AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Okul oncesinde egitim ortami nasil olmali?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Okul öncesinde eğitim ortamı nasıl olmalı?​

Okul öncesi eğitim kurumu bahçe içinde müstakil bir binada olmalıdır. 3-6 yaş düzeyinde sınıf ortamı yeterli olmayacağından mümkün olduğu kadar geniş mekanlar, mevsimine göre açık havada eğitim imkanı sağlamalıdır. Bina iyi ısınmalı, aydınlık ve ferah olmalıdır.

Çevre eğitiminin okul öncesi dönemde öğrenme ortamı nasıl olmalıdır?​

Çevre eğitimi okul öncesi programının her boyutuna dahil edilmelidir. 14. Çocuklar için en uygun öğrenme ortamının oyun olduğu düşünülmeli ve oyun bir öğrenme aracı olarak kullanılmalıdır. 15. Çocuğun doğal çevresiyle etkileşimi onun fiziksel, zihinsel ve duygusal katılımını sağlamayı kolaylaştırmalıdır.

Erken öğrenme Nedir?​

Erken öğrenme Nedir?
Erken öğrenme nedir? İnsanın yaşamının ilk 3 yılında beyninin en hızlı şekilde geliştiği ve öğrendiği kanıtlanmıştır. Bu önemli 3 yıl boyunca verilen destek ve ilgi çocuğun hayatı boyunca gelişimini ve öğrenmesini belirler. Erken öğrenme Erken Çocukluk Gelişiminin bilişsel (kognitif) yönüdür.

Anaokulu konumu nasıl olmalı?​

Anaokulu konumu nasıl olmalı?
Okul, şehir trafiğinden, sesten uzakta ve yeşiller içinde olmalı. İdeal olan okulun tek katlı olmasıdır. Eğer iki katlıysa güvenlik açısından merdienler geniş ve parmaklıklı olmalı. Okulda acil durumlar için mutlaka ilk yardım odası ve ilk yardım materyalleri olmalı.

Eğitim ortamında çocuk sayısı kaç olmalı?​

b) Bir gruptaki çocuk sayısının 10’dan az, 20’den fazla olmaması esastır. Ancak talep olması ve okulun imkânlarının yeterli olması hâlinde çocuk sayısı artırılabilir. Çocuk sayısı fazla olduğu takdirde ikinci grup oluşturulur. Ancak, her bir grubun azami çocuk sayısı dolmadan yeni grup oluşturulamaz.

Okul öncesi eğitim kurumları nelerdir?​

1) Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okul öncesi eğitim kurumları; a) Bağımsız anaokulları…2) Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu’na bağlı okul öncesi eğitim kurumları:
- a) Çocuk yuvaları
- b) Çocuk bakımevleri.
- c) Çocuk kulüpleri.
- d) Çocuk evleri.

Okul öncesi dönemde kullanılan çevre eğitimi yaklaşımları nelerdir?​

Okul öncesi dönemde kullanılan çevre eğitimi yaklaşımları nelerdir?
Çevre eğitiminde okul öncesi çocuklar için kullanılabilecek yaklaşımlar bulunmaktadır. Sevgi yaklaşımında amaç çocuğun çevre ile ilgili olumlu duygular geliştirmesi, sevmesidir. Tanıma yaklaşımında amaç çocuğun yaparak – yaşayarak çevreyi tanımasını sağlamaktır.

Çevre eğitimi Nasıl Olmalı ve çevre bilinci nasıl geliştirilir?​

Çevre eğitimi Nasıl Olmalı ve çevre bilinci nasıl geliştirilir?
Ağaçlandırma çalışmalarına çocukları dahil etmeliyiz; bu sayede ağaçların faydaları ve ormanların önemi daha kolay ve uygulamalı bir şekilde anlatılabilir. Çevre gezileri ve doğa yürüyüşleri düzenlenmeli. Çevre ile ilgili konuların oyunlaştırılarak çocuklara sevdirilmesi ve öğretilmesi çalışmaları yapılmalı.

Okul öncesi bahçesi nasıl olmalı?​

Beton veya taş zeminden daha yumuşak olan bu zemin türü de anaokulu bahçelerinde görülebilmektedir. Ayrıca bahçelerde, çocukların yalın ayak, toprakla temas edebilmeleri için bir alan olmalıdır. Vücuttaki statik elektriğin atılmasını sağlayan bu alan mutlaka her bahçede olmalıdır.

Anaokulu iç mekan özellikleri nasıl olmalı?​

İç Mekân Özellikleri Okul öncesi eğitim kurumlarında iç mekân düzenlemelerinde; kapılar, pencereler, yer döşemeleri, sıcaklık, soğukluk gibi öğeler önemli görülmektir. İç mekân düzenlemesi hususunda dikkat edilmesi gereken bir diğer unsur ise materyallerin sağlanmasıdır.

Türkiyede kaç tane okul var 2020?​

Türkiyede kaç tane okul var 2020?
İstatistiklerde, okul sayılarından öğrenci sayısına kadar birçok veri yer aldı. Bakanlığın verilerine göre, 2020-2021 döneminde toplam okul sayısı 67 bin 125 oldu. Bu sayı 2019-2020 döneminde 68 bin 589 idi. Devlet okullarının sayısı son dönemde 53 bin 620 iken, 2019-2020’de bu sayı 54 bin 715 idi.
 
Okul öncesinde eğitim ortamının konforlu ve güvenli olması, çocukların fiziksel, zihinsel ve duygusal gelişimlerine olumlu katkı sağlar. Burada paylaşılan bilgiler ışığında şu önerilerde bulunabiliriz:

- Eğitim kurumları, müstakil ve geniş bahçeli binalarda olmalıdır. Başta açık hava olmak üzere çocuklara geniş ve ferah mekanlar sunulmalıdır.
- Bina, iyi ısınmalı, aydınlık ve ferah olmalıdır. Çocukların rahatlıkla oyun oynayabileceği, öğrenebileceği ortamlar oluşturulmalıdır.
- Eğitim içeriği çocukların ilgi ve ihtiyaçlarına uygun olarak düzenlenmeli, oyun temelli öğrenmeye önem verilmelidir.
- Çevre eğitimi, okul öncesi programının ayrılmaz bir parçası olmalıdır. Çocuklara çevre ile etkileşim içinde oldukları pozitif ve bilinçli deneyimler yaşatılmalıdır.
- Eğitim kurumlarında çocuk sayısının 10 ile 20 arasında olması tercih edilir. Bu sayıdaki gruplar, çocukların bireysel gereksinimlerine daha iyi yanıt verebilir.
- Okul öncesi eğitim kurumları çeşitli türlerde olabilir. Devlet okulları ve özel kurumlar, çocuklara farklı seçenekler sunar.
- Eğitim kurumlarının iç mekan ve dış mekan düzenlemeleri, çocukların güvenliği ve konforu göz önünde bulundurularak planlanmalıdır.
- Çevre eğitimi ve çevre bilincinin geliştirilmesi için çeşitli etkinlikler düzenlenmeli, çocuklar doğal çevreleriyle etkileşim içinde olmaya teşvik edilmelidir.

Türkiye'deki okul sayıları hakkında verdiğiniz bilgi de önemlidir, bu da ülkedeki eğitim sisteminin genişliğini ve kapsamını göstermektedir. Eğitim kurumlarının sayısının artması, daha fazla çocuğun eğitim hizmetlerinden yararlanmasını sağlayabilir.
 
Geri
Üst