Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Ogretme ogrenme sureci kac asamadan olusacak sekilde duzenlenir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
51.206
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Öğretme öğrenme süreci kaç aşamadan oluşacak şekilde düzenlenir?​

5-E öğretim modeli yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının temel alındığı bir öğretme modelidir. Bilginin öğrenciler tarafından yapılandırılması gerektiğine odaklanarak, öğrencilerin bilgiyi aktif olarak yapılandırma sürecini içeren 5 aşamadan oluşur.

Etkin öğrenme kavramı hangi eğitim yaklaşımının temel felsefesini oluşturmaktadır?​

High/Scope Eğitim Yaklaşımı, 1962 yılında ABD’de David P. Weikart ve meslektaşları tarafından geliştirilen ve bugün dünyanın bir çok ülkesinde uygulanmakta olan bir okul öncesi eğitim yaklaşımıdır. Bir diğer deyişle, High/Scope Programı erken çocukluk eğitiminde “etkin öğrenme” kavramını temel alır.

Öğrenme ve öğretme süreci nedir?​

Öğrenme ve öğretme süreci nedir?
Eğitim durumları yani öğretme-öğrenme süreci, öğrencilerde öğrenmenin gerçekleştiği boyuttur. Eğitim durumlarının işleyişi sırasında, öğretmen ve öğrencilerin kullandıkları ve sürecin kalitesini etkileyen bazı faktörler ve uyarıcılar vardır.

Öğrenme aşamaları ve aşamaları nelerdir?​

Öğrenme aşamaları ve aşamaları nelerdir?
Öğrenme süreci dört aşamada gerçekleşmektedir:
- Bilinçsiz-yetersizlik.
- Bilinçli-yetersizlik.
- Bilinçli-yeterlilik.
- Bilinçsiz( bilinçdışı)-yeterlilik.

Eğitim öğretim Süreçleri Nelerdir?​

Eğitim ve öğretime ait süreçler “Planlama-Uygulama-Kontrol etme-Önlem alma (PUKÖ)” döngüsüne uygun olarak yönetilir. Öğrenci merkezli öğretim, ölçme ve değerlendirme hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.

Öğretim sürecinin ögeleri nelerdir?​

Ancak bir programı oluşturan temel öğeler dört tanedir. Bunlar; 1-Kazanım/ amaç/ hedefler 2-İçerik 3-Öğrenme-öğretme süreci 4-Ölçme ve değerlendirme boyutlarıdır.

Öğrenme öğretme süreci değişkenleri nelerdir?​

Öğrenme öğretme süreci değişkenleri nelerdir?
Öğretme-öğrenme sürecinde öğrencinin iç şartları; öğrencinin genel sağlık durumu, ilgili ön bilgi ve becerileri (yetenekleri), ilgi, tutum ve alışkanlıkları, zeka düzeyi, dil becerisi, inanç ve değerler, güdülenmesi, kendine güveni ve benlik tasarımı vb.

Öğrenme süreci nedir?​

Öğrenme süreci nedir?
Öğrenme bir deneyim sürecidir ve bu süreç dört evreden oluşur; Bilinçsiz-yetersizlik: Bilginin varlığından habersiz olunduğu ve o bilginin kullanılamadığı aşamadır. Bilinçli-yeterlilik: Bilginin varlığından haberdar olunduğu ve bilginin kullanıldığı ancak bilginin otomatik yapılamadığı aşamadır.
 
Öğretme-öğrenme süreci genellikle birçok aşamadan oluşur ve öğrencilerin bilgiyi daha iyi öğrenmelerini sağlamak için belirli adımların takip edilmesini gerektirir. İşte, öğretme-öğrenme sürecinin temel aşamaları şunlardır:

1. **Hazırlık Aşaması**: Öğretim sürecinin başlangıcında öğrencilerin ilgi ve bilgi seviyelerine uygun bir şekilde ders materyalleri ve yöntemleri hazırlanır. Bu aşamada öğretmen, öğrencilerin mevcut durumunu değerlendirerek ders planını oluşturur.

2. **Sunum Aşaması**: Bilginin öğrencilere aktarıldığı aşamadır. Öğretmen konuyu açıklar, görseller kullanır, örnekler verir ve öğrencilerin dikkatini çekecek etkili yöntemlerle bilgiyi iletmeye çalışır.

3. **Uygulama Aşaması**: Öğrencilerin öğrendikleri bilgiyi anlama düzeylerini artırmaları için uygulama yapmaları gereken aşamadır. Öğrencilere konuyla ilgili ödevler, projeler verilerek bilgiyi pekiştirmeleri sağlanır.

4. **Değerlendirme Aşaması**: Öğrencilerin bilgiyi ne kadar anladığını ve öğrendiğini değerlendirdikleri aşamadır. Sınavlar, testler, ödevler ve diğer ölçme araçları kullanılarak öğrencilerin başarı seviyeleri belirlenir.

5. **Geribildirim Aşaması**: Öğrencilere yapılan değerlendirmeler sonucunda geribildirim verilir. Öğrencilerin eksiklikleri ve güçlü yönleri hakkında geri bildirim alarak daha iyi bir şekilde gelişim göstermeleri hedeflenir.

Bu aşamalar, öğretme-öğrenme sürecinin etkili ve verimli bir şekilde ilerlemesini sağlar. Her aşama özenle planlanmalı ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre düzenlenmelidir. Bu şekilde öğrencilerin daha etkili bir şekilde öğrenmeleri ve bilgiyi kalıcı olarak anlamaları sağlanabilir.
 
Geri
Üst