AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Ortaöğretim Kurumlari Yönetmeliği 37 Maddesi Nedir?

SoruCevap

Yeni Üye
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
350.999
Çözümler
1
Tepkime puanı
17
Puan
308
Yaş
36
Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği 37. Maddesi Nedir? Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği 37. maddesi, öğrencilerin devamsızlık durumlarını düzenleyen bir hükümdür. Bu maddeye göre, öğrencilerin devamsızlık yapmaları durumunda belirli bir süre içerisinde mazeretlerini bildirmeleri gerekmektedir. Aksi takdirde, devamsızlık süresi 10 günü aşan öğrencilerin durumu değerlendirilir ve gerekli işlemler yapılır. Yönetmeliğe göre, öğrencilerin devamsızlık yapmaları durumunda velilerine bilgi verilir ve gerekli önlemler alınır. Devamsızlık durumu düzenli olarak takip edilir ve gerektiğinde gerekli yaptırımlar uygulanır. Bu madde, öğrencilerin düzenli bir şekilde okula devam etmelerini sağlamak amacıyla oluşturulmuştur.
İçindekiler

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği 37. Maddesi Nedir?​

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 37. maddesi, ortaöğretim kurumlarının yönetim ve işleyişiyle ilgili düzenlemeleri içeren bir maddedir. Bu madde, ortaöğretimdeki eğitim-öğretim sürecini yönetmek ve düzenlemek amacıyla oluşturulmuştur.

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği 37. Maddesi Hangi Konuları Kapsar?​

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 37. maddesi, aşağıdaki konuları kapsamaktadır:
Ortaöğretim kurumlarının yönetim organları ve görevleri
Okul müdürünün yetki ve sorumlulukları
Öğretmenlerin görevleri ve sorumlulukları
Öğrenci disiplin hükümleri
Öğrenci devamsızlığı ve izinleri
Öğrenci başarı değerlendirmesi
Okul yönetimi ve idaresine ilişkin diğer hususlar

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nde Öğretmenlerin Görev ve Sorumlulukları Nelerdir?​

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne göre öğretmenlerin görev ve sorumlulukları şunlardır:
Öğrencilerin eğitim-öğretim ihtiyaçlarını karşılamak
Ders programını uygulamak ve derslerin işlenişini planlamak
Öğrencilerin başarı düzeylerini değerlendirmek
Öğrencilere rehberlik etmek ve danışmanlık yapmak
Okul yönetimiyle işbirliği yapmak
Öğrenci velileriyle iletişim halinde olmak

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nde Öğrenci Devamsızlığı ve İzinleri Nasıl Düzenlenmiştir?​

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne göre öğrenci devamsızlığı ve izinleri aşağıdaki şekilde düzenlenmiştir:
Öğrencilerin devamsızlık yapmaları durumunda, velileri tarafından okula yazılı mazeret bildirimi yapılması gerekmektedir.
Öğrencilerin yıllık izinleri, velilerin talepleri ve okul yönetiminin onayı doğrultusunda verilmektedir.
Öğrencilerin devamsızlık süreleri, öğrenci başarılarını etkileyebilir ve öğrenciye disiplin cezası uygulanabilir.

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nde Öğrenci Başarı Değerlendirmesi Nasıl Yapılır?​

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne göre öğrenci başarı değerlendirmesi aşağıdaki şekilde yapılmaktadır:
Öğrencilerin başarı düzeyleri, dönem sonu sınavları, projeler, ödevler ve performans görevleri gibi çeşitli değerlendirme yöntemleriyle ölçülmektedir.
Öğrencilerin derslerdeki aktif katılımı, ödevlerini zamanında yapması ve sınıf içi performansı da değerlendirme kriterleri arasında yer almaktadır.
Öğrencilerin başarı düzeyleri, not sistemi kullanılarak puanlandırılmakta ve bu puanlar not ortalamalarına yansımaktadır.

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nde Okul Yönetimi ve İdaresine İlişkin Hangi Hususlar Düzenlenmiştir?​

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne göre okul yönetimi ve idaresine ilişkin aşağıdaki hususlar düzenlenmiştir:
Okul müdürünün yetki ve sorumlulukları belirlenmiştir.
Okul müdürü, öğretmenler ve diğer personel arasında koordinasyonu sağlamakla görevlidir.
Okul yönetimi, öğrenci disiplini, öğrenci velileriyle iletişim ve okul etkinliklerinin düzenlenmesi gibi konularda sorumluluk taşır.
Okul yönetimi, öğrencilerin güvenliği ve sağlığı için gerekli önlemleri almakla yükümlüdür.

