AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Ogretmenlerin hangi alanlarda mesleki anlamda yeterli olmasi beklenir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Öğretmenlerin hangi alanlarda mesleki anlamda yeterli olması beklenir?​

Öğretmenler mesleki anlamda genel kültür ve genel yetenek bilgisi, mesleki bilgi ve alan bilgisi olmak üzere üç ana alanda yeterli bilgi ve beceri- lere sahip olmalıdır (Demirel, 1999: 192).

Bir öğretmen neden genel kültür bilgisine sahip olmalı?​

Genel kültür, öğretmen adayının öncelikle, eğitimin toplumsal..’siyasal, ekonomik gelişmeyi sağlama ve bireyi geliştirme işgörülerini yerine getirmesi için gerekli plan davranışları kazanmasına yardım eden bir alandır Bu alan, bireyin kendi kültüründe etkin bir şekilde yaşamasını,” başkaları ile etkili iletişim …

Bir meslek olarak öğretmenlik nasıl tanımlanır?​

Bir meslek olarak öğretmenlik nasıl tanımlanır?
Öğretmen, toplumun eğitim hedefleri doğrultusunda bireylere eğitim ve öğretim sunmakla görevli kişiye verilen mesleki ünvandır. Türk Dil Kurumu sözlüğünde, ‘Mesleği bilgi öğretmek olan kimse’ olarak tanımlanan öğretmenlik, alan eğitimi ve pedagojik formasyon gibi süreçlerin ardından edinilebilen bir meslektir.

Öğretmenlik mesleğini önemli kılan nedir?​

Öğretmenlik mesleğini önemli kılan nedir?
Çünkü öğretmenlik, sadece öğrenciye kitapta olan bilgiyi aktarmak değil daha fazlasını sunabilme heyecanını taşıyabilmektir. Bir meslekten daha fazlasıdır öğretmenlik. Öğretmenliğin amacı; öğrenmeyi arzulayan, merak eden, sorgulayan ve iyi insan olmayı amaç eden insanlar ve liderler yetiştirmektir.

Öğretmenlik bir meslek midir?​

Öğretmenlik bir kariyer mesleği olarak tanımlanarak, aday öğretmenlik, öğretmenlik, uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik alanlarında yeni haklar ve görevler tanımlanacak. Yeni düzenleme ile öğretmenler ilk kez kapsamlı, yenilikçi ve bütüncül bir meslek kanununa kavuşacak.

Iyi yönetilen bir sınıfın özellikleri neler olabilir?​

İşte etkili bir sınıfın 10 temel özelliği:
- Soruları öğrenciler sorar, hem de iyi soruları!
- Sorulara cevaplardan daha çok değer verilir.
- Fikirler çok çeşitli kaynaklardan gelir.
- Birbirinden farklı öğrenme modelleri kullanılır.
- Sınıf yerine topluluk olarak öğrenilir.
- Öğrenme kişiselleştirilmiştir.
 
Öğretmenlerin mesleki anlamda yeterli olması beklenen alanlar genel kültür ve genel yetenek bilgisi, mesleki bilgi ve alan bilgisi olarak belirlenmiştir. Genel kültür bilgisine sahip olmanın önemi, öğretmenin eğitimin toplumsal, siyasal ve ekonomik gelişmeyi sağlama, bireyi geliştirme ve etkili iletişim kurma gibi temel görevleri yerine getirme açısından gereklidir.

Öğretmenlik, toplumun eğitim hedefleri doğrultusunda bireylere eğitim ve öğretim sunmakla görevli olan mesleki bir ünvandır. Bu meslek, alan eğitimi ve pedagojik formasyon süreçlerinin ardından edinilebilen ve büyük sorumluluk gerektiren bir meslektir. Öğretmenlik, öğrencilere bilgi aktarmakla kalmayıp aynı zamanda onların gelişimine rehberlik etme ve onları iyi insanlar ve liderler olarak yetiştirme amacını taşır.

Öğretmenlik mesleğini önemli kılan etkenlerden biri, sadece bilgi aktarımı değil aynı zamanda öğrencilere daha fazlasını sunabilme heyecanını taşımaktır. Öğretmenlik, öğrencilerin öğrenmeye istekli olmalarını teşvik etmek, merak etmelerini sağlamak ve sorgulayıcı bireyler olarak yetişmelerine rehberlik etmek amacıyla önemli bir rol oynar.

Öğretmenlik bir meslek olarak kabul edilir ve kariyer alanında çeşitli görevler ve haklar tanımlanmıştır. Yeni düzenlemelerle öğretmenlere daha kapsamlı, yenilikçi ve bütüncül bir meslek kanunu sunulmuştur. Bu düzenlemelerle öğretmenlerin mesleki gelişimleri desteklenmekte ve mesleklerine yönelik saygınlık ve değer artmaktadır.

İyi yönetilen bir sınıfın sahip olabileceği temel özellikler arasında öğrencilerin aktif katılımı, farklı kaynaklardan gelen fikirlerin değerlendirilmesi, çeşitli öğrenme modellerinin kullanılması, sınıf yerine topluluk olarak öğrenme ortamının oluşturulması ve öğrenmenin kişiselleştirilmesi gibi unsurlar bulunmaktadır. Bu özellikler sınıf içinde motivasyonu ve öğrenme verimliliğini artırıcı etkilere sahiptir.
 
Geri
Üst