AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Olumlu sinif ortami nasil olmali?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Olumlu sınıf ortamı nasıl olmalı?​

Olumlu bir sınıf ortamı yaratabilmek için, öğretmenlerin sınıf kurallarını belirlemesi ve bunları öğrencilere duyurması, istenmeyen öğrenci davranışlarını kontrol etmesi gerekir. Sınıf kuralları, öğrencilerin okul ve sınıf içindeki davranışlarını düzenler, benzer ve istendik davranışta bulunmalarını sağlar.

Okulun güvenli bir ortam olması neden önemlidir?​

Güvenli bir okul, eğitim-öğretimin korkudan, şiddetten ve kaygıdan uzak, hoş bir ortamda gerçekleştirilebileceği bir yerdir. Böyle bir ortam, her öğrenci için özen ve kabul duygusunun hakim olduğu eğitimsel bir iklim sağlar. Öğrencilerin akademik başarısını en üst düzeye çıkarmak.
Okul ve çevresinde risk oluşturabilecek durum ve ortamlar nelerdir?
Okul güvenliğini olumsuz etkileyen etmenlerin başında vandalizm, şiddet, zorbalık, akran zorbalığı, siber akran zorbalığı, ekonomik şiddet, hırsızlık, bağımlılık, teknoloji ve internet bağımlılığı gibi olaylar gelir. Okul ortamını güvensiz kılan bu etmenler öğrenciler için kaygı, korku ve güvensizlik hissi yaratır.
Güvenli eğitim ortamı nedir?
Güvenli okul, eğitimin korku, şiddet ve kaygıdan uzak, güvenli bir ortamda gerçekleştirildiği okuldur. Öğrencilerin okulda karşılaşabilecekleri güvenlik risklerine karşı güvenli bir çevrede yaşatılmaları hedeflenir.”

Olumlu okul iklimi nedir?​

Bir okulda olumlu iklimin olması o okulun misyon duygusuna sahip olduğunu ve dış etkenlere karşı kendini koruduğunu açıkça söyler. Sağlıklı ve olumlu okul iklimi öğrenci başarısını olumlu anlamda artırır, morali en üst seviyeye çeker, çalışma ve olumlu öğrenme koşullarını üst düzeye çıkarır (Wei, 2003).

Okul iklimi kuramı nedir?​

Okul iklimi teorisi okulun sağlıklı ve açık bir iklime sahip olmasıyla okulun güvenliği arasında doğru bir ilişki olduğunu kabul eder. Okul ne kadar sağlıklı ve açık bir iklime sahipse o derece güvenli bir okuldur. Okulda olumsuz bir iklimin varlığı söz konusu ise, bu okulun güvenliği de o derecede zayıf olacaktır.
Güvenli okul Projesi Nedir?
Güvenli okul projesi, daha kaliteli bir eğitim öğretim için; öğrenci ve öğretmenlerin kendilerini güvende hissedeceği, fiziksel ve çevresel olarak okulların korunaklı hale getirilmesi amacıyla oluşturulmuş bir projedir.
Okulda tehlikeli olabilecek durumlar nelerdir?
Yazar Mehmet Yaşar Durukan, eğitim kurumlarında çocukların ölümüne, yaralanmasına ve engelli kalmasına neden olan başlıca kaza ve olaylar hakkında şu bilgileri verdi:
önlerinde araç hız kesicilerin konulmasının sağlanması. periyodik olarak kontrol edilmesi ve kapalı durumda bulundurulması. düşmeleri önlemek için zeminin buzlanmaya ve kaymalara karşı uygun araç gereçle temizlenmesi, gerekli uyarı işaretlerinin konulması ve tedbirlerin alınması.
Öğrencilerin size güvenmesini nasıl sağlarsınız?
Dürüst ve samimi olduğumuzu hisseden öğrenci bize güvenecektir. Her zaman onların yanında olduğumuzu hissettirmek. Her ne olursa olsun, her ne yaparlarsa yapsınlar, onların yanında olduğumuzu bilmeliler. Hata da yapsalar bunu çekinmeden dürüstlükle bize ifade edebilmeliler.
Okul kültürü ve iklimi ne demek?
Okul iklimi, öğrencilerin, öğretmenlerin ve ebeveynlerin okul hakkında sahip oldukları bireysel deneyimleri ve duyguları ifade ederken, okul kültürü tipik olarak uzun vadeli fiziksel ve sosyal çevreye, aynı zamanda değerlere veya inançlara atıfta bulunuyor.

Okul iklimi nasıl sınıflandırılır?​

Okul iklimi, okuldan okula değişim gösteren, okul içi ve dışındaki tüm paydaşların (öğretmen, öğrenci, okul personeli ve veli) sosyal bağlarını ve ilişkilerini, okuldaki eğitsel ve yönetsel süreçlere katılımlarını, fiziksel ve duygusal güvenliklerini, organizasyon yapılarının toplam kalitesini ve karakterini yansıtan.
 
Geri
Üst