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nde Öğrenci Disiplin Hükümleri Nelerdir?​

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne göre öğrenci disiplin hükümleri aşağıdaki şekildedir:
Öğrenciler, okul içinde ve dışında disiplin kurallarına uymak zorundadır.
Öğrencilerin disiplin ihlali yapmaları durumunda, okul yönetimi tarafından uyarma, kınama, geçici çıkarma gibi disiplin cezaları uygulanabilir.
Ciddi disiplin ihlalleri durumunda ise öğrenci, disiplin kuruluna sevk edilerek daha ağır cezalar alabilir.

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne Göre Okul Müdürünün Yetki ve Sorumlulukları Nelerdir?​

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne göre okul müdürünün yetki ve sorumlulukları şunlardır:
Okulun genel yönetiminden sorumlu olmak
Öğretmenler ve diğer personel arasında koordinasyonu sağlamak
Okul bütçesini hazırlamak ve kullanmak
Öğrenci devamsızlığı ve izinleriyle ilgili işlemleri yürütmek
Okulun fiziki ve teknik donanımını düzenlemek ve bakımını sağlamak

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne Göre Öğrencilerin Eğitim-Öğretim İhtiyaçlarını Kim Karşılar?​

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne göre öğrencilerin eğitim-öğretim ihtiyaçlarını öğretmenler karşılar. Öğretmenler, öğrencilerin derslerdeki başarılarını artırmak ve onlara rehberlik etmek için çaba gösterirler. Ayrıca, öğrencilerin kişisel gelişimlerine katkıda bulunmak ve onları geleceğe hazırlamak da öğretmenlerin sorumluluğundadır.

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne Göre Öğrenci Devamsızlığı Ne Zaman Sorun Olur?​

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne göre öğrenci devamsızlığı, düzenli bir eğitim-öğretim sürecinin sağlanması açısından önemlidir. Öğrencilerin sürekli olarak devamsızlık yapmaları, derslerdeki başarılarını olumsuz etkileyebilir ve eğitimlerini aksatabilir. Bu nedenle, öğrencilerin devamsızlık yapmaları durumunda, velileri tarafından okula mazeret bildirimi yapılması önemlidir. Ayrıca, öğrenci devamsızlığına yönelik disiplin hükümleri de uygulanabilir.

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne Göre Öğrenci Başarı Değerlendirmesi Neden Önemlidir?​

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne göre öğrenci başarı değerlendirmesi, öğrencilerin derslerdeki performanslarını ve başarı düzeylerini ölçmek amacıyla yapılır. Bu değerlendirme, öğrencilerin hangi konularda güçlü olduğunu ve hangi konularda zayıf olduğunu belirlemek için önemlidir. Ayrıca, öğrencilerin eksikliklerini tespit etmek ve onlara destek sağlamak için de kullanılır. Öğrenci başarı değerlendirmesi, öğretmenlerin ders programını planlaması ve öğrencilere rehberlik etmesi için de önemli bir araçtır.

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne Göre Öğrenci Disiplin Hükümleri Neden Önemlidir?​

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne göre öğrenci disiplin hükümleri, düzenli bir eğitim-öğretim ortamının sağlanması açısından önemlidir. Disiplin hükümleri, öğrencilerin okul içinde ve dışında davranışlarını düzenlemek ve disiplinli bir öğrenme ortamı oluşturmak amacıyla uygulanır. Bu hükümler, öğrencilerin kurallara uymalarını ve olumsuz davranışlardan kaçınmalarını sağlar. Ayrıca, disiplin cezaları, öğrencilerin sorumluluk bilincini geliştirmek ve gelecekteki yaşamlarında başarı elde etmelerine yardımcı olmak amacıyla da kullanılır.

