AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Olcmede ilk yapilmasi gereken nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
131.920
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Ölçmede ilk yapılması gereken nedir?​

Değerlendirmeye esas olacak kazanımların belirlenmesi. Değerlendirme amacının, düzeylerinin ve uygun yöntemlerin belirlenmesi. Uygun değerlendirme araçlarının belirlenmesi. Öğrenme kazanımlarının bütüncül olarak değerlendirilmesi.

Değerlendirme ölçütleri nelerdir?​

Değerlendirmenin kullanılan ölçüte göre türleri: Norm dayanaklı (Bağıl) değerlendirme: Ölçüt grup ortalaması gibi ölçme sonuçlarından çıkarılır. Bireyin değerlendirilmesinde grup performansı ya da sınıfın başarı ortalaması da dikkate alınarak yapılan değerlendirme bağıl değerlendirmedir.

Değerlendirmenin temel fonksiyonu nedir?​

Değerlendirmenin temel fonksiyonu nedir?
Öğrenme sürecinin ETKİLİLİĞİNİN ARTTIRILMASINI sağlar. Öğrencinin GELİŞİMİ hakkında bilgi verir. Değerlendirme, öğrenciye DAVRANIŞINI NASIL DEĞİŞTİRECEĞİ, NASIL GELİŞTİRECEĞİ hakkında bilgi verir. Değerlendirme, yeterince başarılı olan ÖĞRENCİYİ MOTİVE EDER.

Ölçme ve değerlendirme ölçüt nedir?​

Ölçme ve değerlendirme ölçüt nedir?
Değerlendirmenin öğeleri ölçme sonucu, ölçüt ve karardan oluşmaktadır. Ancak önce değerlendirmenin tanımına bakalım. Değerlendirme, ölçme sonuçlarının ölçütle karşılaştırılarak nitelik hakkında karar verilme sürecidir. Buradaki ölçüt, ölçme sonuçlarının karşılaştırılarak yorumlanmasına dayanak sağlayan kurallardır.

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri nelerdir?​

sıklıklarına göre kullandıkları ölçme-değerlendirme teknikleri ortalamalarına göre sırasıyla; sözlü, performans ödevi, gözlem, drama, proje ödevi, çoktan seçmeli soru-kısa cevaplı maddeler, öz değerlendirme, açık uçlu soru, tartışma, görüşme, portfolyo, kavram haritası, deney, rubrik, grup değerlendirme, poster, akran …

Geçerlik nedir kpss?​

Kapsam Geçerliği – Testi oluşturan soruların ölçülmek istenen davranışları ne derece yansıtabildiğiyle ilgilidir. Yani 10 konu içeren bir dersin sınavında 10 konuyla ilgili toplam 10 soru sorulması kapsam geçerliğinin olduğunu gösterir. !!! Bir testin kapsam geçerliliği iki ana yaklaşımla belirlenir.

Ölçme yapı geçerliği nedir?​

Ölçme yapı geçerliği nedir?
Yapı geçerliği, bir ölçme aracının ölçmeye çalıştığı özellik ile nasıl bir yapıyı ortaya koymaya çalışıyorsa o yapıyı gerçekten ölçebilmesidir. Yani hazırlanan testte ölçülmek istenen yapının bölümleri gerçekte neyi ölçmek istiyorsa uygulamada da onu ölçmelidir.

Geçerlik ve güvenilirlik nedir?​

Geçerlik ve güvenilirlik nedir?
Ölçülmek istenen şeyin ne derece doğru bir şekilde ölçüldüğü geçerlik kavramıyla ifade edilir. İkinci özellik ise, farklı durumlar da dâhil olmak üzere her kullanıldığında benzer sonuçları verebilmesi gerekir, bu da güvenirlik kavramıyla ifade edilir.
 
Ölçme ve değerlendirme süreçleri eğitim alanında oldukça önemlidir. Doğru ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin kullanılması, öğrencilerin başarılarını ve gelişimlerini doğru bir şekilde değerlendirmemize olanak tanır. Bu süreçlerin etkili olabilmesi için dikkat edilmesi gereken bazı konular bulunmaktadır. Ölçme ve değerlendirmenin başarılı olabilmesi için ilk yapılması gereken adım, değerlendirmeye esas olacak kazanımların belirlenmesidir. Değerlendirme amacının, düzeylerinin ve uygun yöntemlerin belirlenmesi de önemlidir. Ayrıca uygun değerlendirme araçlarının seçilmesi ve öğrenme kazanımlarının bütüncül olarak değerlendirilmesi gerekmektedir.

Değerlendirme sürecinde kullanılan ölçütler de önemlidir. Değerlendirmenin türleri arasında norm dayanaklı (bağıl) değerlendirme bulunmaktadır. Bu tür değerlendirmede ölçüt, grup performansı veya sınıfın başarı ortalaması gibi ölçütlere dayanarak yapılır. Bireyin değerlendirilmesinde grup performansı veya sınıfın başarı ortalaması da dikkate alınarak bağıl değerlendirme yapılabilir.

Değerlendirmenin temel fonksiyonları arasında öğrenme sürecinin etkililiğini arttırmak, öğrencinin gelişimi hakkında bilgi vermek, öğrenciye nasıl davranışlar değiştireceği ve geliştireceği konusunda yol göstermek ve yeterince başarılı olan öğrenciyi motive etmek yer almaktadır. Bu temel fonksiyonlar, değerlendirmenin önemini ve etkisini vurgular.

Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde ölçüt ise, ölçme sonuçlarının karşılaştırılarak yorumlanmasına dayanak sağlayan kuralları ifade eder. Ölçme ve değerlendirme öğeleri genellikle ölçme sonucu, ölçüt ve karardan oluşur. Değerlendirmede ölçme sonuçları ölçütlerle karşılaştırılarak nitelik hakkında karar verilir.

Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde kullanılan yöntemler de önemlidir. Farklı ölçme-değerlendirme teknikleri mevcuttur ve hangi yöntemin hangi durumda kullanılacağına dikkat edilmelidir. Bu teknikler arasında sözlü sınav, performans ödevi, gözlem, drama, proje ödevi, çoktan seçmeli sorular, öz değerlendirme, açık uçlu sorular, tartışma, görüşme, portfolyo, kavram haritası, deney, rubrik, grup değerlendirme, poster gibi farklı yöntemler bulunmaktadır.

Geçerlik ve güvenilirlik ise ölçüm ve değerlendirme süreçlerinde oldukça önemli kavramlardır. Geçerlik, ölçülmek istenen şeyin ne derece doğru bir şekilde ölçüldüğünü ifade ederken, güvenilirlik ise ölçüm aracının farklı durumlarda benzer sonuçları verebilmesi gerektiğini belirtir. Bu kavramlara dikkat edilerek yapılan ölçme ve değerlendirme süreçleri daha etkili ve güvenilir bir şekilde gerçekleştirilebilir.
 
Geri
Üst