- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.114
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
Öğretmen öğrenci diyaloğu nasıl olmalı?
2- Öğretmen-öğrenci ilişkisi için etkili bir modelOlumlu sınıf ortami nasıl olmalıdır?
Yukarıda söylenenlerin ışığında Olumlu sınıf ortamının en önemli özellikleri şunlardır: (a) Bütünleşme, kaynaşma, hoşlanma duyguları, (b) Öğrenci gelişimi, (c) Doyum, (ç) Derse katılım, (d) Amaca ve işe dönüklük, üretkenlik, (e) Düzenlilik, kurallarda netlik, (f) Yenilik, (g) Đşbirliği ve yardımlaşma, (ğ) Öğretimin …
Öğretmen öğrenci etkileşimi nasıl olmalıdır?
Öğretmen Öğrenci İlişkisi Nasıl Olmalıdır
Öğretmenlerin sahip olması gereken kişiler arası iletişim becerileri nelerdir?
Öğretim elemanları, sınıf-içi iletişime dayalı olarak öğretmenlerin ‘alan bilgisine sahip olma, dili açık ve anlaşılır biçimde kullanma, demokratik olma, uygun cümleler kurma, iletişimi destekleyici fiziksel ortamlar oluşturma’ gibi özellikleri; öğretmen adayları ‘güleryüzlü olma, empati becerisine sahip olma, sevgi.Etkili öğretmen öğrenci ilişkisi nasıl olmalıdır?
Ögretmen, nefret edilen biri değil, sevilen, sınıfta sürekli aranan ve beklenen biri olmalıdır. Öğretmen, sınıfta öğrencilere bilgi-beceri-tutum kazandırmanın yanında, onlara sevgi, saygı, mutluluk, hosgörü, bağlılık, arkadaşlık, iyi geçinme, disiplin, düzen gibi kavramları da kazandırmalıdır.
Öğrenci ve öğretmen arasındaki ilişki nasıl olmalıdır?
Öğretmen ve öğrenci ilişkileri sağlıklı, güvenli ve mutlu bir atmosfer içinde olursa, sınıfta istenilen ortam yaratılır. Öğretmen, sınıfta öğrencilere bilgi-beceri-tutum kazandırmanın yanında, onlara sevgi, saygı, mutluluk, hoşgörü, bağlılık, arkadaşlık, iyi geçinme, disiplin, düzen gibi kavramları da kazandırmalıdır.