On atesleme nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
264.936
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Ön ateşleme nedir?​

Ön ısıtıcı fişleri veya kızdırma bujisi, dizel motorun silindirlerini çalıştırmadan önce önceden ısıtan bir cihazdır. Çalıştırmada termal difüzyonun azaltılması, aracın çalıştırılmasını kolaylaştırır.

Ön ısıtma ne demek?​

Fakat dizel motorun soğukken ilk çalıştırılmasında, hem motor hem de emilen hava soğuk olduğundan, sıkıştırma sonunda hava-yakıt karışımı yeterince ısınamaz ve motor çalışmaz (ya da çok zor çalışır), bunu önlemek için dizel motorlarda kızdırma bujileri (glow plug) kullanılır. Bu sisteme ön ısıtma sistemi denir.
Ön ısıtma ikaz lambası neden yanar?
Soğuk havalarda dizel araçların motorları üzerinden daha sağlıklı bir şekilde çalışmasına olanak tanır. Özellikle yaşanabilecek olası sorunlar kızdırma bujisi ikaz ışığı yanıp sönmesi ile anlaşılır. Böyle durumlarda birtakım nedenlerden dolayı ısıtma bujisinde sorun olduğu ve çalışmadığı görülür.

Ön ısıtma bujileri ne işe yarar?​

Kızdırma bujisi nedir denildiğinde, dizel motorlu araçlar için ilk çalıştırmada soğuk olan yanma odasını ısıtan ve aracın çalışmasını sağlayan bir ısıtıcı parçası diyebiliriz. Aracın çalışmaması ya da sürüş sırasında araçta daha önce yaşamadığınız sorunlarla karşılaşmanız arıza belirtileri olarak gösterilmektedir.

Ön ısıtma bujileri arızası nedir?​

Ön Isıtma Bujileri Hatası Dizel araçlarda özellikle sabahları motor soğukken zor çalışıyorsa, hiç çalışmıyorsa ya da sarsıntılı-vuruntulu çalışıp motor ısınınca normale dönüyorsa, ilk çalıştırmada beyaz duman atıyorsa kızdırma bujilerinin bir ya da bir kaçında arıza vardır.
Kızdırma bujisi tek değişir mi?
Kızdırma Bujisi Tek Değiştirilir Mi? Her silindir için ayrı ayrı olan kızdırma bujileri genellikle tek tek bozulan parçalardır. Parçanın arızası sonucu elektrik geçişi olmadığında araç arıza lambası yakar. Genellikle servisler ve ustalar tarafından diğer bujilerde arıza olmasa dahi tamamının değişimi önerilir.

Ön ısıtma neden yapılır?​

Ön ısıtma işlemi ani soğumanın önüne geçer ve ısı tesiri altındaki bölgede daha sünek bir tane yapısı (perlitik) oluşumunu sağlar. Ayrıca malzeme üzerindeki büzülme gerilimini sınırlandırır ve martenzitik yapı oluşumunu azaltır.

Isıtma bujisi arızası nasıl giderilir?​

Arızanın giderilmesi için ısıtma bujileri sökülür. dışarı alınan ısıtma bujilerine ayrı ayrı 12 volt elektrik verilir. Bir süre beklenir. Olması gereken durum ısıtma bujilerinin uç kısımlarının ısınıp kızmasıdır. Isınmayan bujinin değişimi gereklidir.
Isıtma bujisi arızası kaç para?
Isıtma bujisi değişimi için vereceğiniz işçilik gittiğiniz servise göre değişiklik gösterebilir. Ortalama alınan işçilik; 50-200 ₺ arasındadır.

Kızdırma buji ömrü ne kadar?​

Sadece dizel araçlarda bulunan bu parça, ortalama her 30 bin km’de bir değiştirilir. Ancak burada kullanım sıklığı da büyük bir belirleyicidir. O nedenle kontrol edilmeden değişim yapılmamalıdır. Zira, 30 bin km’yi aştığı halde işlevini sorunsuz yerine getiren bir kızdırma bujisi de olabilir.

Kızdırma bujisi ne kadara değişir?​

Isıtma bujisi değişimi için vereceğiniz işçilik gittiğiniz servise göre değişiklik gösterebilir. Ortalama alınan işçilik; 50-200 ₺ arasındadır. Türkiye’de en çok tercih edilen otomobillerin bazılarının ısıtma bujisi fiyatları aşağıdaki gibidir.
Kaynak öncesi gerçekleştirilen ön ısıtmanın amacı nedir?

Hangi döküm potasında ön ısıtma işlemi yapılır?​

Endüksiyon ocaklı dökümhanelerin çoğu; ön ısıtma sıcaklığını, kurutma sıcaklığının üzerinde seçmektedir. Demir dökümhaneleri genel olarak 300-750°C arasındadır.
 
Geri
Üst