Ogretmek mi ogrenmek mi?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
143.172
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Öğretmek mi öğrenmek mi?​

Öğrenme merak ve keşfe dayalı bir faaliyet, öğretme kalıp ve ezbere dayalı. Öğrenme yaşamın içinde bütünleşik, her an sürekli gerçekleşir, öğretme ise formel, yapay olarak oluşturulmuş bir faaliyet. Öğretmenin doğal olanı, doğal öğrenmeye doğal bir şekilde eşlik etmek.

Öğrenme ve davranış nedir?​

Öğrenme, bireyin yaşantılar sonucu davranışlarda meydana gelen oldukça uzun süreli değişmelerdir. Davranışcı kuramcılar, öğrenmenin uyarıcı ile davranış arasında bir bağ kurarak geliştiğini ve pekiştirme yoluyla davranış değiştirmenin gerektiğini kabul ederler.

Ezberlemek ve öğrenmek arasındaki fark nedir?​

Ezberlemek ve öğrenmek arasındaki fark nedir?
Ezber bilgileri otomatik alma ve belirli bir süre zihinde tutmaya yöneliktir. Öğrenme ise bilgileri anlama, düşünme, ön bilgilerle yeni bilgileri bütünleştirme, dil, zihinsel ve sosyal becerileri geliştirmeye yöneliktir.

Öğrenme nedir ornek?​

Öğrenme nedir ornek?
Öğrenmenin olabilmesi için bireyin davranışında değişiklik olması, yaşantı sonucunda meydana gelmesi ve belli bir süre kalıcı olması gerekir. Var olan davranış gelişebilir. Örnek vermek gerekirse; Yazı yazabilen bir çocuğun bir hikâye yazabilecek hale gelmesi. Daha önce öğrenilen yanlış davranış düzeltilebilir.

Öğrenmenin temeli nedir?​

İlk olarak dikkat çekme, merakın uyandırılması, sürdürülmesi ve dikkati sağlama olarak başlanılabir. Daha sonra ders içeriği ile öğrencilerin ilgi, ihtiyaç ve beklentileri arasında ilişki kurularak öğrenme sürecinin öğrenci için gerekli olduğu fikri uyandırılmaktadır.

Öğrenmede önemli olan nedir?​

Öğrenmenin birçok tanımı olmakla birlikte en geniş anlamda öğrenme; deneyimler, eğitim ve öğretim sonucu davranışta meydana gelen kalıcı değişiklik olarak tanımlanabilir. Öğrenmede önemli olan faktörler; algılama, anlama ve kavramadır. Zeki bir insanla, daha az zeki bir insanın öğrenmesi bir değildir.

Ezber zararlı mı?​

Ezber zararlı mı?
Ezberleme eyleminin fiziksel ve mental olarak herhangi bir zararı yoktur ancak ezberin öğrenmedeki kalıcılığı sürekli tartışılan bir konudur. Albert Einstein’in bu konu hakkında fikir sahibi olabileceğimiz bir sözü vardır: “Bir kitapta kolayca bulunabilecek hiçbir şeyi hafızamda tutmam.”

Hazırbulunuşluk nedir örnek?​

Hazırbulunuşluk nedir örnek?
Hazırbulunuşluk bir öğrenme için hazır hale gelmektir. Fakat o davranışı yapmak öğrenme olur. Örnek verecek olursak; iki bilinmeyenli denklemleri öğrenecek bireyin bir bilinmeyenli denklemlerin çözümünü biliyor olması.
 
Öğretmek mi öğrenmek mi konusunda yapılan açıklamaların oldukça doğru ve derinlemesine olduğunu düşünüyorum. Öğrenme gerçekten bir keşif ve merak süreciyle başlar, bu süreçte bireyler bilgiyi anlamaya ve uygulamaya odaklanırken, öğretme daha zorlayıcı olabilir çünkü genellikle kalıplara ve ezberlemeye dayalıdır. Öğrenme doğal bir süreç iken, öğretme genellikle yapay ve planlı bir faaliyettir.

Öğrenme ve davranış arasındaki ilişkiyi açıklarken davranışçı yaklaşımın vurgulandığını görebiliyoruz. Bu kurama göre, öğrenme yaşantılar sonucunda davranışlarda uzun süreli değişikliklere neden olur ve davranışı pekiştirme yoluyla değiştirmek mümkündür.

Ezberlemek ve öğrenmek arasındaki farkı açıklarken ezberin bilgileri belirli bir süre zihinde tutmaya dayandığını, öğrenmenin ise anlama, düşünme, beceri geliştirme gibi süreçleri kapsadığını belirtmek doğru olacaktır. Öğrenme sürecinde bilginin kalıcı olması ve zihinsel becerilerin gelişmesi önemlidir.

Öğrenmenin temeli konusunda dikkat çekilmesi gereken noktalar arasında ilgi uyandırma, merakı sürdürme ve öğrenciye fayda sağlama gibi faktörler öne çıkar. Öğrenme sürecinin öğrenci için anlamlı ve gerekliliği vurgulanmalıdır.

Öğrenmede en önemli faktörler arasında algılama, anlama ve kavrama kabiliyeti ön plana çıkar. Her bireyin öğrenme süreci farklıdır ve zeka seviyesi ile öğrenme şekli arasında bir bağlantı bulunmaktadır.

Ezberin zararlı olup olmadığı konusunda belirgin bir zararının olmadığını ancak ezberlemenin öğrenme sürecine kalıcılık katmayabileceğini belirtmek önemlidir. Albert Einstein'in bu konudaki fikri de oldukça dikkat çekicidir.

Hazırbulunuşluk kavramı, bir öğrenme sürecine hazır hale gelmeyi ifade ederken, asıl öğrenmenin o davranışı gerçekleştirmekle olacağını vurgular. Hazır bulunuşluk örneği olarak, bir bireyin iki bilinmeyenli denklemleri çözebilmesi için temel bir bilgiye sahip olması verilebilir.
 
Geri
Üst