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne Göre Öğretmenlerin Görev ve Sorumlulukları Neden Önemlidir?​

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne göre öğretmenlerin görev ve sorumlulukları, öğrencilerin eğitim-öğretim sürecini yönetmek ve düzenlemek için belirlenmiştir. Öğretmenler, öğrencilerin derslerdeki başarılarını artırmak ve onlara rehberlik etmekle sorumludur. Ayrıca, öğrencilerin kişisel gelişimlerine katkıda bulunmak ve onları geleceğe hazırlamak da öğretmenlerin görevleri arasındadır. Öğretmenlerin görev ve sorumlulukları, öğrencilerin başarılı bir eğitim almasını sağlamak ve onları yetişkinliğe hazırlamak amacıyla önemlidir.

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne Göre Okul Yönetimi ve İdaresi Neden Önemlidir?​

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne göre okul yönetimi ve idaresi, okulların düzenli bir şekilde yönetilmesi ve işlerlik kazanması için önemlidir. Okul yönetimi, öğrenci disiplini, öğretmenlerin koordinasyonu, veli iletişimi ve okul etkinliklerinin düzenlenmesi gibi konularda sorumluluk taşır. Ayrıca, okul yönetimi, öğrencilerin güvenliği ve sağlığı için gerekli önlemleri almakla yükümlüdür. Okul yönetimi ve idaresi, öğrencilerin sağlıklı bir eğitim-öğretim süreci geçirmelerini sağlamak ve okulun amaçlarına ulaşmasına yardımcı olmak amacıyla önemlidir.

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne Göre Öğrenci Devamsızlığı ve İzinleri Nasıl Düzenlenmiştir?​

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne göre öğrenci devamsızlığı ve izinleri aşağıdaki şekilde düzenlenmiştir:
Öğrencilerin devamsızlık yapmaları durumunda, velileri tarafından okula yazılı mazeret bildirimi yapılması gerekmektedir.
Öğrencilerin yıllık izinleri, velilerin talepleri ve okul yönetiminin onayı doğrultusunda verilmektedir.
Öğrencilerin devamsızlık süreleri, öğrenci başarılarını etkileyebilir ve öğrenciye disiplin cezası uygulanabilir.

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nde Öğrenci Başarı Değerlendirmesi Nasıl Yapılır?​

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne göre öğrenci başarı değerlendirmesi aşağıdaki şekilde yapılmaktadır:
Öğrencilerin başarı düzeyleri, dönem sonu sınavları, projeler, ödevler ve performans görevleri gibi çeşitli değerlendirme yöntemleriyle ölçülmektedir.
Öğrencilerin derslerdeki aktif katılımı, ödevlerini zamanında yapması ve sınıf içi performansı da değerlendirme kriterleri arasında yer almaktadır.
Öğrencilerin başarı düzeyleri, not sistemi kullanılarak puanlandırılmakta ve bu puanlar not ortalamalarına yansımaktadır.

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne Göre Okul Yönetimi ve İdaresine İlişkin Hangi Hususlar Düzenlenmiştir?​

Ortaöğretim Kur

Ortaöğretim Kurumlari Yönetmeliği 37 Maddesi Nedir?​

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği 37. Maddesi Nedir?
37. Madde: Ortaöğretim kurumlarında öğrenci başarısının değerlendirilmesi ve notlandırma esasları belirlenir.
37. Madde: Öğrencilerin başarı düzeyleri, yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlarla belirlenir.
37. Madde: Öğrencilerin devamsızlık durumu, sınavlara katılım ve ödevler göz önünde bulundurularak değerlendirilir.
37. Madde: Öğrencilerin notları, dönem sonu başarı puanına dönüştürülerek belirlenir.
37. Madde: Ortaöğretim kurumlarında yapılan sınavlar, öğrencilerin performansını yansıtmalıdır.


37. Madde: Öğrencilerin başarı durumları, yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlarla belirlenir.
37. Madde: Sınavlarda öğrencilerin devamsızlık, disiplin ve etik kurallara uyumu da değerlendirilir.
37. Madde: Ortaöğretim kurumlarında yapılan sınavlar, öğrencilerin notlandırılmasında önemli bir rol oynar.
37. Madde: Öğrencilerin notları, dönem sonu başarı puanına dönüştürülerek belirlenir.
37. Madde: Öğrencilerin başarı düzeyleri, sınavlar ve ödevlerle değerlendirilir.
 
Geri
Üst