SoruCevap
Yeni Üye
- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 350.999
- Çözümler
- 1
- Tepkime puanı
- 17
- Puan
- 308
- Yaş
- 36
osmanlı imparatorluğunda deniz yolu ulaşımı nasıldı - osmanlıda deniz yolu ulaşımı hakkında - osmanlıda ulaşım - deniz yolu ulaşımı osmanlıda nasıldı
Anadolu ilk çağlardan beri transit ticaretinin yoğun olduğu bir bölgeydi. Bu bakımdan ülke içindeki hareketlilik deniz ulaşımını gerekli kılıyordu. Kuzey ve Güney Anadolu limanlarıyla Kırım Avrupa Mısır ve Suriye limanları arasında Selçuklular döneminden beri hareketlilik görülüyordu. Karadeniz ticari açıdan olduğu kadar savaş malzemesi ve asker sevki bakımından da önem taşıyordu. Macarristan'da savaşan ordunun demir ve gülle ihtiyacı İran'daki ordu için Tuna buğdayı Trabzon limanından sevkediliyordu. Anadolu'da üretilen mallar da Karedeniz'in kuzeyindeki Azak Kefe Akkirman limanlarına taşınıyordu. Bu limanlar Arasında İtalyan gemiciler de faaliyet halindeydi. Orta Asya'dan başlayıp İran üzerinden Kafkasya'ya ulaşan ticaret malları buradan Balkanlar'a deniz yoluyla taşınıyordu. Oradan da Venedik'e ulaştırılıyordu. Doğudan gelen yolların ikincisi İran üzerinden Suriye'ye üçüncüsü ise Hint Denizi ve Basra Körfezi yoluyla yine Suriye'ye yahut Kızıldeniz üzerinden iskenderiye'ye ulaşıyordu. Osmanlılar 16. yüzyılda Akdeniz'in en güçlü donanmasıana sahip olmuşlardı. Bu sayede iç ve dış ticarette önemli bir güvenlik unsuru oluşmuştu. Böylece Osmanlı barışı meydana gelmişti. Bu gelişme üzerine Batılılar Ümit Burnu'nu dolaşarak Hindistan'a giden yeni bir deniz yolu bulmaya mecbur kalmışlardı. Osmanlı ülkesinde nehir ulaşımı da önem taşıyordu. Tuna Fırat ve Dicle gibi büyük nehirler bölgeler arası mal taşımacılığı bakımından işlek ticaret yolları halindeydi.
Anadolu ilk çağlardan beri transit ticaretinin yoğun olduğu bir bölgeydi. Bu bakımdan ülke içindeki hareketlilik deniz ulaşımını gerekli kılıyordu. Kuzey ve Güney Anadolu limanlarıyla Kırım Avrupa Mısır ve Suriye limanları arasında Selçuklular döneminden beri hareketlilik görülüyordu. Karadeniz ticari açıdan olduğu kadar savaş malzemesi ve asker sevki bakımından da önem taşıyordu. Macarristan'da savaşan ordunun demir ve gülle ihtiyacı İran'daki ordu için Tuna buğdayı Trabzon limanından sevkediliyordu. Anadolu'da üretilen mallar da Karedeniz'in kuzeyindeki Azak Kefe Akkirman limanlarına taşınıyordu. Bu limanlar Arasında İtalyan gemiciler de faaliyet halindeydi. Orta Asya'dan başlayıp İran üzerinden Kafkasya'ya ulaşan ticaret malları buradan Balkanlar'a deniz yoluyla taşınıyordu. Oradan da Venedik'e ulaştırılıyordu. Doğudan gelen yolların ikincisi İran üzerinden Suriye'ye üçüncüsü ise Hint Denizi ve Basra Körfezi yoluyla yine Suriye'ye yahut Kızıldeniz üzerinden iskenderiye'ye ulaşıyordu. Osmanlılar 16. yüzyılda Akdeniz'in en güçlü donanmasıana sahip olmuşlardı. Bu sayede iç ve dış ticarette önemli bir güvenlik unsuru oluşmuştu. Böylece Osmanlı barışı meydana gelmişti. Bu gelişme üzerine Batılılar Ümit Burnu'nu dolaşarak Hindistan'a giden yeni bir deniz yolu bulmaya mecbur kalmışlardı. Osmanlı ülkesinde nehir ulaşımı da önem taşıyordu. Tuna Fırat ve Dicle gibi büyük nehirler bölgeler arası mal taşımacılığı bakımından işlek ticaret yolları halindeydi.