virajlardaysa yolun sağına yanaşarak) dönmek, esas alınan konudur.

Virajda frene basarsak ne olur?​

Virajda frene basarsak ne olur?
Kaygan zeminlerde frenleme Kaygan zeminlerde frene yavaş yavaş basarak yani giderek artan frenleme sistemi yapılır. Şayet kaygan zeminlerde aniden frene basarsak tekerlekler bloke olabilir. Bu abs sisteminde bile işe yarayamayabilir.

Virajlar kaçıncı vitesle dönülür?​

Virajlar kaçıncı vitesle dönülür?
Virajın dönüm noktasında 3 ten 2 ye alın, iyi eğlenceler. 2 viteste geç. Çok yavaşlaran debriyaja basıp yavaş yavaş çek 2. Vitesteyken. viraja göre değişir 5 te olur 3 te,yolun eğimide önemli.

Viraj dönerken gaza basılır mı?​

Viraj içinde kesinlikle frene basma ihtiyacı hissetmeyecek bir hıza inmemizde büyük yararvar. Virajı döndükten ve direksiyonumuzu düzelttikten sonra tekrar gaza basmamız o virajı güvenli dönmemiz anlamına gelir. Hangi yönde viraja girersek girelim hızımıza bağlı olarak bir ağırlık transferi vardır.

VRAJ ne demek?​

VRAJ ne demek?
Bir yolun kıvrıldığı yer, büküntü, dönemeç.

Virajda frene Basilir mi?​

Virajda frene Basilir mi?
Viraj içerisinde kesinlikle frene basılmaz. Viraj dönerken aracın arka kısmı savrulursa ne yapabiliriz? Yağış ve mıcır nedeniyle kayganlaşmış yolda bir viraja girildiğinde merkezkaç kuvveti nedeniyle aracın arkası savrulmaya başlayacaktır.

Virajlı yol nedir?​

bir yolun kıvrıldığı yer, dönemeç.
 
Araba virajda neden savrulur sorusu, sürücülerin sıkça merak ettiği bir konudur. Araç virajda savrulma eğilimindeyken merkezkaç kuvvetinden bahsedilir. Merkezkaç kuvveti, aracın arka kısmını direksiyonun aksi yönünde itmeye çalışır. Yani sürücü virajı düzgün şekilde alabilmesi için dikkatli olmalı ve savrulmayı engellemek için uygun önlemleri almalıdır.

Viraja giriş yaparken dikkat edilmesi gereken noktalar arasında hız kontrolü büyük önem taşır. Eğer viraja hızlı girilmişse, frene basmak yerine gaz pedalından ayağınızı çekmek ve hızı yavaşlatmak daha doğru bir hareket olacaktır.

Sağa viraja girerken, mümkün olduğunca uzak bir noktayı görebilmek önemlidir. Bu nedenle aracı virajın iç kısmından uzaklaştırarak ilerlemek doğru bir yaklaşım olacaktır.

"Viraj atmak" terimi, aslında yüksek alışma gücüne sahip kişilerin yapabileceği bir eylemi ifade eder. Ancak dilimizde genellikle bir virajı dönme eylemini ifade etmek için kullanılır.

Frene basmak, virajda aracın savrulmasına neden olabilir. Özellikle zemin kaygan olduğunda viraja girdiğinizde aracın direksiyonu dönmüyorsa ve kaymaya başlıyorsa, frene basmak yerine tekerleklerin kaydığı yöne karşı direksiyon çevirerek aracın yönünü düzeltmek daha doğru olacaktır.

Virajda gaz vermek sürüş dinamiğini değiştirebilir ve aracın kararlılığını arttırabilir. Gaz vererek viraja girmek, amortisörlerin daha iyi oturmasını sağlayarak gereksiz hareketleri engelleyebilir.

Viraj dönerken ideale en yakın sürüş çizgisi genellikle "dıştan gir - içe kapan - tekrar dışa açıl" şeklinde olmalıdır. Yani virajı dıştan dönmek, doğru bir yaklaşım olacaktır.

Virajda frene basmanın araca olumsuz etkileri olabilir. Özellikle kaygan zeminlerde aniden frene basmak, tekerleklerin bloke olmasına ve aracın kontrolünü kaybetmesine yol açabilir.

Virajlar genellikle uygun hız ve viteste dönülmelidir. Virajın dönüm noktasında uygun vites seçimi ve hız kontrolü önemlidir.

Viraj içinde gaza basılması durumu, virajı güvenli bir şekilde döndükten ve aracın yönünü düzelttikten sonra yapılmalıdır. Hızınıza bağlı olarak ağırlık transferi yaşandığı için doğru zamanda ve doğru miktarda gaz vermek önemlidir.

"Viraj" kelimesi bir yolun kıvrıldığı yer veya dönemeç anlamına gelir.

Virajda aracı kontrol altında tutmak ve savrulmayı önlemek için frene basmak yerine diğer teknikleri kullanmak daha doğru olacaktır. Merkezkaç kuvveti nedeniyle aracın arkasının savrulmaması için viraja giriş ve çıkış noktalarında dikkatli olunmalıdır.

"Virajlı yol" terimi, bir yolun kıvrıldığı yer veya dönemeç anlamına gelir. Bu tür yollarda sürücülerin dikkatli olması ve virajları doğru şekilde alması önemlidir.
 
Geri
Üst