AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Okul disi ogrenme ortamlarinin onemi nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
139.774
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Okul dışı öğrenme ortamlarının önemi nedir?​

olarak yeni ortamlar, öğrencilerin sosyal ve özgüven becerilerinin gelişmesine de katkı sağlar. Diğer bir deyişle okul dışı öğrenme ortamları, öğrencilerin türlü gözlem ve keşifler yaparakilgi ve becerilerinin gelişimine olumlu katkısının yan sıra kişisel gelişimlerine de olumlu etkide bulunur.

Görerek öğrenme nedir?​

Görerek, gözlem yaparak ve okuyarak öğrenmenin baskın olduğu öğrenme biçimidir. Görsel tablolar, renkli bloklar, çeşitli görsel kompozisyonlar görsel öğrenme stiline hakim insanlara daha fazla hitap eder. Görselleri, beden dilinden yakalamak mümkündür.

Okul dışı öğrenme ortamlarının özellikleri nelerdir?​

Okul dışı öğrenme ortamlarının özellikleri nelerdir?
Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin gerçekleştirilebileceği; müzeler, bilim merkezleri, sanat merkezleri, tarihi ve kültürel mekanlar, kütüphaneler, doğal sit alanları ve ören yerleri, teknoparklar, ziyarete açık endüstriyel kuruluşlar, Okul Dışı Öğrenme Ortamlarıdır.

Okul dışı öğrenmenin etkileri nelerdir?​

Okul dışı öğrenmenin etkileri nelerdir?
Ders dışı etkinliklerin öğrencilerin, üst düzey düşünme becerileri, öğrenme motivasyonları ve akademik performansları üzerinde de olumlu etkileri olduğu görülmektedir (Hinck ve Brandell, 1999).

Öğrenmeyi etkileyen faktörler nelerdir maddeler halinde?​

Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler
- a)Türe Özgü Hazır Bulunuşluk. Organizmanın bir davranışı gerçekleştirebilmesi için gerekli sahip olması gerek donanıma denir.
- b) Genel Uyarılmışlık Hali. Dıştan gelen uyarıcıları alma durumudur.
- c) Transfer.
- d) Olgunlaşma.
- e) Dikkat.
- f) Fizyolojik Durum.
- g) Yaş Zeka Kaygı

Öğrenme süreci aşamaları kaç gruba ayrılır?​

Öğrenme bir deneyim sürecidir ve bu süreç dört evreden oluşur; Bilinçsiz-yetersizlik: Bilginin varlığından habersiz olunduğu ve o bilginin kullanılamadığı aşamadır. Bilinçli-yetersizlik: Bilginin varlığından haberdar olunduğu ancak bu bilginin kullanılamadığı aşamadır.

Bağlamsal öğrenme ne demek?​

Bağlamsal öğrenme ne demek?
Bağlam; herhangi bir olguda olaylar, durumlar, ilişkiler örgüsü olarak tanımlanmaktadır (TDK, 2017). Bağlamsal öğrenme ise öğrencilerin hangi yaşam bağlamları ile öğrendiğini anlamak için yapılan öğrenme süreci olarak tanımlanmıştır (Bern & Erickson, 2001).

Bağlam temelli öğrenme yaklaşımı nedir?​

Bağlam temelli öğrenme yaklaşımı nedir?
Bağlam temelli öğrenme yaklaşımı, günlük hayattaki bir olay veya sorundan yola çıkarak, öğrenilen bilgileri ihtiyaç haline getirmekte böylece kavram ve ilişkileri bu olay ve sorunların çözümünde araç olarak kullanmayı hedeflemektedir. Böylece günlük hayattaki olaylar ve biyolojik kavramlar arasındaki bağ kurulur.

Bağlam Temelli öğrenme nedir kpss?​

Bağlam temelli öğretim, öğrenciler için uygun gerçek yaşam bağlamlarında kavramların ve süreç becerilerinin öğretimde kullanılması olarak tanımlanmaktadır (Glynn & Koballa, 2005).

Okul dışı öğrenme ortamlarında gerçekleştirilen öğretimler öğrencilere ne tür özellikler kazandırabilir?​

Okul dışı öğrenme ortamlarında gerçekleştirilen etkinlikler, her öğrencinin kendi hızında bilgi edinmesine yardımcı olmakta, öğrenmeyi cesaretlendirmekte (Melber ve Abraham, 1999) ve okuldaki eğitimi desteklemektedir (Gerber, Marek ve Cavallo, 2001).

Ders dışı faaliyetler neler olabilir?​

Ders dışı faaliyetler neler olabilir?
Temel alanlar çerçevesinde yürütülen tüm aktivite, yarışma, tören, tanıtım günü, mezuniyet günü, yayın, müzik, halk oyunu, tiyatro, kampanya, ziyaret, gösteri, şenlik, şiir dinletisi, turnuva, konferans, panel, sempozyum, imza günü, fuar, sergi, kermes, gezi, proje hazırlama vb. sosyal etkinlikler okullarda yürütülen …
 
Okul dışı öğrenme ortamlarının önemi oldukça büyüktür. Bu ortamlar öğrencilere pek çok fayda sağlar. Öncelikle, okul dışı öğrenme ortamları öğrencilere teorik bilginin ötesinde pratik deneyimler kazandırır. Müzeler, bilim merkezleri, sanat merkezleri, tarihi ve kültürel mekanlar gibi yerler öğrencilere somut öğrenme imkanı sağlayarak konuları daha iyi anlamalarını ve akılda kalıcı hale getirmelerini sağlar.

Ayrıca, bu ortamlar öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmelerine de yardımcı olur. Grup çalışmaları yapma, iletişim kurma, problemleri çözme gibi becerilerin kazanılmasına katkı sağlar. Okul dışı öğrenme ortamları aynı zamanda öğrencilerin özgüvenlerini artırır, yeni deneyimler edinmelerini ve kendi yeteneklerini keşfetmelerini sağlar.

Dolayısıyla, okul dışı öğrenme ortamları öğrencilerin sadece akademik başarılarını değil, aynı zamanda kişisel gelişimlerini de destekleyerek daha donanımlı bireyler haline gelmelerine katkı sağlar. Bu nedenle, okul dışı öğrenme ortamlarının önemi oldukça büyüktür ve öğrencilerin hayatlarına olumlu etkileri dokunmaktadır.
 
Geri
Üst