- Konu Yazar
- #1
Öğretim tasarımına neden ihtiyaç duyulmuştur?
Öğretim tasarımın temel amacı, bütün eğitim-öğretim faaliyetlerini etkili ve hatasız olarak organize etmektir. Eğitim sistemi içinde öğretmenler sürekli olarak eğitim-öğretim faaliyetlerini çeşitli öğretim yöntemlerini kullanarak sınıf içinde ve dışında uygulamaktadır.Assure modeli ne demek?
ASSURE modeli, öğretmenlerin sınıflarında kullanmaları için değiştirilmiş bir Öğretim Sistemi Tasarımı (ISD) sürecidir. Öğretim Sistemi Tasarımı, öğretmenlerin öğrencileri için en uygun öğrenme ortamlarını tasarlamada ve geliştirmede kullanabilecekleri bir işlemdir.Öğretim tasarımının özellikleri nelerdir?
Öğretim tasarımının özellikleri nelerdir?Öğretim Tasarımının Özellikleri
- Öğretim tasarımı öğrenci merkezlidir.
- Öğretim tasarımı hedef yönelimlidir.
- Öğretim tasarımı anlamlı performans üzerine odaklanır.
- Öğretim tasarımı öğrenme çıktılarının ölçülebileceğini varsayar.
- Öğretim tasarımı görgüldür, gidişli-gelişli ve kendini düzelticidir.
Öğretim tasarımı teorisi nedir?
Öğretim Tasarımı tasarım tabanlı (design-oriented) öğrenme ve gelişme için verilen hedeflere ulaşma yöntemlerine odaklı bir teoridir. Öğrenimin artırılması için rehberlik sunar. Öğretim tasarımı teorisi hangi öğretim yöntemlerinin (öğrenmeyi destekleme ve iyileştirme yolları) nasıl kullanılacağını belirler.Öğrenme tasarımları nelerdir?
Öğrenme Tasarımları’nın 9-14 yaş grubu çocuklara yönelik geliştirdikleri Toplumsal Eşitlik Kiti (TEK), ebeveynler ve öğretmenler için hak temelli, eşitlikçi bir yaklaşımla oluşturulmuş bilgi, aktivite ve oyunlar içerir.Öğretim sürecinin aşamaları nelerdir?
Öğretim sürecinin aşamaları nelerdir?Öğretmenin, öğrencilerin çalışmalarını yönlendirmesi ve onlara uygun bir öğrenme- öğretme ortamını oluşturabilmesi için yapacağı etkinlikler üç basamakta gerçekleşir: – Öğretimin-Öğrenmenin Planlanması, – Öğretimin-Öğrenmenin Uygulanması, – Öğretimin-Öğrenmenin Değerlendirilmesidir.
Varsayım 1: ÖT süreci, hem sistematik prosedüre hem de plandaki uygulama detaylarına önem verilmesini gerektirir. Varsayım 2: ÖT süreci bir öğretim probleminin tanımlanmasıyla başlar. Varsayım 3: Bir ÖT planı, esas olarak, öğretim tasarımcısı ve öğretimi planlayan ekibin kullanması amacıyla geliştirilir.
Program tasarımında temele alınan öğe yaklaşımın özelliklerini oluşturur. Program temeli değişmeye evrensel bilgidir. Temelleri daimicilik ve esasicilik akımlarına dayanır. Öğretmen merkezli olup davranış değişikliğinden çok o konunun öğrenilmesi önemlidir.