AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Otantik yontem nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
138.552
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Otantik yöntem nedir?​

Abstract. ZET: Otantik değerlendirme geleneksel norm-referanslı (bağıl) değerlendirmeye alternatif olarak sunulmuş kriter referanslı değerlendirme yöntemlerinden biridir. Öğrenci merkezli, formatif öğeler içermesi itibariyle dikkat çekmiş ve zaman zaman uygulanabilirliği birçoklarıi tarafindan tartışılmıştır.

Otantik değerlendirme teknikleri nelerdir?​

Otantik değerlendirmenin en etkili yolu, çoklu öğrenme yöntemlerini ve farklı türdeki becerilerin bir arada kullanılmasını içermektedir. Araştırmalar, otantik değerlendirmenin öğrencinin üst düzey bilişsel becerilerinin gelişimi üzerinde etkisi olduğunu göstermektedir.

Otantik öğretim nedir?​

Otantik öğretim nedir?
Eğitimde otantik öğrenme , öğrencilerin gerçek dünya problemlerini ve öğrenciyle ilgili projeleri içeren bağlamlarda kavramları ve ilişkileri keşfetmelerine, tartışmalarına ve anlamlı bir şekilde yapılandırmalarına olanak tanıyan bir öğretim yaklaşımıdır.

Otantik Öğrenme yaşantısı nedir?​

Otantik Öğrenme yaşantısı nedir?
Otantik öğrenme; merkezde otantik görevlerin olduğu, öğretmenin rehberliğinde, öğrencileri araştırma ve sorgulamaya teşvik eden, öğrencilere sosyal söylemler için fırsatlar oluşturan ve sorunlarının çözümü için öğrencilere yeterli kaynaklar sunan bir öğrenme yaklaşımıdır.

Otantik Düşünme Nedir?​

Otantik olmak; kendi içsel yaşantılarına karşı açık olmak ve dış dünyadan gelen etkileri kendi içsel yaşantılarına göre düzenlemek demektir. Otantik kişi; öncelikle kendisini iyi tanır, başkalarının ve içine girdiği koşulların farkında olarak kendini nasıl ifade edeceğini özgürce seçer.

Otantik yapılandırmacılık nedir?​

Yapılandırmacı öğrenme ortamında, öğrencilere otantik deneyimleri sayesinde önceki bilgi ve anlayışlarına bağlı olarak yeni bilgi ve anlayış oluşturmaları için olanaklar sunulur. Öğrencilerin gerçek yaşamla ilgili problemlerle uğraşmalarına izin verilir.

Otantik öğrenme bileşenleri nelerdir?​

Otantik öğrenme bileşenleri nelerdir?
Otantik öğrenmenin otantik bağlam, otantik etkinlik, uzman performansı, çoklu bakış açısı ve roller, işbirliği (collaboration), yansıtma (reflection), açık bir şekilde dile getirme (articulation), birebir yetiştirme ve yapılandırılmış destek (coaching and scafolding), otantik değerlendirme olmak üzere 9 bileşeni vardır …

Öz düzenlemeli öğrenme ne demek?​

Öz düzenlemeli öğrenme ne demek?
Öz-düzenlemeli öğrenme, kişinin kendisini tanıma işi ve kendi kendine öğrenebilmesi yolunda kullanabildiği her türlü işlem, teknik, taktik ve strateji olarak tanımlanabilir. Yani kendi amaçlarını belirleme ve bu yolda kendi çalışma prensipleri doğrultusunda bilişsel olarak kendini motive etme işidir.

Otantik ilişki nedir?​

Kısacası otantiklik, başka insanlar tarafından algılanabilecek, kendine karşı dürüst olma duygusu, bireyin gerçek benliğinin farkındalığı, kendine bağlılık ve kendini ifade etme öğesine sahiptir (Chan vd., 2005). Otantik olmak olduğun gibi davranabilmektir.
 
Otantik yöntem, geleneksel norm-referanslı (bağıl) değerlendirmeye alternatif olarak sunulan kriter referanslı bir değerlendirme yaklaşımıdır. Öğrenci merkezli ve formatif öğeler içeren bu yöntem, öğrencilerin gerçek dünya problemlerini keşfetmelerini, tartışmalarını ve yapılandırmalarını sağlar. Otantik değerlendirme yöntemleri, öğrencilerin üst düzey bilişsel becerilerini geliştirmeye yardımcı olur ve çeşitli öğrenme teknikleri ve becerilerin bir arada kullanılmasını teşvik eder.

Otantik öğretim ise öğrencilerin gerçek dünya problemleri ve öğrencilerle ilgili projeler içeren bağlamlarda kavramları keşfetmelerine olanak tanıyan bir öğretim yaklaşımıdır. Öğrencilere araştırma ve sorgulamayı teşvik ederken sosyal etkileşimler için fırsatlar sunar ve sorunları çözmeleri için gerekli kaynakları sağlar.

Otantik öğrenme yaşantısı, otantik görevlerin merkezi olduğu, öğrencileri araştırmaya teşvik eden, öğretmen rehberliğinde sosyal etkileşim fırsatları sunan ve öğrencilere yeterli destek sağlayarak öğrenme sürecini yapılandıran bir yaklaşımdır.

Otantik düşünme ise bireyin kendi içsel yaşantılarına açık olması ve dış dünyadan gelen etkileri kendi içsel yaşantılarına göre düzenlemesi olarak tanımlanır. Otantik olan birey, kendini iyi tanır ve nasıl ifade edeceğini özgürce seçer.

Otantik yapılandırmacılık ise öğrencilere önceki bilgi ve anlayışlarına bağlı olarak yeni bilgi ve anlayış oluşturmaları için otantik deneyimler sunarak gerçek yaşam problemleriyle uğraşmalarını teşvik eden bir yaklaşımdır.

Otantik öğrenme bileşenleri arasında; otantik bağlam, etkinlik, uzman performansı, çoklu bakış açısı ve roller, işbirliği, yansıtma, açık bir şekilde ifade etme, birebir yetiştirme ve yapılandırılmış destek, otantik değerlendirme bulunmaktadır.

Öz-düzenlemeli öğrenme ise kişinin kendi amaçlarını belirleyerek, kendi çalışma prensipleri doğrultusunda kendi kendine öğrenebilmesi için kullanabileceği işlemler, teknikler, taktikler ve stratejileri içerir.

Otantik ilişki ise bireyin kendine karşı dürüst olma duygusuyla, gerçek benliğinin farkında olarak kendini ifade etme ve başkalarıyla olan ilişkilerinde doğal olma durumunu ifade eder.
 
Geri
Üst