AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Ogretmen sinif hakimiyetini nasil saglar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
135.450
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Öğretmen sınıf hakimiyetini nasıl sağlar?​

Etkili Bir Sınıf Yönetimi Nasıl Olmalıdır?
- 1 – Her öğrencinin öğrenme stiline dikkat edilmelidir:
- 2 – Eğitim ortamları öğrenciye göre düzenlenmelidir:
- 3 – Öğretmenler öğrencileriyle pozitif iletişim halinde olmalıdır:
- 4 – Öğretmen müfredata hakim olmalıdır:
- 5 – Öğretmen öğrencilerine rol model olmalıdır:

Çekingen bir öğrenciyi derse katmak için ne yapmalı?​

Çekingen bir öğrenciyi derse katmak için ne yapmalı?
Öğrencilerin evde uğraştıkları ve bu nedenle kendilerini dış dünyaya kapatmalarına neden olan daha büyük sorunlar da olabilir.
- Hatalarına saygı gösterilmeli.
- Öğrencilerin katılımı için fırsat sunulmalı
- Herkesin güvende hissetmesi sağlanmalı
- Katılımı teşvik etmek için başka yollar bulun.

Öğretmen sınıfta nasıl davranmalı?​

Öğretmen sınıfta nasıl davranmalı?
2- Öğretmen-öğrenci ilişkisi için etkili bir model
- İyi öğretmen sakindir, telaşlanmaz, sinirlenmez, soğuk kanlıdır.
- İyi öğretmen ön yargılı ve yanlı değildir, öğrencilere eşit davranır.
- İyi öğretmen her şeyden önce tutarlıdır. Değişmez, unutmaz, hata yapmaz.
- İyi öğretmen her sorunun cevabını bilir.

Sınıfı susturmak için ne yapılır?​

Bir elini havada tutmak ve öğrencilerle göz kontağı kurmak, sınıfı susturmak ve ilgilerini kendi üzerinize toplamak için harika bir yoldur. Öğrencilerin bunu bir rutin haline getirmeleri ve alışkanlık kazanmaları biraz zaman alıyor, ama çok işe yarayan bir yöntem.

Okulun çevresi nasıl olmalıdır?​

Okulun çevresi nasıl olmalıdır?
Okul ile çevre uyumlu olmalıdır. Okul içinden bulunduğu çevreyi ne kadar iyi tanır ve yapısını ne kadar iyi öğrenirse eğitim kalitesi de o kadar artmaktadır. Okul çevre ilişkisi programlı olarak düzenlenmelidir. Okul ve çevre ortak bir paydada buluşturulmalı ve ortak projeler yapılmalıdır.

Iyi bir öğretmen nasıl olmalı?​

Iyi bir öğretmen nasıl olmalı?
İyi Öğretmen Nasıl Olunur?
- İyi bir öğretmen olumlu bir öğretmendir.
- Onlara arkadaşça yaklaşın ama fazla ileri gitmeyin.
- 3. Derslerinizi hayatlarıyla ilişkilendirin.
- Zamanınız akıllıca kullanın.
- Daha fazla açıklama yapın.
- Çeşitli şekillerde öğretin.
- 7. Kararlı olun.
- 8. İyi bir öğretmenin daima hedefleri vardır.

Çekingen öğrenciler için neler yapılabilir?​

Çekingen yapıdaki öğrencinize, grup aktivitelerine nasıl katılabileceğini öğretin. Örneğin; oyun alanında, arkadaşlarına “Ben de seninle oynayabilir miyim?” demesi konusunda çocuğu teşvik edin. Sınıfta dolaşması ve başkalarıyla etkileşimde bulunması adına öğrenciye bazı görevler verin.

Derse katılımı artırmak için neler yapılabilir?​

Derse katılımı artırmak için neler yapılabilir?
Derse Katılımı Artırmak İçin 9 Yöntem
- İlk Kim Konuşacak?
- Yaz, Eşleştir, Paylaş.
- 3. İkili ve Dörtlü Çalışma Grupları
- Sözsüz Anlaşma veya Anlaşmazlık.
- 5. Üstbilişsel Hedef Belirleme.
- Konuşma Parçası
- 7. Bir Ver, Bir Al.
- 8. Müzikal Paylaşımlar.

Sınıf yönetimi nasıl sağlanır?​

Sınıf yönetimi nasıl sağlanır?
Etkili Sınıf Yönetimi
- Etkinlikler planlı bir şekilde yürütülür.
- Etkinliklere çocukların katılımı yüksektir.
- Çocuklar etkinliklere istekle katılırlar ve başarı yüksektir.
- Olumsuz davranışlar çok az görülür.
- Öğretmenin müdahalesi azdır.
- Huzurlu, barış dolu ve çalışmaya yönelik bir atmosfer vardır.

Sınıfta otorite nasıl sağlanır?​

Sınıfta Disiplin Nasıl Sağlanır?
- Çocuklardan her zaman en kötü şeyleri bekleyin.
- Öğrencilerinize asla onlardan neler beklediğinizi söylemeyin.
- Çocukları sık sık cezalandırın ve eleştirin.
- Bir öğrenci kötü davrandığında bütün sınıfı cezalandırın.
- Öğrencilere özel haklar vermeyin, onları yumuşatır.
 
Sınıf hakimiyetini sağlamak, etkili bir sınıf yönetimiyle yakından ilişkilidir. İşte öneriler:

1. **Her öğrencinin öğrenme stiline dikkat edilmelidir:** Öğrencilerin farklı öğrenme stilleri vardır. Öğretmen, bu farklılıkları göz önünde bulundurmalı ve ders içeriğini ve yöntemlerini buna göre ayarlamalıdır.

2. **Eğitim ortamları öğrenciye göre düzenlenmelidir:** Uygun bir öğrenme ortamı sağlamak, öğrencilerin dikkatlerini toplamalarına ve verimli bir şekilde çalışmalarına yardımcı olur. Sınıf düzeni, sıralama, materyal seçimi gibi unsurlar bu noktada önemlidir.

3. **Öğretmenler öğrencileriyle pozitif iletişim halinde olmalıdır:** Öğretmenlerin öğrencileriyle olumlu bir iletişim kurması, güven oluşturması ve destekleyici bir ortam yaratması sınıf hakimiyetini güçlendirir.

4. **Öğretmen müfredata hakim olmalıdır:** Öğretmenler, ders konularına hakim olmalı ve ders planlamalarını yaparken öğretim programına uygun içerikler sunmalıdır. Bu, sınıfın disiplinini ve öğrenme sürecini düzenler.

5. **Öğretmen öğrencilerine rol model olmalıdır:** Öğretmenler, öğrencilere olumlu bir örnek olmalıdır. Disiplinli, adil, anlayışlı ve motive edici bir tutum sergilemek öğrencilerin saygısını kazanmalarını sağlar.

Çekingen öğrencilerin derse katılımını artırmak için ise şu yöntemler önerilebilir:
- Hatalarına saygı göstermek ve cesaretlendirmek
- Öğrencilere katılım için fırsatlar sunmak
- Güvenli bir ortam yaratmak ve herkesi içine almak
- Çekingen öğrencilere özel teşvikler ve destekler sağlamak

Sınıfta otorite sağlamanın en etkili yolu, öğrencilerle sağlam bir ilişki kurmak, sınıfı düzenli ve örgütlü tutmak, öğrencilerle açık iletişimde olmak ve tutarlı davranmaktır. Disiplin konusunda ise olumlu pekiştirmelerin ve iç motivasyonun önemli olduğunu unutmamak gerekir.
 
Geri
Üst